روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۳۳۱

   ترامپ جامعه غرب را به افول می‌برد؛ ایسنا|

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز افرادی مانند ترامپ راهبری تمدن غرب را در دست گرفته‌اند و این افراد جامعه غرب را رو به افول می‌برند. سردار حسین سلامی دیروز در سومین جشنواره امام علی (ع) سپاه با بیان اینکه غربی‌ها با دستیابی به پیشرفته‌ترین علوم در مدیریت خود دچار مشکل هستند، تأکید کرد: علوم تجربی به‌تنهایی نمی‌تواند کافی باشد اما پیشرفت شگفت‌انگیز دانش تجربی وقتی در دست انسان‌های فاقد اخلاق قرار گرفت از آن بمب‌های اتمی به دست آمد، یعنی، علم اگر بدون راهبری الهی در دست جاهلان بیفتد، نتیجه‌اش انهدام سیاره زمین می‌شود.

 تبعه فرانسوی بازداشت شده آزاد شد؛

پرتال وزارت خارجه|

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: یک تبعه فرانسه که به دلیل ورود غیرمجاز به ایران بازداشت شده بود، آزاد شد. وزیر خارجه فرانسه از بازداشت یک تبعه فرانسوی به دلیل امضای یک قرارداد غیرقانونی معدن خبر داده و گفته بود این فرانسوی در جزیره کیش بازداشت شده و پاریس برای حل این مساله با تهران در حال رایزنی است.

  آرشیو صدا و سیما را فرد ثالثی از کشور خارج کرده است؛ ایلنا|

یک عضو هیات نظارت بر سازمان صدا و سیما درباره فروش آرشیو این سازمان به یک شبکه فارسی زبان خارجی گفت: آرشیو صدا و سیما در طول زمان‌های مختلف فروخته شده و بواسطه شخص ثالثی از کشور خارج شده است. سید احسان قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در هر حالت سوءاستفاده‌هایی شده است و این موضوع را در شورای نظارت بر صدا و سیما بررسی می‌کنیم. این عضو هیات نظارت بر سازمان صدا و سیما افزود: مدیران آرشیو صدا و سیما در طول دوران‌های مختلف بیایند و پاسخگو باشند. مراجع نظارتی و شورای نظارت هم ورود خواهد کرد.

   ضرورت حضور فعال بانوان خانه ملت

در مسائل اصلی کشور؛ فارس|

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در جمع نمایندگان زن مجلس گفت: ‌ارتقای حضور بانوان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، مدیریتی خواسته رییس‌جمهور است. حسینعلی امیری افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، خوشبختانه نمایندگان زن مجلس در این دوره، بیشتر به مسائل اصلی کشور توجه و دقت نظر داشته‌اند و بیشتر دغدغه‌های ملی را پیگیری نموده‌اند. این گفتمان مسلط بوده است و این امر نشان از بلوغ سیاسی و فرهیختگی بانوان مجلس دارد. لذا در این دوره می‌بینیم که نقش خانم‌های نماینده در مجلس نقش برجسته‌ای است.

   نیمی از توصیه‌های اف‌ای‌تی‌اف در قالب دو قانون داخلی در ایران تامین شده است؛ برنا|

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تاکید کرد که نیمی از توصیه‌های FATF در قالب دو قانون داخلی در ایران تامین شده، از این جهت طبیعی است که FATF نیز شرایط فعلی برای ایران تمدید کند. حشمت‌الله فلاحت پیشه در تشریح ابعاد این تصمیم FATF تاکید کرد: قابل پیش بینی بود که FATF چنین تصمیمی بگیرد. از 41 مورد توصیه FATF با اصلاح دو قانون داخلی پولشویی و تروریسم عملی نیمی از این توصیه‌ها عملی و گام عملی جدی توسط ایران برداشته شد.رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: الان انتظار FATF این است که جمهوری اسلامی ایران در طول 4 ماه آینده پالرمو و CFT را تعیین تکلیف کند.

 حسین هدایتی و ۱۰ متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور محاکمه می‌شوند؛ ایسنا|

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۱ متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار می‌شود.حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، محتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی و هانیه پهلوان ۱۱ متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند که چهارشنبه هشتم اسفندماه محاکمه خواهند شد.

  مسوولیت پذیرفتن یا نپذیرفتن پالرمو با مجمع است؛ خبرآنلاین|

عضو هیات‌رییسه‌مجلس گفت: امروزدرباره FATF مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیرنده است و طبیعتا مسوولیت پذیرفتن یا نپذیرفتن آن با مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره تبعات عدم تصویب این لوایح برای کشور می‌گوید: موضوع نقل و انتقال پول واقعیتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم این است که پول ناشی از صادرات سخت به کشور باز می‌گردد و این نیازمند آن است که این کانال مالی برقرار است. حال ممکن است اروپایی‌ها بتوانند بخشی از این موضوع را در جریان اینستکس حل کنند اما اصل این است که این موضوع باید حل شود و البته مسوولیت سختی است. پیش از این مجلس و شورای نگهبان مسوولیت برجام را به عهده گرفتند امروز این لوایح در مجمع مطرح است و مجمع باید مسوولیتش را بپذیرد.

 

ارسال نظر