روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۶۵۲

  ابلاغ قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف؛پاد|

 رییس‌جمهور در اجرای اصل «یکصد و بیست و سوم قانون اساسی» قانون ابلاغ قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف را ابلاغ کرد. با ابلاغ رییس‌جمهور، مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۶/۹/۱۳۹۴ از تاریخ انقضای آن (۲۲/۱۱/۱۳۹۷) به مدت یکسال تمدید شد. این قانون در ۲۷/۱۱/۹۷ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و براساس آن باید دولت و قوه قضاییه تمهیدات لازم را برای اصلاح و دایمی کردن این قانون ظرف مدت 6 ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به عمل ‌آورند.

  وزرای امور خارجه ایران و عراق به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند؛پرتال وزارت خارجه|

وزیران امور خارجه ایران و عراق تلفنی در خصوص آخرین تحولات و روابط دو جانبه، به ویژه سفر قریب الوقوع رییس‌جمهور ایران به عراق با یکدیگر گفت‌وگو کردند. محمد جواد ظریف و محمد علی الحکیم وزیران امور خارجه ایران و عراق در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه به ویژه سفر قریب الوقوع رییس‌جمهوری ایران به عراق رایزنی و تبادل نظر کردند.

  دیدار تعدادی از اعضای فراکسیون امید با ظریف؛پانا|

جمعی از اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ظهر دیروز با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کردند. نمایندگان حاضر در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات وزیر امور خارجه از بازگشت وی به جایگاه وزارت بعد از استعفاء استقبال و بر اهمیت سیاست خارجی و نقش وزارت امور خارجه تاکید کردند. در این نشست صمیمانه وزیر امور خارجه به پرسش‌های برخی نمایندگان پاسخ داد.

  طرح فوریتی برگزاری همه‌پرسی درباره ۴ موضوع تقدیم مجلس می‌شود ؛

باشگاه خبرنگاران|

نماینده اصولگرای شاهین شهر از تقدیم طرح فوریتی برگزاری همه پرسی درباره ۴ موضوع به مجلس خبر داد. حسینعلی حاجی دلیگانی در صفحه شخصی خود در توییتر از تقدیم طرح فوریتی برگزاری همه پرسی درباره ۴ موضوع به مجلس خبر داد و نوشت: این ۴ موضوع عبارت‌اند از: ۱) موضوع FATF

۲) هر ایرانی روزی یک لیتر بنزین

۳) پرداخت یارانه نقدی ماهیانه ۲۰۰ هزارتومان به‌جای دلار ۴۲۰۰ از بابت ۱۴ میلیارد دلار کالای اساسی

۴) تعیین سقف ۷ میلیون تومان برای حقوق مدیران».

  تکرار گزافه‌گویی‌های وزیر خارجه بحرین درباره ایران؛ ایلنا|

وزیر خارجه بحرین دیروز با بیان اینکه بهترین دیدگاه برای مبارزه با گروه‌های افراطی، شفافیت و عدم پنهان شدن پشت مواضع سیاسی است، مدعی شد که بسیاری از کشورها در نشست وزرای خارجه کشورهای همکاری اسلامی خواستار توقف حمایت ایران از تروریسم شدند.آل‌خلیفه طی گزافه‌گویی‌هایی ایران را بعد دیگری از تروریسم یعنی تروریسم بین‌المللی توصیف کرد و مدعی شد: «در این کنفرانس، ایران پیام روشنی از تمام هیات‌های شرکت‌کننده دریافت کرد و آن اینکه ما مواضع حمایت‌کننده از فرقه‌گرایی و تروریسم را نخواهیم پذیرفت و در قبال آن کوتاهی نمی‌کنیم.. امیدواریم که آنها این پیام را دریافت کرده باشند».

  کشف ۲ پرونده جدید حقوق‌های نجومی؛ باشگاه خبرنگاران|

رییس‌کل دیوان محاسبات در سفر به استان خراسان شمالی از کشف دو پرونده جدید مرتبط با حقوق‌های نجومی در سال ۹۷ خبر داد.عادل آذر رییس‌کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه ۲پرونده جدید مرتبط با حقوق‌های نجومی در سال ۹۷ کشف شده است، گفت: عدد دقیقی از رقم پرونده‌های اخیر نداریم، اما باید بدانید که موارد پرونده به پرونده بررسی شده و بیشتر با جنبه پیشگیرانه در حال اجرا است.وی با اشاره به بسته شدن پرونده حقو‌ق‌های نجومی طی ۳ مرحله در سال‌های ۹۵ و ۹۶ ، اظهار داشت: در همان ایام گزارش این رسیدگی به مجلس ارسال و پرونده حقوق‌های نجومی به شکلی که در آن زمان مطرح بود، بسته شده است.

  دستگیری جوان 17ساله ایرانی در آلمان؛ ایرنا|

رسانه‌های آلمان از دستگیری یک جوان ایرانی در ارتباط با حمله هفته گذشته با سلاح سرد به یک گروه مهاجر در شهر هانوفر خبر دادند.

دادستانی هانوفر اعلام کرد دستور بازداشت یک جوان را که روز جمعه به همراه یک فرد دیگر با چاقو به یک گروه 4 نفری مهاجران حمله و 3 نفر از آنها را زخمی کردند، صادر کرده است.

براین اساس مهاجمان مدتی طولانی با گروه دیگر اختلاف داشته‌اند که این امر نهایتا به درگیری آنها در ساعت 10 شب جمعه در مقابل یک سالن اپرا در شهر هانوفر منجر شده است.

این گزارش حاکی است نیروهای پلیس پس از بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته در این محل موفق به شناسایی هر دو فرد مهاجم که یکی از آنها جوان 17 ساله ایرانی است، شده‌اند.

 

ارسال نظر