روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۸۷۷

   رهنمود مقام معظم رهبری در مورد شکل طبیعی گلزارهای شهدا اجرایی می‌شود؛ پاد|

نماینده ولی فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیگیری رهنمود رهبر معظم انقلاب در مورد عدم یکسان‌سازی مزار شهدا و حفظ هویت و شکل طبیعی گلزارهای مطهر شهدا خبر داد. حجت‌الاسلام سید «محمدعلی شهیدی»، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خطاب به معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از یکسان‌سازی و همچنین خارج کردن گلزار شهدا از وضعیت طبیعی به بهانه زیباسازی باید هر چه سریع‌تر اجرایی گردد و معاونین و مدیران کل بنیاد در ستاد و سراسر کشور باید در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا در استان‌ها بر اجرای آن نظارت کنند. وی با بیان اینکه در همه طرح‌های ساماندهی و بهسازی گلزار مطهر شهدا علاوه بر رضایت والدین، همسر و فرزندان شهدا حفظ هویت، شکل و بافت طبیعی مزار شهدا باید مدنظر قرار گیرد گفت: آثار به‌جای مانده از شهدا و ایثارگران عزیز میراث جاویدانی هستند که باید از آنها محافظت کرد و استفاده از آنها در گلزار مطهر شهدا در دستور کار قرار گیرد.

   شهرداری‌ها تلاش کنند پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان برسند؛ باشگاه خبرنگاران|

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: متاسفانه مشکل ترافیک و آلودگی هوای بسیاری از کلان‌شهرها حل نشده است.  مهدی جمالی نژاد درباره اتمام پروژه‌های نیمه تمام در کلان‌شهر‌ها گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های نیمه تمام کمترین بهره را از بودجه دولتی می‌برند، تمام تلاش ما این است که پروژه‌های نیمه تمام کشورمان را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا این بخش‌ها با بودجه شهرداری، پروژه‌ها را تکمیل کنند؛ شهرداری‌ها باید تلاش کنند تا پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسند. طبیعی است که پس از اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره، ساخت پروژه‌هایی که اولویت اول را با توجه به برنامه ۵ ساله خود دارند، شروع می‌شوند.

   دولت و مجلس برای مالیات فکر اساسی کنند؛ فارس|

خطیب جمعه تهران گفت: اگر حکومت کالایی را برای مردم تهیه کند و آن را در اختیار زیرمجموعه خود برای توزیع قرار داد و آن زیرمجموعه آن کالا را به صورت آزاد بفروشد یا اینکه کسی مالیات ندهد یا از مالیات فرار داشته باشد، این بغی و ظلم است. در حالی که مردمی در این کشور هستند که برای اجاره یک اتاق معطلند، اگر کسی پولی را که باید مالیات به دولت بدهد تا دولت هم آن را به دست مردم برساند، پرداخت نکند این ظلم و بغی است. آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه دولت و مجلس برای مساله مالیات باید فکر اساسی کنند تا جلوی رانت خواری گرفته شود، گفت: خمس و زکات نیز از اهمیت برخوردار است و یک پنجم پولی که در اختیار شخصی است متعلق به امام زمان است و اگر در جیبش بگذارد، حرام است.

   وقتی اهل ثروت را بر اقتصاد مسلط کردیم، مشکلات زیادی به وجود آمد؛ ایلنا|

یکی از نمایندگان مجلس دهم معتقد است: مراد امام از نااهلان سرمایه داران بودند. اگر مسوولان فاصله شان با قرآن را بردارند فاصله شان با مردم کمتر می‌شود. به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم افتتاحیه جشنواره قرآنی فجر  تصریح کرد: وقتی به ثروت‌‌اندوزان پناه و میدان دادیم و اهل ثروت را بر اقتصاد مسلط کردیم، مشکلات زیادی برایمان به وجود آمد.

  ادامه بررسی پالرمو در جلسات آتی؛ خبرآنلاین|

در شرایطی که برخی خبرگزاری‌ها از تعیین تکلیف لایحه پالرمو در روز شنبه خبر داده بودند؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اعضای مجمع تشخیص روز شنبه جلسه ندارند، گفت: ادامه بررسی لایحه پالرمو در جلسات آتی مجمع انجام می‌شود.  غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره ادامه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی «پالرمو» در این مجمع گفت: ادامه بررسی این لایحه به جلسه آتی مجمع موکول شده است.

   فضای مجلس نسبت به « سعید نمکی» مثبت است؛ ایسنا|

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم با اشاره به سوابق گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت بهداشت، گفت که فضای مجلس نسبت به وی مثبت است. محمد نعیم امینی فرد اظهار داشت: هاشمی وزیر سابق بهداشت، عملکرد بسیار درخشانی در این وزارتخانه داشت اما به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات ایشان برای دولت مقدور نبود. در مورد آقای نمکی نیز به نظر می‌رسد با توجه به سوابق ایشان در سطوح مختلف وزارت بهداشت، تجارب ایشان در دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشت و درمان و معاونت علمی و فرهنگی سازمان برنامه، ایشان گزینه مناسبی برای تصدی وزارت بهداشت باشد.

   دشمن برای تحریم اقتصادی ایران پیوست فرهنگی دارد؛ مهر|

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه استکبار همواره به دنبال تهدید، تحریم و تخریب انقلاب بوده است، گفت: دشمن برای تحریم اقتصادی پیوست فرهنگی دارد. غلامعلی حدادعادل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم  گفت: دشمن انقلاب و اسلام در حالی که مجاری اقتصادی را بسته راه تبلیغ رسانه‌ای را برای ورود فکر و تبلیغات خود باز کرده است و دشمن برای تحریم اقتصادی پیوست فرهنگی دارد و این پیوست از طریق فضای مجازی اجرا می‌شود.

 

ارسال نظر