پاسخ رهبر معظم انقلاب به درخواست معرفی زودهنگام رییس جدید قوه قضاییه

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۷۹۵
پاسخ رهبر معظم انقلاب به درخواست معرفی زودهنگام رییس جدید قوه قضاییه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با معرفی زودهنگام رییس قوه قضاییه موافقت کردند. آیت‌الله آملی لاریجانی طی نامه‌ای محضر رهبر حکیم انقلاب درخواست معرفی زودهنگام رییس جدید قوه قضاییه را مطرح کرد. رهبر انقلاب طی مرقومه‌ای با این درخواست موافقت نمودند. متن کامل پاسخ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به قرار زیر است:

با سلام و تحیت و تبریک

با پیشنهاد بحق جنابعالی موافقم و آن را می‌پذیرم. لازم می‌دانم در پایان یک دوره پرتلاش و سرشار از اقدام و ابتکار در قوه قضاییه بار دیگر از شخص جنابعالی که بحمدالله با شایستگی‌های برجسته علمی و عملی و با مجاهدت فراوان، خدمات بزرگی به حوزه‌‌های مسوولیت خود تقدیم نمودید و نیز از همکاران صمیمی و مخلص که در مدیریت سنگین قوه قضاییه در کنار شما تلاش بی‌وقفه و ارزشمند کردند، تشکر و قدردانی کنم و از خداوند متعال دوام توفیق در مسوولیت‌های تازه را برای شما از خداوند متعال مسألت نمایم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله

سیدعلی خامنه‌ای

    ظرف دو، سه روز آینده رییس جدید قوه‌قضاییه معرفی می‌شود

لازم‌به یادآوری است، رییس قوه قضاییه گفته بود طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری درخواست کرده است که ریاست جدید قوه قضاییه زودتر از موعد معرفی شود .

به گزارش میزان آیت‌الله محمدصادق آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی دستگاه قضایی اظهار کرد: هفته گذشته نامه‌ای به مقام معظم رهبری مکتوب کردم که با توجه به اینکه به پایان دوره اینجانب هم مدت قلیلی باقی مانده است و برای اینکه در انجام مسوولیت‌ها و وظایف بنده در قوه قضاییه، مجمع تشخیص و شورای نگهبان خللی پیش نیاید از محضر ایشان تقاضا کردم که اگر صلاح می‌دانند قبل از پایان دوره، ریاست جدید قوه معلوم شوند و بنده در کارهای مجمع تشخیص و شورای نگهبان متمرکز شوم. وی افزود: ایشان مثل لطف همیشگی‌شان این موضوع را پذیرفتند و حسب خبر و گزارشی که به بنده دادند، ان‌شاءالله در دو، سه روز آینده هم مساله ابلاغ رسمی ریاست جدید انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر