روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۷۱۶

     تسلیت الیاس حضرتی به مناسبت درگذشت محمد نبی حبیبی؛ تعادل|

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی سحرگاه سه‌شنبه بر اثر ایست قلبی در 73 سالگی‌ دار فانی را وداع گفت. بلافاصله پس از بازتاب خبر درگذشت حبیبی افراد و چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای فقدان این چهره سیاسی و حزبی را تسلیت گفتند. افرادی چون علی لاریجانی رییس مجلس، رحمانی فضلی، وزیر کشور، یادگار امام و... با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حبیبی را تسلیت گفتند. قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتمادملی نیز با صدور پیامی درگذشت محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی را تسلیت گفت. الیاس حضرتی با صدور پیامی درپی درگذشت محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ محمدنبی حبیبی، از نیروهای باسابقه انقلابی و دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از میان ما رفت. آنچه درباره این چهره سرشناس سیاسی باید مورد توجه باشد، باورمندی به فعالیت تشکیلاتی و حزبی است. او از نخستین کسانی است که تلاش برای ایجاد نظام حزبی و تقویت فرهنگ تحزب در کشور را در دستور کارش قرار داد و تا پایان حیاتش به کار حزبی مشغول بود و از این لحاظ فضل تقدم بر دیگران دارد. درگذشت این فعال سیاسی را به خانواده و همراهان و همه فعالان حزبی ایشان تسلیت عرض می‌کنم و نبود شخصیت‌هایی مانند حبیبی را برای جامعه و فضای سیاسی کشور یک ضایعه می‌دانم و این با وجود اختلافات جدی در مواضع و دیدگاه‌های میان ماست.

     هرگونه تهدیدی با پاسخ دندان‌شکن نیروهای مسلح مواجه می‌شود؛ مهر|

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک گنج ارزشمند است، گفت: همه دشمنان ما می‌دانند که اگر نیت تهاجم و تهدید به این ملت را بگیرند پاسخ دندان‌شکن دریافت خواهند کرد. سرلشکر پاسدار محمد باقری دیروز در کنگره بزرگداشت شهید حسن باقری گفت: این پیشرفت و توان دفاعی و نظامی کشورمان به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است. باقری  افزود: ولی در عین این برتری و قدرت کشورمان عادلانه رفتار می‌کند. اگر تلاش جوانان و هدایت امثال سردار سلیمانی‌ها نبود حریم اهل بیت مورد تعرض قرار می‌گرفت.

     بانوانی را به عنوان گزینه سفارت به ظریف معرفی کرده‌ایم؛ایلنا|

معاون زنان و خانواده رییس‌جمهور در خصوص آخرین تحولات لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت گفت: ظاهرا این لایحه در دو جلسه با حضور آقای آملی لاریجانی بررسی شده و بحث‌هایی نیز صورت گرفته است اما مواردی که در خروجی مطرح شد خیلی نگران‌کننده بود چرا که ایرادات زیادی به لایحه وارد شده است. البته این مسائل به زاویه دید ما بستگی دارد و اینکه ما ضرورت موضوع را چگونه ببینیم. معصومه ابتکار با اشاره به انتخاب دومین سفیر زن در دولت دوازدهم، در خصوص رایزنی با وزیر امور خارجه برای افزایش این تعداد گفت: حتما پیگیر هستیم و افرادی را نیز به این منظور به آقای دکتر معرفی کرده‌ایم. فکر می‌کنیم خانم‌های توانمند زیادی وجود دارند.

     ما فدایی مردم هستیم؛برنا|

وزیر دفاع در جلسه شورای اداری استان یزد با بیان اینکه ما فدایی مردم هستیم، بیان کرد: هر زمانی هر ایرانی در هر کجا دچار مخاطره شود، بدانند که سربازان آنها در وزارت دفاع تا پای جان از آنها دفاع خواهند کرد. امیر حاتمی، با بیان اینکه ما فدایی مردم هستیم، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد مردم را تحت فشار قرار دهد و دولت حداکثر تلاش خود را می‌کند که از این فشارها بکاهد تا دشمنان به اهداف خود دست پیدا نکنند.

     طرح مساله مذاکرات موشکی ایران با فرانسه کذب محض است؛باشگاه خبرنگاران |

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مطالبی که برخی به عنوان مذاکرات درباره مساله موشکی ایران با فرانسه مطرح می‌کنند، کذب محض است.  بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر انجام مذاکرات موشکی بین فرانسه و ایران گفت: پاسخ من به این سوال منفی است و مطالبی که برخی به عنوان مذاکرات درباره مساله موشکی ایران با فرانسه یا دیگر کشور‌ها مطرح می‌کنند، کذب محض و نادرست بوده و من این سخنان را کاملا تکذیب می‌کنم. قاسمی ادامه داد: در مورد مسائل موشکی قطعاً مذاکره خاصی نه با فرانسه و نه با دیگر کشور‌ها نداشتیم. شاید منظور وزیر خارجه فرانسه همان گفت‌وگو‌های سیاسی است که ما هر ۶ ماه یک‌بار به صورت مرتب در سطح معاون وزیر در تهران و پاریس برگزار می‌کنیم.

     متهمان بانک سرمایه بازداشت شدند؛ ایرنا|

رییس دادگاه رسیدگی‌کننده به اتهامات مدیران سابق بانک سرمایه با تشدید قرار تامین کیفری متهمان را روانه زندان کرد. قاضی مسعودی‌مقام روز گذشته پس از چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی گفت: بعد از چهار جلسه رسیدگی و توجه به اتهام و عدم تناسب قرار صادره و احتمال فرار متهمان، دادگاه به افزایش وثیقه تصمیم گرفت. وی با بیان اینکه قرار تامین کیفری از سه میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، افزود: از آنجا که متهمان این وثیقه را تودیع نکرده‌اند و اعتراضی هم ندارند، روانه زندان می‌شوند. او افزود: اگر مسوولان بانک سرمایه در جلسات دادگاه تقاضای مطالبه ضرر و زیان می‌دادند، میزان قرار از این مبلغ هم بیشتر می‌شد ولی چون خواهان نبودند، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعلام شد.

 

ارسال نظر