روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۱۴۲

   گروه‌های تروریستی در عراق توهم ابراز وجود  دارند؛ ایسنا|

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تأسف عمیق از حمله تروریستی به اتوبوس زائران ایرانی در شهر بلد عراق که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از هموطنان شد، این اقدام ددمنشانه و غیرانسانی را به‌شدت محکوم کرد. قاسمی با اعلام پیگیری‌های همه‌جانبه حادثه و رسیدگی به مجروحان اظهار داشت: گروه‌های تروریستی مطرود و شکست خورده در عراق، همچنان در توهم ابراز وجود به سر می‌برند و با دست زدن به اینگونه جنایات غیر انسانی به خیال خام خود به دنبال ضربه زدن به پیوند و وحدت میان ملت‌های ایران و عراق هستند که قطعاً به اهداف شوم خود نخواهند رسید و اینگونه فجایع عزم دو ملت را برای ریشه کنی کامل باقی‌مانده جنایتکاران جزم‌تر خواهد کرد.

   انهدام ۳ باند قاچاق سوخت در استان فارس؛ فارس|

با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) سه باند قاچاق سوخت در شهرستان‌های مرودشت، کازرون و لامرد استان فارس منهدم شد. با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس و در راستای مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی 3 باند قاچاق سوخت در شهرستان‌های مرودشت، کازرون و لامرد استان فارس با هماهنگی مراجع قضایی مورد ضربه قرار گرفت و 15 نفر از اعضای اصلی این شبکه را دستگیر کردند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید متهمان در مدت فعالیت خود بیش از 17 میلیون لیتر سوخت در قالب قاچاق و عرضه خارج از شبکه، جمع‌آوری و با همکاری دلالان از کشور خارج کرده‌اند.

همچنین سوءاستفاده از سهمیه سوخت تعاونی‌های روستایی، حواله سوخت کوره‌های آجرپزی، خودروهای اسقاطی و تبانی با برخی از جایگاه‌های سوخت از جمله شگردهای اصلی اعضای این باند بوده است. وزارت اطلاعات به مفسدین اقتصادی هشدار می‌دهد فعالیت‌های مخرب و اخلال گرانه آنها که باعث بروز آسیب در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور می‌شود مورد رصد و پیگیری دقیق است.

   اجازه تعرض به همسایگان از خاک خود را نخواهیم داد؛تسنیم|

رییس ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق در واکنش به اظهارات ترامپ تاکید کرد اجازه تعرض به همسایگان از خاک خود را نخواهیم داد. سید عمار حکیم در واکنش به صحبت‌های دونالد ترامپ در خصوص حضور نیروهای امریکایی در خاک عراق برای زیرنظر داشتن ایران، در پیامی توئیتری اظهار داشت: مخالفت   خود را با تبدیل عراق به میدان تسویه حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی یا مبدای برای زیرنظر گرفتن دیگر کشورها یا هرگونه حمله به آنها اعلام می‌کنیم. وی تاکید کرد: این رویکرد که خاک عراق را مبدای برای تعرض به کشورهای همسایه قرار دهند از نظر ما خلاف منافع ملی و امنیت عراق است.

   رییس سازمان انرژی اتمی از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید کرد؛ مهر|

رییس سازمان انرژی اتمی با حضور در استان مرکزی، از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید کرد. علی اکبر صالحی، که در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در استان مرکزی و شهر اراک حضور یافته، بعد از ظهر دوشنبه به همراه جمعی از مسوولان استان مرکزی، از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید کرد. براساس این گزارش، رییس سازمان انرژی اتمی پس از بازدید از تاسیسات آب سنگین اراک، برای رونمایی از تجهیزات جدید بیمارستانی بیمارستان مهر خنداب، در این شهر حضور یافت.

   نامه اعتراضی به وزارت فرهنگ درباره کارگروه حل بحران کاغذ؛خانه ملت|

عضو مجلس در کارگروه حل بحران کاغذ می‌گوید کمیسیون فرهنگی مجلس تصمیم گرفته نامه‌ای اعتراضی به وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص روند فعالیت این کارگروه داشته باشد. سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: ما معتقدیم کارگروه کاغذ باید ذیل وزارت صمت فعالیت کند؛ زیرا اصل تنظیم بازار جزو شرح وظایف وزارت صنعت است همچنانکه ستاد تنظیم بازار ذیل این وزارتخانه قرار دارد. قاضی‌زاده هاشمی توضیح داد: به گفته ناشران، بعضا توزیع رانت‌هایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته که ایجاد تبعیض کرده است.

   انتقاد اصلاح‌طلبان از نحوه برخورد با دستگاه دیپلماسی؛ایرنا|

 شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در هشتمین جلسه دور جدید این شورا از نحوه برخورد برخی جریان‌ها و رسانه‌ها با دستگاه دیپلماسی کشور انتقاد کرد. در این جلسه ضمن گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران با مرور مهم‌ترین تحولات داخلی و بین‌المللی با اشاره به ثبت کانال مالی اروپا برای حمایت از تجارت با ایران موسوم به اینستکس (INSTEX) ضمن انتقاد از برخورد منفعلانه این اتحادیه درماه‌های اخیر بر ضرورت عملیاتی شدن تمام وعده‌های اتحادیه اروپا تاکید کردند. همچنین اعضای شورای عالی اصلاح‌طلبان از برخی مواضع جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها نسبت به دستگاه دیپلماسی کشور انتقاد کردند .

   تقدیر نمایندگان از خدمات وزیر نفت؛ ایلنا|

تعدادی از نمایندگان در حال جمع‌آوری امضا برای تقدیر از خدمات وزیز نفت هستند. بهروز نعمتی و تعدادی دیگر از نمایندگان در صحن مجلس در حال جمع‌آوری امضاء برای تقدیر از اقدامات بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت هستند. بر اساس این گزارش تاکنون ۲۰۰ امضا برای تقدیر از زنگنه از سوی نمایندگان جمع‌آوری شده است.

 

ارسال نظر