روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۵۷۷

   معرفی نماینده جدید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان؛  صداوسیما|

مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با حضور رییس دفتر مقام معظم در مصلی قدس زاهدان برگزار شد. در این مراسم، رییس دفتر مقام معظم رهبری هدف از سفرش را ابلاغ سلام ویژه رهبر معظم انقلاب به مردم سیستان و بلوچستان و شرکت در این مراسم تودیع و معارفه بیان کرد.

آیت‌الله گلپایگانی برگزاری نماز جمعه را در کشور از برکات انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: قبل از انقلاب، آیت‌الله اراکی فقط با 20 نفر در شهر قم، نماز جمعه را برگزار می‌کرد اما اکنون بیش از 1000 نماز جمعه با حضور گسترده نمازگزاران در کشور برگزار می‌شود.  آیت‌الله گلپایگانی همچنین به چهل سال سرافرازی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با وجود همه سختی‌ها، همچنان سرافراز و مستقل خواهیم ماند.

   توییت کدخدایی درباره انتخابات؛ تعادل|

سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی کوتاه درباره انتخابات نوشت: هر وقت من انتخاب نشوم، انتخابات مهندسی شده است.  عباسعلی کدخدایی در صفحه توییترش نوشته است: «هروقت من انتخاب نشوم، انتخابات مهندسی شده است. هر وقت من تایید نشدم، نظارت قانونی بد است، اما هر وقت تایید شدم دیگر نه انتخابات مهندسی شده است و نه نظارت استصوابی بد است. این یعنی قانون به کنار، هر چه باب میل من است انجام شود. حکایت همان است که گفته مرگ خوبه ولی برای همسایه!»

   ژاپن بدون توجه به تحریم‌ها با ایران تجارت می‌کند؛  ایرنا|

 خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد که ژاپن بدون توجه به تحریم‌های امریکا علیه ایران، به تجارت قانونی و مشروع با ایران ادامه خواهد داد.

شینهوا روز جمعه از قول «میتسوگو سایتو» سفیر ژاپن در ایران آورده است که با وجود تحریم‌هایی که وجود دارد ما مناسبات و همکاری‌های تجاری با ایران را ادامه خواهیم داد. وی افزود: تحریم‌هایی از سوی امریکا در نظر گرفته شده است اما شرکت‌ها، بازرگانان و صاحبان موسسات ژاپنی بدون توجه به آنها به تجارت با ایران ادامه خواهند داد. سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه به زودی یک هیات بانکی از ایران راهی توکیو می‌شود، خاطرنشان کرد: ما بر اساس منافع خودمان با قدرت همکاری‌های اقتصادی با ایران را ادامه می‌دهیم.

   این انقلاب هر کجا آمد عزت آورد؛ مهر|

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی خیال می‌کنند این انقلاب است که باعث افزایش قیمت گوشت و این موارد شده است، خیر این انقلاب هر کجا آمد عزت آورد.  محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های اول نماز جمعه تهران اظهارداشت: آیا عادلانه رفتار کردید؟ آیا یک عده خوردند و بردند و یک عده از گرسنگی مردند؟ خیلی باید حواسمان جمع باشد. برخی خیال می‌کنند این انقلاب است که باعث افزایش قیمت گوشت و این موارد شده است، خیر این انقلاب هر کجا آمد عزت آورد.  امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمنان ما بدانند این انقلاب خیلی قدرتمند است و اگر افرادی هم ضربه‌ای به آن بزنند خودشان نابود می‌شوند، چرا که انقلاب ماندگار و سرافراز است.

   مرخصی «مشایی» تمدید شد؛ ایسنا|

مرخصی اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر دولت احمدی‌نژاد برای چند روز دیگر تمدید شد.

اسفندیار رحیم مشایی که از روز یکشنبه پنجم اسفندماه از زندان اوین به مرخصی آمده بود برای چند روز دیگر مرخصی‌اش تمدید شد. رحیم‌مشایی، معاون وقت احمدی‌نژاد در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۶ در حال خروج از منزل بقایی بازداشت شد. عبدالله‌پور، وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی در آن زمان گفته بود که احتمالاً موکلم به دلیل اقدام اخیر در خصوص آتش زدن حکم آقای بقایی دستگیر شده است.

   مردم به راهی که ظریف می‌رود باور دارند؛ تعادل|

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم معتقد است: موج نگرانی‌های مردم از استعفای ظریف نشان‌دهنده این بود که مردم به تداوم راهی باور دارند که ظریف می‌رود. احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس دهم در صفحه‌ رسمی توییتر خود نوشت: ‌موج نگرانی‌ها از استعفای ظریفو حمایت‌های مردم از او نشان داد که مردم با وجود همه گلایه‌ها از شرایط سخت اقتصادی به تداوم راهی باور دارند که ظریف می‌رود.

   زمان جلسه دوم جامعه روحانیت با تشکل‌های اصولگرا مشخص شد؛ تسنیم|

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت که زمان جلسه بعدی این تشکل با نمایندگان گروه‌ها و احزاب اصولگرا مشخص شده است.

حسین ابراهیمی با اشاره به نشست جامعه روحانیت مبارز با احزاب اصولگرا، گفت: این جلسه درباره ارایه توضیحات در مورد تغییرات احتمالی اساسنامه جامعه روحانیت مبارز بود و بر همین اساس ما پیشنهادهای اعضای حاضر در این جلسه را دریافت کردیم. وی با بیان اینکه، جلسه جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل‌های اصولگرا، مفید بوده است، گفت که جلسه بعدی این تشکل با نمایندگان گروه‌های اصولگرا نیمه دوم فروردین سال آینده برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر