ایران تهدیدی برای جهان نیست

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۷۶۶
ایران تهدیدی برای جهان نیست

ایران|

دیروز همزمان با افزایش تلاش‌های برخی گروه‌های خاص برای حاشیه‌سازی علیه دولت و شخص رییس‌جمهوری، روحانی و جمعی از اعضای کابینه‌اش برای افتتاح، بهره‌برداری پروژ‌ه‌ها و دیدار با مردم استان هرمزگان به این استان سفر کردند؛ سفری که در آن برنامه‌های متنوعی از الحاق جدیدترین زیردریایی ایران به ارتش تا دیدار رو در رو و چهره به چهره با مردم بندرلنگه و دیدار با صیادان و ساحل نشینان گنجانده شده بود تا تصویری از مهم‌ترین مطالبات مردم استان از مسوولان ترسیم شود و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات در دستور کار قرار بگیرد.

‌در سفر ‌یک و نیم روزه رییس‌جمهور به هرمزگان، وی در جمع مردم غرب استان در بندرلنگه سخنرانی و با مردم دیدار کرد؛ اظهاراتی که بلافاصله در سطح رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب‌های بسیاری پیدا کرد؛ روحانی با اشاره به این واقعیت که ایران همواره آماده توسعه همکاری‌های منطقه‌ای است از کشورهای منطقه خواست تا به جای تکیه بر قدرت‌های فرمنطقه‌ای بر ظرفیت‌های درونی کشورها تکیه کنند تا توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای در محیطی امن و آرام تحقق پیدا کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ایران عزیز و قدرتمند همواره برای منطقه امنیت آفرین بوده است، تاکید کرد: مسلمانان باید متحد باشند و با ایجاد روابط دوستانه و برادرانه، امنیت منطقه را حفظ کنند و انقلاب ما انقلاب اسلامی و مردمی است و ۴۰ سال این واقعیت را نشان دادیم که دنبال معنویت امنیت و پیشرفت کل منطقه هستیم و امروز هم عمل، زبان، رفتار و گفتار ما همین را می‌گوید.

روحانی در اجتماع بزرگ مردم بندر لنگه گفت: برخی از همسایگان متاسفانه راه اشتباه را انتخاب کرده‌اند و ایران روابط برادرانه و صمیمانه با همه کشورهای منطقه را می‌خواهد.

رییس‌جمهور با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته در زاهدان، خاطرنشان کرد: تروریست‌هایی که به هیچ عنوان معیارهای انسانی مد نظر آنها نیست در یک اقدام تروریستی جمعی از مرزبانان کشور که برای دفاع از امنیت کشور و مرزها تلاش می‌کردند را به شهادت رساندند. اما باید بدانند که ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان عزیز را خواهد گرفت.

روحانی تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم و نخواهیم گذاشت مزدوران جنایتکاری که سلاح و منابع مالی آنها را بیگانگان تامین می‌کنند، پاسداران عزیز و مرزداران غیور ما را به شهادت رساندند و بتوانند از دست انتقام الهی و مردم مومن ایران فرار کنند.

رییس‌جمهور تأکید کرد: آنهایی که سبوعانه به پاسداران و مرزبانان ما حمله کرده و آنها را به شهادت رساندند باید بدانند که این کار خصمانه و سبوعانه، ما را در مبارزه با تروریسم، بیشتر تشویق می‌کند و ما برای دستیابی به این هدف به تلاش خود خواهیم افزود و نخواهیم گذاشت تروریست‌هایی که سلاح و پولشان را از جاهای دیگر تأمین می‌کنند، در منطقه ما فعالیت کنند و دست به اقدامات تروریستی بزنند.

وی تأکید کرد: در این منطقه روابط برادرانه و صمیمی با همه کشورها را می‌خواهیم و هیچ‌گاه ما آغازگر تجاوزی در منطقه نبوده‌ایم.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه کسانی که در منطقه فکر می‌کنند امریکا و صهیونیست‌ها برایشان امنیت می‌آفرینند سخت در اشتباه هستند، گفت: روزی که صدام افلقی به ایران حمله کرد به کشورهای همسایه اعلام کردیم که ایران دشمن خود را شکست خواهد داد و بدانند که مزدوران برای آنها امنیت نخواهند آورد. برخی از آنها به صدام تکیه کرده بودند تا امنیت بگیرند در حالی که ایران در منطقه امنیت‌آفرین بود و بعداً دیدند که همان صدام افلقی به کویت حمله کرد و کسانی که فکر می‌کردند صدام مایه امنیت آنهاست به اشتباه خود پی بردند.

روحانی با تأکید بر اینکه امنیت منطقه به دست خود ما تأمین می‌شود و باید با اتحاد و همبستگی خودمان امنیت را تأمین کنیم، گفت: متأسفانه برخی همسایگان ما راه اشتباه را انتخاب کردند و به سراغ امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رفتند. به اشتباه فکر می‌کنند که ایران چشم طمع به سمت آنها دارد در حالی که ایران خواهان روابط صمیمانه با همه کشورهای منطقه است. رییس‌جمهور افزود: بیشتر کشورهای منطقه و همسایگان روابط خوب و صمیمی با ما دارند به جز یکی، دو کشور که به دنبال دشمنی هستند که البته این دشمنی به ضرر خود آنها و کل منطقه است.

  تلاش دشمنان برای اختلاف‌افکنی

روحانی با تأکید بر اینکه انقلاب ما مردمی است و 40 سال این واقعیت را نشان دادیم که به دنبال پیشرفت و امنیت کل منطقه هستیم، گفت: امروز هم رفتار، گفتار و عمل ما همین را می‌گوید.

