روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۰:۴۶:۲۴
کد خبر: ۱۳۹۶۹۶

  اجرای قطعنامه 2231 محورگفت‌وگوی مقام سازمان ملل متحد با ظریف؛ ایرنا|

دی کارلو معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در مونیخ با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص همکاری‌های ایران و سازمان ملل متحد، اجرای قطعنامه 2231، برجام، سازو کار حمایت تجاری ایران و اروپا (ساحت) و نیز مسائل مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله شرایط افغانستان، یمن، سوریه و لبنان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.همچنین هریتا فور مدیر اجرایی یونیسف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. همکاری‌های ایران و صندوق بین‌المللی کودکان ملل متحد محور اصلی گفت‌وگو در این دیدار بود.

 روز دوشنبه روز وحدت همه ملت ایران بود؛ برنا|

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: اینکه کسی به تفرقه سخنرانی می‌کند و اتهام می‌زند، ضمن اینکه خلاف جهت آب شنا می‌کند و مقابل مردم می‌ایستد، از طرفی به توصیه رهبری عمل نمی‌کند؛ به نظر من این افراد نه طرف مردم هستند و نه دلسوز مردم.محمود واعظی، در خصوص شعارهای توهین‌آمیز به رییس‌جمهور در راهپیمایی

۲۲ بهمن گفت: آنهایی که دست به این اقدام زدند، خلاف دستور مقام معظم رهبری عمل کردند. به این معنا که روز دوشنبه روز وحدت همه ملت ایران و همچنین روز وحدت همه مسوولان با مردم بود.

 دیدار با خانواده شهدای حمله تروریستی سیستان و بلوچستان؛ پاد|

نماینده ولی فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان اصفهان با خانواده‌های شهدای حمله تروریستی به اتوبوس حامل پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کرد.حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی که دیروز به نمایندگی از مقام معظم رهبری و هیات دولت به استان اصفهان سفر کرده است در دیدار با خانواده شهید «رضا رحیمی» ضمن ابلاغ سلام و تسلیت مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور و هیات دولت گفت: این حادثه بسیار ناراحت‌کننده بود و مقام معظم رهبری، رییس‌جمهوری و مسوولان و تمام مردم متأثر شدند. برای این انقلاب در

40 سال گذشته هزینه‌های بسیاری صورت گرفته و شهدای زیادی تقدیم راه انقلاب شده‌اند. شهدای ما با عشق به انقلاب، اسلام، مردم و رهبر جان خود را فدا کردند و فرزند شهید شما نیز با همین عشق قدم در راه مبارزه گذاشت.

  انطباق ١٥٠ هزار مصوبه شوراهاى شهر

با قوانین کشور؛ سایت وزارت کشور |

سخنگوى وزارت کشور گفت: تمامی مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیات‌های تطبیق مورد بررسی قرار گرفتند.

سید سلمان سامانی سخنگوى وزارت کشور در پیامی در توییتر از ١٥٠ هزار مصوبه شوراهاى شهر خبر داد که با قوانین انطباق داده شدند.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در صفحه شخصی خود در توییتر گزارشی از مصوبات شورا‌های اسلامی شهر در دوره پنجم ارایه کرد و نوشت: اول (در دوره پنجم فعالیت شورا‌ها (ازشهریورماه ۹۶ تاکنون) تعداد ۱۵۱ هزار و ۹۱۵ مصوبه توسط ۱۲۸۱ شوراى اسلامى شهر در سراسرکشور به تصویب رسیده است.دوم (از کل مصوبات تعداد ۱۲۹ هزار و ۹۵۸ مورد توسط هیات‌های تطبیق تایید شده و تعداد ۲۱ هزار و ۹۵۷ مصوبه مورد اعتراض هیات‌های مذکور واقع و نهایتاً درجهت انطباق با قوانین بازنگرى شده است.

  اختلافات میان اروپا و امریکا در خصوص ایران تاکتیکی است؛ باشگاه خبرنگاران|

صدراعظم آلمان ضمن پذیرفتن اختلافات تاکتیکی اروپا و امریکا، هدف نهایی دو طرف در قبال ایران را یکسان توصیف کرد. آنگلا مرکل، دیروز در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد تلاش‌ها در جهت خلع سلاح باید امریکا، روسیه، اروپا و چین را شامل شود. مرکل ضمن پذیرفتن اختلافات تاکتیکی بین اروپا و امریکا در خصوص ایران گفت: «هدف نهایی هر دو طرف در خصوص ایران یکی است.» صدراعظم آلمان تاکید کرد خروج امریکا از توافق هسته‌ای ایران کمکی به حل و فصل دیگر مسائلی که غرب با ایران دارد، نمی‌کند. وی گفت خروج نیروهای امریکایی از سوریه ممکن است موجب تقویت نفوذ روسیه و ایران شود.

 تایید یک گمانه‌زنی از تریبون مجلس؛ رییسی قاضی‌القضات می‌شود؛پانا|

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم از تریبون خانه ملت خبر انتصاب سید ابراهیم رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه را اعلام کرد.

حسن نوروزی در جلسه علنی دیروز مجلس در جریان ارایه گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی خانه ملت درباره طرح تمدید قانون شوراهای حل اختلاف گمانه‌زنی‌های اخیر درباره رییس آینده قوه‌قضاییه را تایید کرد.

او در جریان نطق خود گفت: «با توجه به اینکه آقای رییسی قرار است به جای آقای آملی لاریجانی سکان‌دار قوه‌قضاییه شود و ما متوجه شدیم که ایشان نظر خاصی در مورد قانون شوراهای حل اختلاف دارند، مجبور شدیم این قانون را یک سال تمدید کنیم که موقتاً اجرایی شود.»

او همچنین وعده داد که قانون دایمی شوراهای حل اختلاف 6 ماه دیگر برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

 

ارسال نظر