روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۳۹۷

  عفو و تخفیف مجازات ۷۹۳ نفر از محکومان تعزیرات با موافقت رهبری؛ میزان|

مدیرکل اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی از عفو و تخفیف مجازات ۷۹۳ نفر از محکومان سازمان تعزیرات با موافقت رهبر معظم انقلاب خبر داد.

 علیرضا نورنژاد اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و سالروز جمهوری اسلامی با موافقت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، یک هزار و ۱۱۷ نفر از محکومین محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سراسر کشور مورد عفو قرار گرفتند.

وی افزود: تعداد ۷۹۳ نفر از محکومین سازمان تعزیرات حکومتی مشمول عفو یا تخفیف مجازات واقع شده‌اند که با دستور ریاست عالی سازمان برای اعمال به ادارات کل اجرایی سراسر کشور ابلاغ شد.

  جابری‌انصاری معاون امور مجلس و پناهی‌آذر معاون اداری و مالی وزارت خارجه شدند؛ فارس|

جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه به جای پناهی آذر معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه شد و پناهی آذر هم به معاونت اداری و مالی رفت. « جابری‌انصاری»  دیروز از سوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به جای «حسین پناهی آذر» معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه شد.

از سوی دیگر حسین پناهی آذر نیز که پیش از این عهده‌دار معاونت امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه بود، به عنوان معاون جدید اداری و مالی وزارت امور خارجه تعیین شد.

از سوی دیگر «سید عباس موسوی» نیز به جای بهرام قاسمی یازدهمین سخنگوی وزارت خارجه شد. بهرام قاسمی به عنوان سفیر جدید ایران در پاریس منصوب شده و جمعه‌ نیز با انتشار متنی از رسانه‌ها خداحافظی کرد.

  جزئیات شکواییه جدید ایران از امریکا؛برنا|

معاون حقوقی رییس‌جمهور توضیحاتی درباره تهیه شکواییه‌ای با عنوان «جنایت علیه بشریت»، ارایه کرد.

لعیا جنیدی، در خصوص «دستور رییس‌جمهور مبنی بر تهیه شکواییه‌ای با عنوان جنایت علیه بشریت علیه کسانی‌که در امریکا در اجرای تحریم‌ها و فشارها بر ملت تلاش دارند» گفت: پس از تهیه گزارش اولیه که کارهای قابل توجهی از آن در ایام تعطیلات انجام شده است، این گزارش با وزارت دادگستری و وزارت خارجه بررسی خواهد شد. صحبت‌مقدماتی هم با این دو وزارتخانه انجام شده و ان‌شاءالله این متون را نهایی می‌کنیم و اقداماتی را انجام خواهیم داد.

   افتخار می‌کنیم از سوی ترامپ، تروریست خوانده شویم؛سپاه نیوز|

جانشین فرمانده کل سپاه در جمع عشایر سیل‌زده در یادمان شهدای هویزه گفت: برای ما باعث افتخار است که از سوی فردی چون ترامپ، تروریست خوانده شویم.

سردار سلامی در بدو ورود به یادمان شهدای هویزه مقاومت مردم غیور هویزه را الگویی برای مقاومت همه دوست‌داران نظام و انقلاب اسلامی دانست و از صبوری و همراهی مردم منطقه در بحران پیش‌رو قدردانی کرد.

  عراق و اقلیم کردستان، فرصتی بسیار عالی برای توسعه صادرات است؛ایسنا|

رییس دفتر رییس‌جمهور، گفت: عراق و اقلیم کردستان، فرصتی بسیار عالی برای توسعه صادرات و عبور از تحریم‌های ظالمانه است؛ چراکه در صورت افزایش حجم مبادلات تجاری، مالی و درهم تنیدگی اقتصادی، جلوی دخالت‌های بیگانگان در روابط بین کشورها گرفته می‌شود .

محمود واعظی در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان کردستان، با بیان اینکه حادثه سیل فروردین ماه ۹۸ با وجود رنج و خسارات به مردم، برکاتی از جمله تأمین آب پشت سدها و رفع مشکلات محیط زیستی به همراه داشت، گفت: در این حادثه شاهد همبستگی و همدلی بین همه نهادها، ارگان‌ها، نیروهای مسلح و مردم بودیم.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک استان کردستان و همجواری با کشور عراق، بیان کرد: همین امر موجب شده تا بخش دولتی و غیردولتی نگاهی ملی نسبت به توسعه، آبادانی و مسائل این استان داشته باشند.

 

ارسال نظر