پاسخ تند ایران به سیاست ترور

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۹۲۶
پاسخ تند ایران به سیاست ترور

گروه ایران|

با گذشت 5 روز از وقوع حادثه تروریستی خاش-زاهدان به نظر می‌رسد، مناسبات ارتباطی میان تهران و اسلام‌آباد به خاطر اهمال دامنه‌دار پاکستان و طراحی حملات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان که در مرز ایران و پاکستان قرار گرفته است، وارد دوره‌ای از فراز و نشیب شده است؛ هرچند در گذشته نیز با وقوع هر حادثه تروریستی مقامات پاکستانی با مطرح کردن موضوعاتی چون مشکلات مالی و...تلاش می‌کردند تا بدون پرداخت هزینه‌ای از کنار حوادث تروریستی عبور کنند؛ اما این‌بار شدت برخورد مقامات ایرانی با این حادثه تروریستی و زخمی که افکار عمومی از این حادثه برداشته از چنان درجه‌ای برخوردار است که مقامات پاکستانی را ناچار به واکنش کرده است.

 برخلاف تنش‌های قبلی اما، این‌بار مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند که دیگر حاضر نیستند در برابر تحرکات تروریستی که از اعماق مرزهای پاکستان آغاز و در مناطق مختلف کشورمان ظهور و بروز پیدا می‌کنند، بی‌تفاوت عبور کنند و چنانچه طرف پاکستانی در زمینه اقدامات عاجلی ترتیب ندهد ایران آمادگی دارد تا تروریست‌ها را تا درون خاک پاکستان تعقیب و دستگیر کند.

پاکستان در سال‌های قبل تلاش می‌کرد با اعلام این مطلب که بودجه کافی برای کنترل مرزهایش در اختیار ندارد، رضایت ایران را جلب کند، اما این‌بار پاکستان در پاسخ به حادثه اخیر، هیاتی را به ایران گسیل داشته و اعلام آمادگی کرده که برای حل و فصل مشکلات آماده همکاری با ایران است.

روز گذشته نیز فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان جزییاتی از دستگیری عوامل حادثه تروریستی خاش و ردپای شهروندان پاکستانی در این ترور کور گفت: یک نفر از عوامل دستگیر شده در حادثه تروریستی زن بود.

سردار محمد پاکپور دیروز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان در جمع خبرنگاران جزییاتی از عملیات دستگیری عوامل دخیل در حادثه تروریستی جاده خاش را بیان کرد. وی اظهار داشت: بعد از حادثه قطعات خودروی انتحاری را به برادرانمان در نیروی انتظامی تحویل دادیم و بعد از شناسایی هویت آن نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عملیات دستگیری و انهدام تیم پشتیبانی‌کننده و تیمی که خودرو را برای این اقدام آماده کرده بودند را آغاز کردند. فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: دو روز قبل اولین سرنخی که به دست آوردیم یعنی یک زن را دستگیر کردیم و بعد از دستگیری این عامل تروریستی، به افراد دیگر هم رسیدیم. سردار پاکپور ادامه داد: دو نفر از عناصر تیم تروریستی پاکستانی بودند؛ عامل انتحاری نیز فردی به نام حافظ محمدعلی از پاکستان بود و یک فرد دیگر نیز از پاکستان حضور داشته است.

وی با بیان اینکه سه نفر از عوامل تیم ترویستی از منطقه سیستان و بلوچستان بودند، تصریح کرد: دو نفر از آنها دستگیر شده‌اند و یک نفر هم متواری است که انشاءالله به زودی دستگیر خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: این گروهک مهمات و تجهیزات بسیار زیادی آماده کرده بود و اقداماتی که می‌خواستند انجام دهند، صرفا برای این کار نبوده است. قصد داشتند اقدامات تروریستی در ٢٢بهمن و سایر مناسبت‌ها هم انجام دهند.

سردار پاکپور افزود: در آن زمان تمهیدات زیادی را برای راهپیمایی ٢٢ بهمن داشتیم و آنها موفق نشدند و حتی در ایام دهه فجر در مرز نیز عناصر تروریست تلاش زیادی کردند که اقداماتی از این قبیل انجام دهند اما نتوانستند.

