اختلاف نظر امریکا و اروپا درباره موضوعات موشکی ایران

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۷۱۴
اختلاف نظر امریکا و اروپا درباره موضوعات موشکی ایران

عضو هیات رییسه مجلس دهم تاکید دارد آزمایشات موشکی ایران نقض قطعنامه 2231 نیست و اروپا در خصوص موضع‌گیری در قبال آزمایشات موشکی ایران با امریکا، همراهی جدی و کاملی ندارد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با برنا با اشاره به موضع‌گیری مکرر امریکا درباره آزمایش موشکی توسط ایران گفت: آزمایش‌های موشکی ایران موضعی حل شده بین ایران و اروپاست و در این بین امریکا مکرر در خصوص این مساله جوسازی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در ادامه این مطلب افزود: ادعاهای سیاسی واشنگتن درباره آزمایشات موشکی ایران توسط اروپا حمایت نشده که این موضوع خود حاوی پیام شکاف بین امریکا و اروپا درباره مسائل ایران است. رحیمی همچنین تاکید کرد: امریکا پیش از این مدعی شده بود که آزمایش‌های موشکی ایران نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است در حالی که در هیچ کجای این قطعنامه محدودیتی برای ایران در خصوص آزمایشات موشکی مطرح نشده است.

وی ادامه داد: همانطور که آقای ظریف نیز مطرح کردند موضوع اصلی در خصوص این قطعنامه توصیه به عدم استفاده از موشک‌هایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای بوده که هیچ یک  از موشک‌های دفاعی ایران برای حمل سلاح هسته‌ای طراحی نشده است.

 

ارسال نظر