روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۴۴۵

    روحانی ۲۵ بهمن ماه عازم سوچی می‌شود؛ پاد|

رییس‌جمهوری ایران روز پنج‌شنبه ۲۵ بهمن ماه به دعوت رسمی «پوتین» رییس‌جمهور فدراسیون روسیه و برای شرکت در نشست سه‌جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، عازم بندر سوچی در روسیه می‌شود. پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور از سفر حسن روحانی به سوچی خبر داد و گفت: رییس‌جمهور پنج‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه به دعوت رسمی «پوتین» رییس‌جمهور روسیه و برای شرکت در نشست سه‌جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، عازم بندر سوچی در روسیه می‌شود. وی افزود: در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه‌ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

    زمان معرفی رییس جدید قوه قضاییه مشخص شد؛ باشگاه خبرنگاران|

معاون اول قوه قضاییه گفت: رییس جدید قوه قضاییه تا پایان امسال و قبل از آغاز سال جدید معرفی می‌شود و کار خود را آغاز می‌کند. محسنی اژه‌ای در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: همه دستگاه‌ها و از جمله قوه قضاییه همراه و پا به پای مردم در مقابل همه مفسدین و خلافکاران با تمام توان ایستادگی کرده و اجازه دست درازی به بیت المال به مفسدین نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در خصوص شایعات آزادی مرتضوی دادستان سابق تهران از زندان گفت: این خبر تکذیب شد و وی همچنان در زندان است. او در پاسخ به این سوال که با توجه به عفو برخی از محکومین قضایی، آیا مرتضوی هم شامل عفو شده، گفت: من خبر ندارم.

    امریکا ۴۰ سال است در مواجهه با واقعیت ناکام مانده است؛ تعادل|

وزیر خارجه کشورمان در پیامی توییتری گفت: ایالات متحده ۴۰ سال است که در منطبق کردن سیاست خود با واقعیت ناکام مانده است. بعد از توییت دوشنبه‌شب رییس‌جمهور امریکا ساعاتی بعد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در پیامی توییتری به ترامپ واکنش نشان داد؛ متن پیام به شرح زیر است:  «ایالات متحده ۴۰ سال است که در پذیرش این واقعیت که ایرانی‌ها دیگر هرگز به دوران تسلیم و انقیاد باز نخواهند گشت، ناکام مانده است؛ ایالات متحده ۴۰ سال است که در منطبق کردن سیاست خود با واقعیت ناکام مانده است؛ ایالات متحده ۴۰ سال است که در بی‌ثبات‌سازی ایران از طریق خون‌ریزی و پمپاژ پول ناکام مانده است؛ پس از ۴۰ سال انتخاب‌های اشتباه، وقت آن است که دونالد ترامپ در سیاست شکست‌خورده ایالات متحده تجدیدنظر کند.

    آغاز جلسات دوشیفته بررسی بودجه

در مجلس از هفته آینده؛  ایسنا|

سخنگوی هیات رییسه مجلس دهم گفت که بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ از هفته آینده در مجلس آغاز خواهد شد. بهروز نعمتی اظهار کرد: بررسی کلیات و جزییات لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸ از هفته آینده در دو شیفت کاری در مجلس آغاز می‌شود و احتمالاً تا سه هفته به طول می‌انجامد. وی افزود: همچنین پیش از ورود مجلس به بررسی لایحه بودجه، صبح روز شنبه آینده جلسه غیرعلنی خواهیم داشت که در این جلسه آقایان نوبخت و تاجگردون مباحث بودجه‌ای و چالش‌های پیش‌رو را مطرح خواهند کرد، آقای زنگنه درباره درآمدهای نفتی و آقای حجتی درباره کالاهای اساسی گزارشی را به مجلس ارایه می‌کنند.

          سومین دادگاه محاکمه متهمان محیط‌زیستی برگزار شد؛  مرکز رسانه قوه قضاییه|

 سومین جلسه محاکمه متهمان پرونده محیط زیستی به صورت غیرعلنی به ریاست قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد. بر اساس این گزارش، در این جلسه که وکلای تعیینی متهمان نیز حضور داشتند، نماینده دادستان تهران در ادامه، بخش‌های دیگری از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد. تاریخ جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام خواهد شد. پرونده موسوم به فعالان محیط زیست، هشت متهم دارد که برای چهار نفر به اتهام افساد فی الارض، سه نفر به اتهام جاسوسی و یک نفر هم به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، کیفرخواست صادر شده است. اتهام چهار متهم این پرونده در ابتدا جاسوسی بود که بعد به افساد فی الارض تغییر کرد.

    جان بولتون از یک توهم مزمن نسبت

به ایرانیان رنج می‌برد؛ ایرنا|

 سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا از یک نوع توهم کاملا مزمن نسبت به ایران و ایرانیان رنج می‌برد و به جای بازنگری در برداشت‌های اشتباه خود سعی کرده است مفری برای پیشگویی‌های نافرجامش داشته باشد.

بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا افزود: بولتون در یک عکس العمل انفعالی، خصمانه و عصبیت حاد بار دیگر به جای درک و فهم و آموختن فرهنگ مردم بزرگ ایران و ریشه‌های عمیق انقلاب اسلامی با زبان تلخ و بدون درک واقعیات و بازنگری در بینش و برداشت اشتباه خود و با کینه‌توزی همیشگی سعی کرده است با وعده‌های خام و تصورات خیالی مفری برای رهایی و توجیه تحلیل‌های غلط و پیشگویی‌های نا فرجام خود داشته باشد.

 

ارسال نظر