چهره‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۲۸۳

رسانه‌ها در مبارزه با فساد با ما همکاری کنند

Taadol-02-3دادستان تهران در حاشیه سومین جلسه کمیته مبارزه با گرانفروشی با تاکید بر ضرورت ارایه اسناد و مدارک برای مبارزه با فساد، گفت: لازم است این نکته را به اطلاع عموم مردم برسانیم که رسیدگی‌های دستگاه قضایی بر اساس قانون است و هیچ کسی در برابر ارتکاب جرم مصونیت ندارد؛ یعنی مصونیت داشتن در برابر رسیدگی‌های قضایی نیازمند قانون است. به گزارش ایسنا، جعفری دولت‌آبادی افزود: اینکه افرادی اعلام کنند که ما چون عضو شورای شهر هستیم یا در بانک کار می‌کنیم یا در اداره دولتی و حتی بخش خصوصی هستیم و فلان مطلب را گفته‌ایم و نباید تحت تعقیب قرار گیرد، مطابق با روح قانون نیست. جعفری دولت‌آبادی  بیان کرد: مثلاً در سه مورد اخیر برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که این افراد صرفاً به خاطر افشاگری تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

نمی‌توان بدون مشورت ایران اقدامی در منطقه انجام داد

Taadol-02-4معاون هماهنگ‌کننده و رییس ستاد مشترک ارتش تاکید کرد: کسی نمی‌تواند جایگاه ایران را در نظام بین‌المللی انکار کند. ایران بازیگر اول در منطقه است و مگر می‌شود بدون حضور و مشورت با ایران اقدامی در منطقه انجام شود؟ ما امروز به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم و عزت داریم و برای کشورهای آزادیخواه جهان به الگو تبدیل شده‌ایم. به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری دیروز در نشست فرماندهان ارتش با اصحاب رسانه با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال شکست جمهوری اسلامی و برگشت به ایران است، تصریح کرد: در برابر این توطئه‌ها، انقلاب اسلامی حفظ شده و سرفراز است. با وجود همه تهدیدها و اختلاف‌افکنی‌ها، تمامیت ارضی کشور حفظ شده است. فقط در هشت سال دفاع مقدس، تمامیت ارضی کشور حفظ شد.

تصرف اراضی ملی مطلقا غیرقابل تحمل است

Taadol-02-5وزیر کشور گفت: تصرف اراضی ملی خدشه وارد کردن بر حاکمیت بوده و مطلقاً غیر قابل تحمل است و این مورد نگرانی همه مسوولان است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست بررسی تخلفات تصرف اراضی ملی که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت برخورد با انواع تصرفات اراضی ملی در کشور، یکی از موضوعات مهم این حوزه را مدیریت یکپارچه برشمرد و گفت: مدیریت باید اعم از دستگاه‌های متولی و مناسبات و ارتباطات دستگاه‌ها و قوانین و مصوبات باشد و به نوعی در برگیرنده همه این موارد باشد. او افزود: باید دستگاه خاصی با نقش و توانایی هماهنگ‌کنندگی متولی این کار شود یا ستادی در این زمینه تشکیل شود تا بتواند توان همه دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی را در یک جهت هماهنگ کرده و به کار گیرد.

اروپا مصمم به ادامه تجارت با ایران است

Taadol-02-6عضو شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا معتقد است INSTEX به اروپا کمک می‌کند تا تعهد خود را برای ادامه تجارت با ایران نشان دهد و از آن به عنوان وسیله‌ای برای تشویق ایران برای تعهد به برجام استفاده کند، وی با فاقد اهمیت دانستن نشست ورشو تاکید می‌کند که شایعات در مورد یک طرح بزرگ برای خاورمیانه بسیار اغراق‌آمیز است و اصلا کاخ سفید برنامه‌ای در این جهت ندارد و نمی‌تواند حمایت اکثریت رهبران منطقه را به دست آورد. جزف جانیننگ در گفت‌وگو با ایلنا درباره سازوکار مالی اروپا با ایران و اثر آن بر بهبود ساختار تجاری و اقتصادی ایران گفت: امیدوارم که طرح مورد نظر کار کند و به اهداف خود برسد و شرایط تجارت بین شرکت‌های ایرانی و اروپایی بدون استفاده از سیستم پرداخت Swift و بدون استفاده از ارز ایالات‌متحده (دلار) را فراهم کند.

نظر اتحادیه اروپا پیوند بین اینستکس و FATF نیست

Taadol-02-7نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نظر اتحادیه اروپا با نظرافرادی که سعی می‌کنند نظرات شخصی خود را برای مرتبط دانستن بین اینستکس و FATF تحمیل کنند، متفاوت است. سیده فاطمه ذوالقدر گفت: ساز و کار مالی اروپا (اینستکس) برای این ایجاد شد تا مشکلات تبادلات مالی و کالایی بازرگانان ایرانی و اروپایی رفع شود. او افزود: ساز و کار مالی اروپا برای همکاری با ایران ایده خوبی برای رفع موانع تبادلات اقتصادی بین ایران و اروپاست هر چند که انتظار این بود کانال فوق زودتر از اینها توسط اروپایی‌ها به وجود بیاید. تا قبل از ایجاد اینستکس بسیاری از شرکتها و تولیدکنندگان ایرانی و اروپایی با مشکل نقل و انتقال ارز و مانع برای خرید و فروش کالا و خدمات روبرو بودند اما با راه‌اندازی اینستکس و عملیاتی شدن آن خرید و فروش دارو و مواد اولیه صنعتی راحت‌تر انجام می‌شود.

 

 

ارسال نظر