جمهوری اسلامی هیچگاه بمب اتمی تولید نمی‌کند

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۴۴۱
جمهوری اسلامی هیچگاه
 بمب اتمی تولید نمی‌کند

 عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران به فتوای رهبر معظم انقلاب پای بند است و هیچگاه بمب اتمی تولید نمی‌کند چرا که با کشتار بی‌گناهان مخالفیم و آن را حرام می‌دانیم.

آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در بقاع امامزادگان یاسر و ناصر طرقبه مشهد در سخنانی اظهارداشت ایران فرمول ساخت بمب اتمی را دارد اما هیچگاه قصد ساختن آن را ندارد که این بخش از صحبت‌های وی تفسیرهای متفاوتی در رسانه‌های خارجی داشت.

آیت‌الله خاتمی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا به این تفسیرها واکنش نشان داد و اظهارداشت: سخنان بنده در آن مراسم همان است که بارها مسوولان گفته‌اند فناوری هسته‌ای بومی شده است و معنای بومی شدن فناوری هسته‌ای یعنی اینکه عزیزان متخصص ایرانی در عرصه هسته‌ای توانمند هستند اما هدف ما ساخت بمب اتمی نیست. وی تاکید کرد: ما به صراحت می‌گوییم که تولید بمب اتمی حرام است به دلیل اینکه پیغمبر اکرم (ص) فرمود حتی در شهرهای مشرکان هم سم نریزید یعنی سلاح کشتار جمعی استفاده نشود.

عضو هیات رییسه مجلس همچنین گفت: آنچه   ما به آن پای بند هستیم همان فتوای رهبر معظم انقلاب است. نظام اسلامی بمب اتمی تولید نمی‌کند چرا که ما با کشتار بی‌گناهان مخالفیم و حرام می‌دانیم.

 

ارسال نظر