این مقدار فساد در نظام اسلامی بسیار زیاد است

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۲۴۴
این مقدار فساد در نظام اسلامی بسیار زیاد است

دادستان کل کشور می‌گوید: نمی‌خواهم بگویم فساد در جامعه ما همه گیر است، اما در نظام اسلامی این مقدار فساد نیز بسیار زیاد است. به گزارش میزان، منتظری دادستان کل کشور، در همایش ملی «پلیس، عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم» که صبح دیروز در دانشکده علوم و فنون انتظامی دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، در خصوص عدالت ترمیمی گفت: این موضوعی است که درصد قابل توجهی از آن متوجه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است و لذا برای تحقق این عدالت ترمیمی که عنوان این همایش است لازم است تعامل و هم افزایی بیش از گذشته به منصه ظهور برسد و تنها به سخنرانی، حرف زدن و مقاله نوشتن اکتفا نکنیم و اگر چنانچه اینها در جامعه بروز و ظهور پیدا نکند اثری نخواهد داشت. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به مقوله گناه در جامعه گفت: اساس موضوع جرم و گناه در همه جوامع مورد توجه اندیشمندان، رهبران و مدیران جامعه است و اختصاص به امروز، دیروز و فردا ندارد چرا که تاریخ نشان می‌دهد از روز خلقت آدم ابوالبشر و رانده شدن آدم به خاطر یک تخلف تا امروز در سطوح مختلف این واقعیت وجود داشته و دارد. او با اشاره به اینکه وظیفه حکومت اسلامی ایجاد و اجرای عدالت است، گفت: همه آنهایی که در جامعه اسلامی حکومت می‌کنند و دست اندرکار هستند باید در تحقق عدالت تلاش کنند. دادستان کل کشور با انتقاد از مدیریت در برخی از امور کشور اذعان کرد: کشور ما توانمندی‌های انسانی، طبیعی، جغرافیایی و سایر ظرفیت‌ها که لازمه پیشرفت کشور است کم ندارد؛ اما چرا شاهد برخی از آسیب‌ها و نابسامانی‌ها هستیم علت آن این است که از مسیری که خداوند برای ما تعیین کرده و لازمه حکومت اسلامی است گاهی اوقات لغزش می‌کنیم. اینجاست که وظیفه قوه قضاییه و نیروی انتظامی بسیار سنگین است. منتظری خطاب به مسوولان انتظامی بیان کرد: شمایی که مسوولیت این‌بار سنگین و این امر مهم را عهده‌دار هستید باید بتوانید به وظیفه خود آنگونه که شایسته است عمل کنید. وی در ادامه با بیان اینکه روزی انسان باید در پیشگاه خداوند جواب اعمالش را بدهد، افزود: نمی‌خواهم بگویم فساد در جامعه ما همه گیر است، اما در نظام اسلامی این مقدار فساد نیز بسیار زیاد است. ما در جامعه شاهد برخی از جرایم، آسیب‌ها و تخلفات هستیم، اما باید بررسی شود که زمینه رشد آنها چیست و گلوگاه‌ها کجاست.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به وزیر ارتباطات دولت دوازدهم گفت: وزیر ارتباطات باید جوابگو باشد، چرا که برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده‌اند و مصوبات را اجرا نمی‌کنند.

منتظری اظهار کرد: اگر بتوانیم جلوی جرمی را بگیریم و این کار را انجام ندهیم، در پیشگاه خدا مسوول هستیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی پرونده‌ها در هر سال سمی برای قوه قضاییه است، بیان کرد: باید روحیه صلح و سازش بین کارکنان نیروی انتظامی به وجود بیاید. دادستان کل کشور با اشاره به اینکه طبق آمار ۷۰ درصد پرونده مراجعه‌کنندگان به کلانتری‌ها به صلح و سازش ختم می‌شوند، اظهار کرد: این آمار بسیار خوشحال‌کننده‌ای است و نشان می‌دهد کارکنان نیروی انتظامی موثر عمل کرده‌اند و برای این دستگاه هر چه هزینه شود به نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت کمی ندارد و چرا باید وضعیت اقتصادی اینگونه باشد، تصریح کرد: هر آنچه برای پیشرفت لازم است را در کشور داریم، اما چرا باید شاهد برخی نابسامانی‌ها باشیم. دادستان کل کشور گفت: یکی از اعتراضات، حرف‌ها و گله‌های ما به مسوولان فرهنگی و به کسانی که امروز سردمدار مدیریت فضای مجازی هستند، این است که چرا باید جامعه اسلامی ما اینقدر رها باشد که شاهد این همه جرم و گناه در جامعه باشیم؟ منتظری بیان کرد: آمار واصله ۱۰ ماهه گذشته نشان می‌دهد که بستر جرایم فضای مجازی و جرایم رایانه‌ای نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته است. دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بنابر آمار ده‌ماهه واصله، کلاهبردای‌های رایانه‌ای با ۳۰۰ درصد رشد، بیشترین جرم را در کشور رقم می‌زنند، گفت: این آمار هشدار به مسوولان است؛ چه کسی مسوول این موارد است؟ وی ادامه داد: برخی مسوولانی که مدیریت فضای مجازی را در اختیار دارند، در اجرای دستور صریح و موکد رهبری مقابله می‌کنند.

منتظری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چه زمانی بحث شبکه ملی فضای مجازی را مطرح کردند؟ چه کسی مسوول پاکسازی این فضا است؟ قائل به بستن این فضا نیستیم، اما باید این فضا را از آلودگی‌ها پاک کرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز فضای مجازی بستر ننگ‌آوری برای تحقق جرایم اخلاقی و مالی شده است، تاکید کرد: مردم گرفتار هستند، چه کسی مسوول است؟

 

 

ارسال نظر