روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۵۶۹

  در‌خواست ایران از دولت نیوزیلند در پی وقوع حادثه تروریستی اخیر؛ ایسنا|

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، حمله به دو مسجد مسلمانان در شهر «چرچ کرایست» در نیوزیلند را که منجر به شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از مسلمانان از ملیت‌های مختلف شد را به‌شدت محکوم کرد و آن را اقدامی غیرانسانی و کاملاً سبعانه دانست.

بهرام قاسمی موکدا از دولت نیوزیلند خواست با شناسایی سریع‌تر عاملین این اقدام نژادپرستانه، با اجرای عدالت و فارغ از هرگونه ملاحظه‌ای، با آنان برخورد کند. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هر اقدام تروریستی در هر جا و توسط هر کس و به هر بهانه و انگیزه‌ای صورت بگیرد باید از سوی تمامی کشورها محکوم شود و دولت‌ها اجازه ندهند جریان‌ها و افکار نژادپرستانه و اسلام ستیزانه امنیت و آرامش شهروندان کشورها را به مخاطره بیندازند.

  ایران خواستار حل مسالمت‌آمیز تنش بین هند و پاکستان است؛ تعادل|

معاون سیاسی وزیر امور خارجه از گفت‌وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود خبر داد و گفت: ایران خواستار حل مسالمت آمیز تنش‌ها بین هند و پاکستان است.

«سید‌عباس عراقچی» در توئیتر خود نوشت: «امروز با تهمینه جنجوعه معاون وزیر خارجه پاکستان تلفنی صحبت کردم. ایران و پاکستان همسایگان و دوستان نزدیک هستند. برای تقویت همکاری در همه زمینه‌ها از جمله مبارزه با تروریسم توافق کردیم. ایران خواستار حل مسالمت‌آمیز تنش‌ها بین هند و پاکستان است.»

   ۸۰ درصد مشکلات، داخلی است؛ پانا|

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز اکثر صاحب‌نظران و فعالان اقتصادی کشور می‌گویند ۸۰ درصد شرایط اقتصادی امروز مربوط به مشکلات داخلی است.  سعید جلیلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: ما از عزیزان دولت خواسته‌ایم بیان کنند مشکلات اقتصادی کشور چه میزان به دستگاه‌های اجرایی و مدیریت داخلی و چه میزان به تحریم‌ها و چه میزان به فلان کنوانسیون ربط دارد؟ این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم. امروز همه دنیا اذعان دارند که ۴۰ سال پر‌افتخار را پشت سر گذاشته‌ایم.

  نجات یک لنج ایرانی توسط ناو ارتش

در دریای عمان؛ روابط عمومی نداجا|

ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش یک فروند لنج تجاری ایرانی را که در دریا دچار مشکل فنی شده بود، نجات داد. به دنبال تقاضای کمک اضطراری توسط یک فروند لنج ایرانی که حامل حبوبات غذایی از عمان به کشور بود، ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش که در راستای تعاملات نظامی در بندر مسقط عمان پهلو گرفته بود، بلافاصله با اعزام ناوشکن بایندر به محل و انجام تدابیر لازم و اعزام تیم فنی جهت رفع نواقص، لنچ مربوطه را تا بندر جاسک اسکورت کرد. این لنج ایرانی شامل 10 خدمه و مقدار زیادی مواد غذایی به همراه داشت.

    رفتار تل‌آویو عامل ناامنی منطقه است؛ ایرنا|

دبیرکل دبیرخانه دایمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین در مجلس، حملات کور و ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه را محکوم کرد و گفت: رفتار تل‌آویو عامل بی‌ثباتی و نا‌امنی منطقه است. حسین امیرعبداللهیان نخست‌وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی را تروریستی خواند که برای پیروزی در انتخابات کنست از اعمال هر گونه جنایتی همانند اسلاف خود رویگردان نیست و برای رسیدن به این هدف شوم خود، حمله به مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه را سازماندهی کرده است.  وی تل‌آویو را مسوول عواقب فتنه‌انگیزی و شعله‌ور شدن جنگ در فلسطین خواند و افزود: با توجه به قدرت مقاومت، تحمل عواقب این جنایت برای رژیم صهیونیستی بسیار دشوار خواهد بود و زمان به نفع صهیونیست‌ها نیست.

   لایحه دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار مجلس؛ خانه ملت|

نمایندگان مجلس دهم هفته آتی رسیدگی به لایحه اصلاح و دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری را در دستور کار خود دارند. نمایندگان مجلس در جلسات هفته آینده خود ادامه رسیدگی طرح یک‌فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و لایحه اصلاح و دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری را در دستور کار خود دارند. لایحه اصلاح و دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری که به پیشنهاد سازمان امور اداری واستخدامی کشور در جلسه 1396.10.17 هیات دولت به تصویب رسید در 16 بهمن سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

  چه کسانی اجازه دریافت اطلاعات شخصی افراد را دارند؟؛ برنا|

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور -جاوید نیا گفت: در هر موردی که فعالان فضای مجازی به ما مراجعه کنند بر خود وظیفه می‌دانیم پیگیری لازم را انجام دهیم. فقط توصیه می‌کنیم اولین جایی که احساس کردند برخورد غیرکارشناسی انجام گرفته، همان ابتدا منعکس کنند تا بررسی صورت گیرد و اگر برداشت اشتباه کرده‌اند توجیه شوند و اگر نیاز به تصحیح داشت فورا اقدام شود. جواد جاوید‌نیا- در حاشیه نشست فعالان فضای مجازی با بیان اینکه فقط قضات دارای صلاحیت خاص اجازه دریافت اطلاعات شخصی افراد را دارند گفت: درخواست را به معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور منعکس کنند و طبق روال قانونی باید مراحل دریافت اطلاعات طی شود؛ شکایت صورت بگیرد مانع ارایه غیرقانونی اطلاعات و تجاوز به حریم خصوصی هموطنان می‌شویم.

 

 

ارسال نظر