روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۸۰۱

   نام سردار سلیمانی در فهرست ۱۰ متفکر برتر عرصه دفاعی؛ایسنا|

نام سردار قاسم سلیمانی در ویرایش جدید از دهمین گزارش سالانه مجله فارن پایسی درباره معرفی متفکران برتر جهانی در عرصه‌های مختلف، به عنوان یکی از متفکران عرصه دفاعی-امنیتی به چسم می‌خورد. فارن پایسی این ویرایش را ویرایش ویژه آن گزارش معرفی کرده است. این مجله با بیان اینکه «اثر انگشت سردار سلیمانی» در تمامی جاهایی که ایران در آنها فعالیت می‌کند، «از یمن، عراق تا سوریه»، به چشم می‌خورد، افزوده است که وی همچنین به نمود جمعی پاسخ ایران به تهدیدهای دونالد ترامپ تبدیل شده است. در این لیست غیر از سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، اورسولا ون در لین وزیر دفاع آلمان، اولگا سانچز کوردرو وزیر امور داخلی مکزیک، ایبی احمد نخست‌وزیر اتیوپی، گوئن شات ول رییس و مدیر ارشد عملیاتی شرکت هوافضای اسپیس اکس، الکس کارپ مدیر اجرایی و از بنیانگذاران شرکت فناوری پالانتیر، الیوت هیگینز روزنامه‌نگار و بنیانگذار سایت بلینگکات، ولادیسلاو سورکوف معاون ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش، سوسیی پوجیاستوتی وزیر ناوگان دریایی و شیلات اندونزی به عنوان ۱۰ متفکر بزرگ دفاعی امنیتی معرفی شده‌اند.

   سقوط بالگرد اورژانس در روستای سرتشنیز چهارمحال و بختیاری؛خانه‌ملت|

 عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری از سقوط یک فروند بالگرد اورژانس در روستای سرتشنیز این استان و جان باختن 5 سرنشین آن خبر داد. اردشیر نوریان، از سقوط یک فروند بالگرد اورژانس در روستای سرتشنیز شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و با تسلیت این حادثه به خانواده جانباختگان گفت: این بالگرد پیش از ظهر دیروز برای انجام ماموریت جهت کمک به مادر باردار از شهرکرد عازم شده و در شهرستان کیار حوالی روستای سرتشنیز سقوط می‌کند.

   افزایش کرسی‌های زنان در مجلس در اصلاح قانون انتخابات دنبال می‌شود؛ایسنا|

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع افزایش کرسی‌های زنان در انتخابات مجلس را در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس پیگیری می‌کند. سید فاطمه حسینیاظهار کرد: با توجه به اینکه ماده ۵ طرح اصلاح قانون موادی از انتخابات مجلس، ارایه فهرست انتخابات از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی را پیش بینی کرده بود ما تلاش کردیم این ماده به کمیسیون شوراها ارجاع شود زیرا بنا داریم افزایش تعداد نمایندگان زن را از طریق تکلیف به احزاب برای اختصاص تعداد مشخصی از اعضای فهرست‌شان به زنان دنبال کنیم. وی اضافه کرد: این موضوع در لایحه جامع انتخابات نیز پیش بینی شده و ما می‌خواهیم در کمیسیون شوراها موضوع افزایش کرسی زنان از این طریق را پیگیری کنیم.

   زنگ خطر در حوزه آسیب‌های اجتماعی

به صدا در آمده است؛خانه‌ملت|

 نایب‌رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه باید با روش‌های علمی کانون‌های آسیب اجتماعی و خانواده‌های آسیب‌پذیر و نهایتاً مروجان کودک‌آزاری‌ها را شناسایی کنیم، گفت: قوه قضاییه باید با مجرمان به‌شدت برخورد کند.

یحیی کمالی پور با اشاره به ثبت ۱۰هزار مورد کودک‌آزاری در سال گذشته در کشور گفت: اگر این آمار بر اساس پایش‌های معایناتی و علمی باشد، بی‌تردید رقم بسیار قابل توجه و زنگ خطری در حوزه مسائل اجتماعی است.  نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی معتقد است: اگر اورژانس اجتماعی آمار مراجعه به این مرکز را 10 هزار نفر اعلام کرده مطمئناً رقم قابل توجه دیگری نیز در سطح کشور وجود دارد که به این مراکز مراجعه نکرده‌اند و عملاً دسترسی به آنها حتی برای مراکز اورژانس اجتماعی نیز وجود ندارد.

 

ارسال نظر