روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۵۲

    ظریف از کمک کویت به سیل‌زدگان قدردانی کرد؛پاد|

وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی با همتای کویتی خود، از ارسال کمک‌های بشردوستانه این کشور به سیل‌زدگان برخی استان‌های ایران تشکر و قدردانی کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، محمدجواد ظریف در تماس تلفنی با «صباح خالد الحمد الصباح» همتای کویتی خود از امیر، دولت و ملت کویت به‌دلیل حمایت‌هایشان از ملت ایران به‌ویژه در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به سیل‌زدگان برخی نقاط کشور قدردانی کرد.

طرفین در این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه و موضوعات مهم مشترک و نیز برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

    غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه شد؛مهر|

رییس قوه قضاییه در جلسه مسوولان عالی قضایی، غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران را به عنوان سخنگوی قوه قضاییه معرفی کرد.

سید ابراهیم رییسی در این جلسه با اشاره به درخواست محسنی اژه‌ای مبنی بر واگذاری سمت سخنگویی دستگاه قضایی، با توجه به ماموریت‌های جدید ایشان اظهار کرد: جهاد و اجتهاد آقای محسنی اژه‌ای بر هیچ‌کس در قوه قضاییه پوشیده نیست و حضور ایشان در دستگاه قضایی همواره مغتنم و موثر بوده است. بر اساس این گزارش، سخنگوی جدید قوه قضاییه علاوه بر ریاست کل دادگستری استان تهران، سمت‌هایی از جمله ریاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و همچنین دادستانی مشهد را در کارنامه خود دارد. محسنی اژه‌ای نیز همچنان به عنوان معاون اول قوه قضاییه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

  وزیر خارجه پاکستان: در کنار ایران هستیم؛ایرنا|

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن ابراز همسبتگی با ملت ایران درخصوص سیل اخیر در کشور، گفت: ما اطمینان می‌دهیم که در این لحظات دشوار در کنار ایران هستیم. «شاه محمود قریشی» دیروز در پیامی، با خانواده‌های قربانیان سیل اخیر در بخش‌های مختلف ایران ابراز همسبتگی به آنان تسلیت گفت. وی اظهار داشت: سیل در ایران بی‌سابقه بود و نگرانی‌ها درخصوص افزایش خطر سیل در این کشور نیز وجود دارد. قریشی گفت: مردم پاکستان دعاگوی جان باختگان سیل در ایران، خانواده‌های آنان و همه کسانی که متحمل خسارت مالی شدند، هستند. عصر روز یک‌شنبه «عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز در پیامی از وقوع سیل در ایران و خسارت‌های جانی و مادی ابراز تاسف و با مردم سیل زده همدردی کرد.

  ۲ سوال از رحمانی‌فضلی اعلام وصول شد؛ مهر|

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: ۲سوال منطقه‌ای از وزیر کشور اعلام وصول شد.

علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس موارد اعلام وصولی را قرائت کرد که به شرح زیر است:

سوال منطقه‌ای ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و ۱۲ نفر از نمایندگان از وزیر کشور درباره علت عدم اقدام جهت رفع مشکل دپوی زباله در معابر شهری مازندران. سوال منطقه‌ای حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان از وزیر کشور درباره علت عدم سکونت مسوولان شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان در منطقه محل خدمت خود.

  خوزستان را بهتر از قبل می‌سازیم‌ ؛ تسنیم|

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه «خوزستان را ان‌شاءالله بهتر از قبل می‌سازیم » گفت: در حال حاضر همه فرماندهان ارشد سپاه در این منطقه یا دیگر مناطق سیل‌زده حضور ‌عملیاتی دارند. سردار حسین سلامی که به منظور‌بررسی روند کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده خوزستان در استان حضور دارد، اظهار داشت: یک برنامه‌ریزی دوماهه مدیریت بحران برای بازگشت به شرایط قبل از سیل داریم؛ و بعد از آن برنامه‌ریزی بلندمدتی کرده‌ایم که شرایط را به وضعیتی بهتر از قبل تبدیل کنیم.

  واکنش معزی به برخورد تند استاندار خوزستان با یک شهروند؛تعادل|

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، در توییتر خود به برخورد تند استاندار خوزستان با یک شهروند، واکنش نشان داد. «علیرضا معزی»، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، در توییتر خود نوشت:  هرقدر هم که خسته باشیم از مدیریت مردافکن و فرسایشی ابربحران سیل خوزستان، هرقدر هم که گلایه و اعتراض شهروند گرفتار ایرانی را قیاسی نادرست با بزرگ‌ترین دستاوردهای منطقه‌ای ایران بدانیم، بازهم مسوول نظام که خادم مردم است حق ندارد این‌چنین مردخوزی مظلوم و آسیب دیده را از خود براند.»

 

ارسال نظر