روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۳۰۹

    ورود محموله کمک‌رسانی سازمان جهانی بهداشت برای سیل‌زدگان؛ ایسنا|

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور پاسخگویی به نیازهای رو به افزایش بهداشتی و سلامت هزاران نفر مردم آسیب دیده از سیل‌های اخیر در بسیاری از استان‌های کشور، محموله‌ای شامل اقلام و تجهیزات پزشکی ضروری را با هواپیمای اختصاصی وارد ایران کرد. بر اساس گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران، این تجهیزات شامل بسته‌های مورد نیاز برای درمان بیماران تروما، بسته‌های حاوی دارو و تجهیزات پزشکی اورژانس، کنترل بیماری وبا و بیماری‌های غیر واگیر و سایر اقلامی است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نیاز شده بود.

    قانون اساسی نمایندگی مجلس را به داشتن مدرک محدود نکرده است

یک عضو فراکسیون مستقلین ولایی گفت: سواد مورد نظر برای نمایندگان مجلس این است که فردی که وارد مجلس می‌شود باید حداقل بتواند قانون اساسی را به خوبی بفهمد و از آن برداشت داشته باشد یا اینکه نسبت به دستگاه‌های اجرایی کشور شناخت داشته باشند. عزت‌الله یوسفیان‌ملا با اشاره به تاثیرات مصوبه اخیر مجلس درمورد اینکه کاندیداها حتما باید مدرک فوق‌لیسانس دانشگاهی یا حوزوی داشته باشند گفت: در دوره‌های قبل مدرک تحصیلی را برای ثبت‌نام کاندیداها الزامی کرده بودند اما در قانون اساسی گفته شده که داشتن سواد خواندن و نوشتن کافی است و در قانون اساسی نامی از مدرک تحصیلی به میان نیامده است و گفته سواد داشته باشند.

    خبر رد مصوبه استانی شدن انتخابات صحت ندارد؛باشگاه خبرنگاران|

سخنگوی شورای نگهیان با اشاره به شایعه رد شدن استانی شدن انتخابات گفت: این مصوبه در مجلس در حال بررسی بوده و هنوز به شورا ارسال نشده است. عباسعلی کدخدایی، با اشاره به شایعه رد شدن استانی شدن انتخابات گفت: این موضوع صحت ندارد و این مصوبه در مجلس در حال بررسی بوده و هنوز به شورای نگهبان ارسال نشده است.

    طرف‌های سودانی‌ با گفت‌وگو و تعامل مطالبات خود را پیگیری کنند؛مهر|

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم تمامی طرف‌های سودانی با خویشتنداری، حفظ آرامش و بهره‌گیری از سیاست تعامل و گفت‌وگو و از روش‌های مسالمت آمیز، مطالبات و خواسته‌های خود را پیگیری کنند.بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی در خصوص موضع ایران در قبال تحولات سودان گفت: سیاست اصولی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست؛ تحولات روزهای اخیر سودان مساله داخلی این کشور است. وی همچنین افزود: ایران همواره خواستار ثبات و امنیت کشورهای مسلمان بوده و خواهد بود و امیدواریم تمامی طرف‌های سودانی با خویشتنداری، حفظ آرامش و بهره‌گیری از سیاست تعامل و گفت‌وگو و از روش‌های مسالمت آمیز، مطالبات و خواسته‌های خود را پیگیری کنند و به زودی شاهد استقرار آرامش و ثبات در این کشور باشیم.

    ترمیم سیل بندها و جلوگیری از نفوذ آب اولویت ارتش است؛ارتش نیوز|

فرمانده قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش گفت: در شرایط موجود ترمیم سیل بندها و جلوگیری از نفوذ آب در دستور کار یگان‌های ارتش در منطقه جنوب قرار دارد و امکانات مهندسی سنگین، سبک و ظرفیت نیروی انسانی معطوف به این ماموریت است که در حال حاضر نیز تقویت شده است. امیر سیاری تصریح کرد: در سیل بندها گاهی اوقات آب نفوذ می‌کند و اولین کسانی که سیل بندها را ترمیم می‌کنند، مردم هستند. امیر سیاری تاکید کرد: مردم خوزستان یک روز در برابر دشمن محکم ایستادند و امروز در برابر سیل ایستادگی می‌کنند.

    طرح مشترک امارات و عربستان برای کمک به سیل‌زدگان ایران؛ایسنا|

هلال احمر امارات و عربستان از ایجاد مکانیسم مشترکی برای کمک رسانی به سیل‌زدگان ایران خبر دادند. به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، هلال احمر امارات در بیانیه مشترکی با هلال احمر عربستان اعلام کردند که آمادگی کمک رسانی به سیل‌زدگان ایران را دارند و در همین راستا مکانیسم مشترکی ایجاد کرده‌اند.هلال احمر دو کشور در این بیانیه مشترک اعلام کردند که این اقدام در راستای «برادری اسلامی» و «همبستگی بشر‌دوستانه با ملت ایران» است. بر اساس این گزارش هلال احمر امارات و عربستان «به دنبال ایجاد سازوکار مناسب برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به سیل‌زدگان ایران و چگونگی این کمک‌رسانی» هستند.

    القاعده ساخته دست خودِ امریکاست؛ تعادل|

سفیر ایران در انگلیس تصریح کرد: پمپئو از خانم کلینتون سوال کند تا به وی توضیح دهد که القاعده ساخته دست خود امریکاست. حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس در مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، به ادعای واهی مایک پمپئو مبنی بر ارتباط ایران و القاعده واکنش نشان داد. وی نوشت: اتهام همکاری جمهوری اسلامی با القاعده مطلب جدیدی از سوی امریکا نیست. هر بار که مقامات امریکا قصد افزایش فشار علیه ایران می‌کنند به این نوع اتهامات بی‌پایه متوسل می‌شوند. توصیه می‌کنیم آقای پمپئو از خانم کلینتون سوال کند تا به وی توضیح دهد که القاعده ساخته دست خود امریکاست.

 

 

ارسال نظر