رییس‌جمهور یکی از اقدامات و تلاش‌های قدرت‌های استکباری را ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقوام، مذاهب و ملت‌های منطقه عنوان کرد و گفت: دشمنان و قدرت‌های استکباری طی همه این سال‌ها این هدف را دنبال می‌کردند و گاهی کاملاً ناموفق بودند اما بعضی وقت‌ها متأسفانه به هدف خود رسیدند.

روحانی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد اختلاف بین اقوام در ایران به هدف شوم خود دست نیافته است، گفت: امروز اقوام ایرانی و شیعه و سنی در کنار هم هستند و در کنار یکدیگر دست به دست هم متحد هستند.

رییس‌جمهور یکی از تصمیمات دولت را تقویت وحدت میان مذاهب و اقوام عنوان کرد و افزود: امروز در سراسر کشور مدیران مختلف از جمله بخشدار، مدیرکل، فرماندار، اعضای شورای شهر و روستا، زن و مرد از شیعه و سنی حضور دارند، یکی از اهداف ما این بود که به دنیا بگوییم ایران به دنبال شایسته‌سالاری است. مرد و زن، ‌شیعه و سنی یا قومیت مهم نیست و آنچه مطرح است شایسته‌سالاری است.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه ما برای توسعه کشورمان، همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهیم، گفت: همانطوری که شما مردم در جای جای این کشور روز 22 بهمن آمدید و اعلام کردید راه انقلاب، آزادی و استقلال و مسیر حاکمیت ملی را ادامه خواهیم داد همچنان راه توسعه کشور را در پیش می‌گیریم.

روحانی خطاب به مردم گفت: شما روز 22 بهمن آمدید و گفتید زیر پای استبداد و نوکری اجانب نخواهیم رفت، از فشار دشمنان نمی‌هراسیم و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که بزرگ‌ترین نعمت خدا به ما در این 40 سال بوده را حفظ خواهیم کرد.

  تلاش برای ریشه‌کنی بیکاری

رییس‌جمهور گفت: با تقویت گردشگری در منطقه بیکاری ریشه‌کن خواهد شد و یکی از اهداف دولت تأمین آسایش مردم و رفع مشکلات آنان است.

 روحانی با بیان اینکه ایران از نظر گازرسانی بهترین شرایط را دارد، گفت: دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در زمینه گازرسانی نیاز به کار ویژه دارند و همین جا به شما قول می‌دهم که تا پایان این دولت به شهرستان‌های این منطقه گاز خواهیم رساند.

رییس‌جمهور یکی از نیازمندی‌های مردم استان را لوله‌کشی گاز و توسعه صنعت عنوان کرد و گفت: این موضوع را به عنوان هدف، در تصمیمات خود برای استان دنبال می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ما در کشور بالا بردن تولید و اشتغال و ارتقای اخلاق است، گفت: بی‌تردید با همکاری، هماهنگی و اتحاد و حضور مردم، همه کار می‌توان انجام داد و هر موقع ملت و دولت با هم بودند، موفق شدیم.

روحانی با تأکید بر اینکه می‌توانیم از منطقه خودمان حراست و حفاظت کنیم، گفت: همه ملت‌های منطقه را به برادری و حسن همجواری دعوت می‌کنیم و تأکید می‌کنم که ما نیاز به حضور امریکا در منطقه نداریم، آنها هر چه زودتر منطقه را ترک کنند، ثبات و امنیت در منطقه بیشتر می‌شود و مردم خوشحال‌تر خواهند بود.

  ایران تهدیدی برای جهان نیست

بعد از سخنرانی در جمع مردم بندر لنگه روحانی طی سخنرانی در بندرعباس در مراسم الحاق زیردریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش با اشاره به قدرت نیروی دریایی ارتش ایران، اظهار کرد: قدرتی که می‌تواند صدها مایل دورتر از منافع ما حراست و حفاظت کند نیروی دریایی است؛ نیروی دریایی نه فقط از ساحل‌های ما، دهانه اقیانوس هند، دریای خزر و خلیج‌فارس حفاظت می‌کند؛ بلکه با حضورش در آب‌های بین‌المللی تأثیرگذار است.

رییس‌جمهور گفت: بندرعباس و همه بنادر و آب‌های سرزمینی ما شاهد و گواه تلاش نیروهای مسلح ما و کشتیرانی آزاد در این منطقه و همچنین رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند، این نشانی است که کشور ما تهدیدی برای جهان نیست.

او با بیان‌اینکه «قدرت ما برای حفاظت از خودمان است» گفت: ما هیچ‌گاه قصد حمله به سرزمینی نداشتیم؛ همه این چهل سال شاهد خوبی است که همواره از خودمان دفاع کردیم، در برابر متجاوز ایستادگی کردیم اما چشم طمع نداشتیم. امروز ایران در کنار دیگر کشورها در منطقه یک کشور سرافراز است. نیازی به متجاوزین و حضور نامشروع قدرت‌های غیر منطقه‌ای در این منطقه ندارند. بندرعباس و همه بنادر و آب‌های سرزمینی ما شاهد و گواه تلاش نیروهای مسلح ما و کشتیرانی آزاد در این منطقه و همچنین رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند. این نشانی است که کشور ما تهدیدی برای جهان نیست.

رییس‌جمهور گفت: مشخص است توانمندی ما در برابر همه کسانی که چشم طمع دارند نامطلوب است. صنعت دریای صنعت بعضی پیامبران بزرگ هم هست. خداوند به حضرت نوح فرمان می‌دهد تا کشتی بزرگی بسازد که از مردم بتواند از نیروهای مومن دفاع کند.

 

ارسال نظر