روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۷۱۸

   کشف پیکر دو سرباز مرزبان میرجاوه گرفتار در سیلاب؛ ایسنا|

بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل در نقاطی از مرز میرجاوه، تعدادی از مرزبانان حین حراست و پاسداری از نقاط صفر مرزی با توجه به حجم زیاد بارندگی و قرار داشتن در مسیر سیل دچار سانحه شدند.اسامی شهدای این حادثه به شرح ذیل منتشر شد؛

۱ _ گروهبان یکم شهید محمد نوری

۲ _ سرباز وظیفه شهید علی هلاکویی

۳ _ سرباز وظیفه شهید مجتبی یزدان پناه

   زمان قطعی حضور رییسی در قوه قضاییه مشخص شد؛ باشگاه خبرنگاران|

عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس از زمان قطعی حضور رییسی در قوه قضاییه خبر داد.

یحیی کمالی‌پور با اشاره به حضور رییسی در قوه قضاییه گفت: پیش از این اعلام شده بود که ۱۷ اسفند ماه آقای رییسی جایگزین آیت‌الله آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه می‌شود. او تصریح کرد: در جلسه کمیسیون حقوقی قضایی موضوع ریاست رییسی و قوه قضاییه را بررسی خواهیم کرد.

   در آینده سوریه، حق تقدم با ایران است؛ ایرنا|

علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد: مهم‌ترین پیام سفر 'بشار اسد' به تهران این است که در آینده سوریه حق تقدم با ایران است. سفیر سوریه، افزود: البته دیگر کشورها نیز در پیروزی سوریه بر جنگ و بحران سهیم هستند، ولی حق تقدم در این ارتباط با ایران است.  او در ارتباط با پیام سفر بشار اسد به ایران گفت: پیام‌های سفر رییس‌جمهوری سوریه به تهران واضح بود و همه کسانی که این سفر را تحلیل می‌کنند، باید بدانند که اولا سطح روابط و مناسبات برادرانه بین دو کشور و رهبران آنها و استقبال گرمی که در جریان دیدار بین رییس‌جمهوری سوریه و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود،  نشانگر پیام این سفر است.

   اتهام فریدون اخلال در نظام اقتصادی نیست؛  ایرنا|

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اتهام حسین فریدون «اخلال در نظام اقتصادی» نیست و به همین دلیل مشمول استجازه رهبری نمی‌شود. اژه‌ای دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دادگاه رسیدگی به پرونده حسین فریدون به صورت غیرعلنی برگزار شده است، اظهار داشت: اتهام فریدون اخلال در نظام اقتصادی نیست بنابراین مشمول استجازه‌ای که از رهبر معظم انقلاب گرفته‌ایم، نمی‌شود.  این مقام مسوول در دستگاه قضایی افزود: بر این اساس، پرونده فریدون مشمول قوانین فعلی کشور است و طبق این قوانین هم دادگاه برگزار می‌شود.  معاون اول قوه قضاییه همچنین درباره اینکه آیا در دوره آتی قوه قضاییه، در دستگاه قضایی می‌ماند یا خیر گفت: من یک سرباز هستم و قطعا در خدمت قوه قضاییه خواهم بود و کمک می‌کنم.

   مشارکت سیاسی زنان از طریق سازوکار احزاب افزایش می‌یابد؛ ایرنا|

11  نماینده زن مجلس در نامه‌ای به علی لاریجانی، خواهان بازگشت ماده 5 طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در افزایش تعداد زنان برای حضور در انتخابات از طریق ساز و کار احزاب شدند. سیده فاطمه حسینی دیروز در توئیتی نوشت: با رای موافق نمایندگان، ماده 5 طرح استانی شدن انتخابات به کمیسیون بازمی‌گردد تا موضوع افزایش تعداد نمایندگان زن به آن الحاق شود. وی بیان کرد: طبق این ماده، احزاب مکلف می‌شوند تعداد مشخصی از فهرست‌های انتخاباتی خود را از میان زنان معرفی کنند.

   کلیات طرح اعاده اموال نامشروع مسوولان به تصویب رسید؛ فارس|

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تصویب کلیات طرح اعاده اموال نامشروع مسوولان در نشست اخیر کمیسیون متبوعش خبر داد. محمد دهقان ‌اظهار داشت: در ادامه جلسه مقرر شد ظرف یک ماه جزییات طرح توسط کمیته با کمک مرکز پژوهش‌ها و سایر کارشناسان دستگاه‌های مختلف رسیدگی و به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شود تا بر این اساس برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

   سیداحمد خاتمی پاسخ احمدی‌نژاد را داد؛ برنا|

خطیب جمعه تهران در پاسخ به برخی اظهارات حاشیه‌ساز احمدی‌نژاد گفت: اگر برخی می‌گویند در دوران پیش از انقلاب آزادی بیشتری داشتیم چیزی از تاریخ سیاه گذشته نمی‌فهمند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. سیداحمد خاتمی در اجتماع عظیم خواهران و برادران طلبه در مدرسه فیضیه قم خاطرنشان کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی بیش از 35 مرتبه پای صندوق‌های رأی آمده و در انتخابات آزاد شرکت کردند، این در حالی است که در 57 سال دوران پهلوی هیچ انتخابات آزادی برگزار نشد.

   حقوق کارگران شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت نشده است؛مهر|

۱۵۲ نماینده مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهور با اشاره به عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طی ماه‌های اخیر خواستار اختصاص ۱۵ هزار میلیارد از منبع هدفمندی به شهرداری‌ها شدند. در بخشی از این نامه آمده است:   از شما تقاضا داریم با توجه به واریز ۳۲ هزار میلیارد ریال عوارض سهم شهرداری‌ها در سال ۹۷ به حساب هدفمندی یارانه‌ها حداقل ۱۵ هزار میلیارد ریال از منابع هدفمندسازی را تا قبل از پایان سال برای کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور جلوگیری از ایجاد بحران و تنش در شهرداری‌ها اختصاص دهید.

 

ارسال نظر