وی با اشاره به اقدام اخیر تروریست‌ها در منطقه سیستان و بلوچستان، گفت: آنها اقدام خاصی نتوانستند انجام بدهند و این حرکت کوری است که یک ماشین را در جاده ترانزیتی منفجر کنند.

    انتقام شهدایمان را می‌گیریم

در آخرین اظهارنظرها در این خصوص جانشین فرمانده کل سپاه اعلام کرد: قطعا انتقام شهدایمان را می‌گیریم.

سردار حسین سلامی دیروز در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش زاهدان خاطرنشان کرد: معیار این حوادث چند تروریست کوچک نیست، بلکه ظهور یک استراتژی و یک تاکتیک خطرناک جهانی است. رزمندگان نیروی زمینی سپاه در مقابل مثلث شوم امریکا رژیم صهیونیستی و عربستان ایستاده‌اند و کار آنها کار ساده‌ای نیست و امروز عربستان قلب شرارت در منطقه و جهان است. سردار سلامی گفت: امروز مرکز ثقل قدرت از دنیای استکبار به دنیای اسلام در حال جابه‌جایی است و جهان آبستن یک حادثه بزرگ به سود اسلام است. وقتی اسلام با پیام‌های آزادی بخش خویش به قدرت می‌رسد، در این حالت قدرت‌های دیگر می‌دانند اگر در مقابل این موج اسلام نایستند باید از مناطق تحت اشغال خویش عقب بنشینند. امروز اسلام در حال پیشرفت است و تمام پیروزی‌ها و دستاوردهای ما در مقابل انفعال دنیای استکبار به دست آمده است. آنها ضعیف‌تر شده‌اند و امروز آشفته بازاری در دنیای سیاست وجود دارد که موجب درماندگی آنها برای حل کوچک‌ترین مسائل شده است. جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دشمنان ما امروز به زوال رسیده‌اند و آنها هر فکری می‌کنند عکس آن اتفاق می‌افتد. فکر می‌کردند مردم ما در مقابل انقلاب می‌ایستند اما آنها نشان دادند هرچه خوبی است مربوط به انقلاب است و هرچه کمبود و کاستی است یا مربوط به دشمن است یا مربوط به ضعف عملکرد ما است. امروز دشمنان از مردم نا امید شدند. وی تاکید کرد: ما ایستاده‌ایم و شهیدان به ما وفاداری آموختند. ما فرزندان جهاد وشهادتیم. ما دشمنانمان را می‌شکنیم و تصمیم گرفته‌ایم این کار را بکنیم و برای آن برنامه داریم. آل سعود بداند ماندنی نیست، من می‌دانم هرشب آنها چه کابوس‌هایی در خواب می‌بینند. لب‌هایشان خشک شده است . هر روز که می‌گذرد شکر می‌کنند که یک روز به عمرشان اضافه شد . در انتظار مرگ هستند. بزرگ‌تر از آنها هم همین طور است . امریکا هم امروز آشفته است، اصلا سیمای یک قدرت جهانی را ندارد . او هم قافیه را باخته است، رژیم صهیونیستی هم تقلا می‌کند با عملیات روانی خود را سر پا نگه دارد.

وی یادآور شد: هدف دشمن این بود که انقلاب به 40 سالگی نرسد از آن آرزو به این رسیدند که به جوانان ما تهاجمی ناجوانمردانه بکنند و این همه توان دشمن است. شکست دادن قطعی دشمن کار نهایی ما است و صبح پیروزی ما نزدیک است. ما طرح هایمان را پیاده‌سازی کرده ‌قطعا انتقام شهدایمان را می‌گیریم البته دشمن آنقدر سیلی خورده است که این حرکات دربرابر آن ناچیز است. ما برای شکست دادن قدرت‌های جهانی برنامه داریم و جنگ ما محدود به یک نقطه نمی‌شود تروریست‌ها عددی نیستند.

 

ارسال نظر