روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۰۰۷

   واکنش ظریف به تلاش دولت ترامپ برای انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان،تعادل|

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به قتل جمال خاشقجی و اخبار منتشر شده درباره تلاش دولت ترامپ برای انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان، تاکید کرد که نه حقوق بشر و نه برنامه هسته‌ای، هیچ‌کدام نگرانی واقعی امریکا نیست. محمد جواد ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: آنچه همواره برای ما آشکار بوده است، روز به روز برای جهان روشن‌تر می‌شود: اینکه نه حقوق بشر و نه برنامه هسته‌ای، هیچ‌یک نگرانی واقعی امریکا نبوده است. اول یک روزنامه‌نگار مثله می‌شود؛ حالا هم فروش قاچاقی فناوری هسته‌ای به عربستان سعودی به‌خوبی دورویی امریکا را افشاء می‌کند. او همچنین به گزارش اخیر مجلس نمایندگان امریکا اشاره کرده که تاکید می‌کند، دولت ترامپ تلاش کرده بدون توجه به ملاحظات حقوقی و امنیتی هر چه سریع‌تر به عربستان فناوری‌ بسیار حساس و پیشرفته هسته‌ای بدهد. این گزارش همچنین از مخفی بودن تعاملات دولت آقای ترامپ با عربستان سعودی اظهار نگرانی کرده است.

     اقدام پاکستان انتظارات ما را برآورده نکرده است؛وزارت کشور|

 معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره اقدام دولت پاکستان برای مقابله با تروریست‌های عملیات انتحاری به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران گفت: اقدام پاکستان برای مقابله با تروریست‌ها انتظارات ما را برآورده نکرده است. حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه همواره هنگام بروز چنین اتفاقاتی، مسوولان پاکستانی اعلام می‌کنند که ما برای مقابله با تروریست‌ها اقدام کرده و موضوع رادنبال می‌کنیم، اظهار کرد: البته آنها اقداماتی را هم در این چند سال انجام داده‌اند اما با توجه به نوع تهدیدات و سطح انتظارات ما، اقدامات پاکستان برای مقابله با تروریست‌ها هنوز تحقق پیدا نکرده است. او در پاسخ به این پرسش که آیا دولت پاکستان اقدام نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده است، بیان کرد: تا این لحظه اطلاعاتی که نشان دهد اقدام خاصی صورت گرفته باشد، نداریم. معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه افراد مرتبط با این عملیات انتحاری دستگیر شده‌اند، افزود: فردی که عملیات انتحاری را انجام داده، پاکستانی است و سایر اقدامات برای برخورد با تروریست‌ها نیز در حال انجام است.

  ژاپن دیگر به ایرانی‌ها ویزای کار نمی‌دهد؛ایسنا|

روزنامه آساهی در گزارشی ادعا کرد که وزارت دادگستری این کشور قصد دارد که به شهروندان ایران و ترکیه ویزای کاری جدید، اهدا نکند. روزنامه آساهی نوشت: وزارت دادگستری ژاپن قصد دارد که شهروندان ایران و ترکیه را به علت عدم همکاری این دو کشور در پذیرش شهروندان اخراج شده‌شان از ژاپن، مشمول صدور ویزاهای کاری جدید نکند. دادگستری تصمیم نهایی خود را تا آخر ماه مارس اتخاذ خواهد کرد. بنا به گزارش این روزنامه، موارد متعددی پیش آمده است که ایران از ارایه اسناد لازم برای اخراج یکی از اتباعش از ژاپن که مایل به بازگشت به ایران نبوده، خودداری کرده است.

     فارغ‌التحصیلان چه رشته‌هایی می توانند شهردار شوند؟ ؛ فارس|

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در صفحه اینستاگرام خود بخشنامه جدید وزیر کشور درباره فهرست رشته‌ها و مدارک تحصیلی مورد نیاز جهت تصدی سمت شهرداران را منتشر کرد و نوشت: آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهرداران پس از 20 سال با مصوبه هیات وزیران در دی ماه سال جاری تغییر یافت. در اجرای این آیین نامه، بخشنامه جدید تعیین مدارک و رشته‌های تحصیلی مرتبط شهرداران توسط وزیر کشور، متناسب با درجه شهرداری، به استانداران جهت اجرا ابلاغ شد.

   اسراییل با بمب هسته‌ای عربستان محو خواهد شد؛برنا|

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسراییل با بمب هسته‌ای سعودی محو خواهد شد. حشمت‌الله فلاحت پیشه در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: « سرنوشت تاج سلطنت و بمب هسته‌ای عربستان به یکسان غیرقابل پیش‌بینی است؛ اسراییل با بمب هسته‌ای سعودی محو خواهد شد.»

     تبریک اینستاگرامی عراقچی به اولین بانوی سفیر  از  سیستان و بلوچستان ؛پانا|

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در اینستا گرام به حمیرا ریگی، نخستین بانوی سفیر از سیستان و بلوچستان تبریک گفت. سید‌عباس عراقچی، در صفحه خود در اینستاگرام با انتشار تصویری خطاب به سفیر جدید برونئی نوشت: «تبریک به خانم حمیرا ریگی، اولین بانوی شایسته بلوچ که به مقام سفارت رسید.»

 

ارسال نظر