روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۲۸۵

   ثبات کامل سوریه از اهداف مهم ایران است؛پاد|

رییس‌جمهور، دیروز در دیدار با “ولید معلم “، وزیر امور خارجه سوریه، اظهار داشت: با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، روابط دوستانه و نزدیک تهران ــ دمشق نیز با اهتمام ویژه رهبران دو کشور شروع شد و این روابط با سرعت بیشتر و در همه زمینه‌ها در راستای منافع و مصالح دو ملت ادامه خواهد داشت. روحانی روابط ایران و سوریه را برادرانه، صمیمی و مستحکم‌تر از همیشه توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف مهم منطقه‌ای و سیاست خارجی ایران ثبات و امنیت کامل سوریه و برقراری شرایط عادی در سوریه و بازگشت مردم این کشور به زندگی عادی است. ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از حمایت‌ و پشتیبانی بی‌دریغ ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه در مقابل تروریسم قدردانی کرد..

   در حال جشن‌گرفتن ۴۰ سال پیشرفت هستیم؛تعادل|

محمدجواد ظریف در پیامی توییتری به ادعاهای ترامپ در نشست سالانه کنگره واکنش نشان داد.

وزیر خارجه کشورمان در پیام خود نوشت: ما ایرانی‌ها، ازجمله هم‌میهنان یهودی‌مان، با وجود فشار امریکا، در حال جشن‌گرفتن چهل سال پیشرفت هستیم، این در حالی است که دونالد ترامپ باز هم اتهاماتی را به ما نسبت می‌دهد. خصومت امریکا آن را به سمت حمایت از دیکتاتورها، آدم‌کش‌ها و افراط‌گرایانی هدایت کرده است که تنها ویرانی برای منطقه ما به بار آورده‌اند. دونالد ترامپ در نشست سالانه کنگره مدعی شد که با خارج کردن امریکا از برجام به حکومت ایران فشار وارد کرده و توان آن را برای دستیابی به سلاح هسته‌ای کاهش داده است.

   علنی بودن دادگاه منوط به نظر قاضی است؛باشگاه خبرنگاران|

دادستان کل کشور درباره جزییات برگزاری دادگاه برادر رییس‌جمهور گفت: علنی بودن دادگاه حسین فریدون منوط به نظر قاضی است.  محمدجواد منتظری، در پاسخ به سوالی مبنی برگزاری دادگاه علنی برای حسین فریدون گفت: از نظر قانونی اینکه رسیدگی به یک پرونده متهمی به صورت علنی باشد، بستگی نظر قاضی پرونده دارد. وی ادامه داد: من نمی‌توانم بگویم این دادگاه به چه ترتیبی برگزار شود، اما دادگاه‌ها علنی است، ولی انتشار اخبار دادگاه و تصمیم‌گیری درباره حضور افراد بر عهده قاضی پرونده است.

   کنفرانس ورشو اتفاقی تاسف‌بار است ؛فارس|

رییس اتاق بازرگانی لهستان در دیدار سفیرکشورمان کنفرانس ورشو را اتفاقی‌ تأسف‌بار خواند و نسبت به توسعه مناسبات اقتصادی با ایران ابراز امیدواری کرد. مسعود ادریسی کرمانشاهی سفیر ایران در ورشو در این ملاقات ضمن اشاره به جهش خوب مبادلات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لهستان طی سال‌های اخیر، از رکود به وجود آمده در این زمینه ابراز تأسف کرد. دارسکی نیز کنفرانس ورشو را یک اتفاق تاسف‌بار خواند و گفت که امیدوار است نتیجه کنفرانس ریختن نفت روی آتش نباشد. وی تاکید کرد که اتاق بازرگانی لهستان فارغ از ملاحظات و تحولات سیاسی، اعتقاد به توسعه مناسبات تجاری با ایران دارد.

   برخی فکر می‌کنند کشور ارث پدرشان است؛ایلنا |

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افقی که برای جمهوری اسلامی در نظر داشتیم اول این بود که تغییر در سرنوشت ما باید به وسیله خودمان اتفاق بیفتد و حالا هم اگر بخواهیم تغییری در اوضاع اقتصادی و اجتماعی ایجاد کنیم دست خودمان است و اختصاص به یک اقلیت پرمدعا ندارد خیلی‌ها در جنگ و انقلاب نقشی نداشتند و الان مدعی هستند فکر می‌کنند که کشور ارث پدرشان است.  احمد مازنی در دومین دوره جشنواره قرآنی فجرتصریح کرد: از ویژگی‌های انقلاب ما وابسته نبودن به قدرت‌ها است. انقلاب ما با آرامش و کمترین خشونت شکل گرفت. از دیگر ویژگی‌های انقلاب ما دینی بودن آن است.

 

ارسال نظر