روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۶۳۷

 نمکی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت به مجلس معرفی شد؛خانه ملت|

در نامه‌ای از سوی رییس‌جمهور سرپرست موقت وزارت بهداشت به عنوان گزینه پیشنهادی این وزراتخانه معرفی شد.

در جلسه علنی دیروز مجلس دهم علی‌اصغر یوسف‌نژاد نامه رییس‌جمهور به مجلس را مبنی بر معرفی سعید نمکی سرپرست موقت وزرات بهداشت به عنوان وزیر را قرائت کرد.

  دستگیری اخلالگران سازمان یافته؛

روابط عمومی وزارت اطلاعات|

سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان آذربایجان شرقی با مجموعه اقدامات اطلاعاتی پیچیده و فنی، شبکه سازمان یافته اخلال در نظام تولیدی کشور در حوزه صنعت پلاستیک را شناسایی و متلاشی کردند. این شبکه با تشکیل شرکت‌های تعاونی سهمیه ویژه واحدهای تولیدی را به دلالان و شرکت‌های بازرگانی می‌فروختند و تولید‌کنندگان ناچار به خرید مواد اولیه خود با قیمت گزاف از بازار سیاه می‌شدند. فروش ۱۴۶ هزار تن مواد اولیه پتروشیمی به ارزش ۵۸۰۰ میلیارد ریال به دلالان بخشی از فعالیت ۳ ساله شبکه اخلال در صنعت پلاستیک بوده است.وزارت اطلاعات در این زمینه ۲ متهم اصلی را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر و با حکم قضایی بازداشت کرد و

۷ نفر نیز احضار شدند.

  SPV مرحله مقدماتی اجرایی کردن تعهدات 1+4 در برجام است؛ ایسنا|

مشاور وزیر امور خارجه گفت: اس پی وی یا

ساز و کار ویژه مالی هر روزی که ثبت و هر زمان که عملیاتی شود، مرحله مقدماتی برای اجرایی کردن تعهدات 1+4 در ازای تداوم اجرای برجام از سوی ایران است. بهزاد صابری، مشاور وزیر امور خارجه در توییتی نوشت: گاه به غلط القا شده که سیاست خارجی ایران منفعل یا واکنشی است. در حالی که اغلب این ایران است که فعالانه دست به اقداماتی (قانونی و مشروع) زده که حساسیت طرف‌های مقابل را برانگیخته و آنها را به واکنش‌های (غیرقانونی) واداشته است.وی ادامه داد: تعهدات صریح اروپا، چین و روسیه در قبال ایران خیلی فراتر از اس‌پی‌وی است. اس پی وی یا ساز و کار ویژه مالی هر روزی که ثبت شود و هر زمان که عملیاتی شود، مرحله مقدماتی برای اجرایی کردن تعهدات آنها در ازای تداوم اجرای برجام از سوی ایران است.

  تقدیم رونوشت استوارنامه‌های سفرای جدید قزاقستان و کرواسی به ظریف؛فارس|

سفرای جدید قزاقستان و کرواسی در آغاز ماموریت خود در تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران و دیدار با محمدجواد ظریف، رونوشت استوارنامه‌های خود را تقدیم وزیر امور خارجه ایران کردند. در همین خصوص «سخت ارازبار» سفیر جدید جمهوری قزاقستان در ایران در آغاز ماموریتش با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم ظریف کرد. «دراگا اشتانبوک» سفیر جدید کرواسی هم دیروز با حضور در محل وزارت خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر خارجه ایران کرد.

  اسراییل جنگ جدیدی را شروع کند،

محو خواهد شد؛ باشگاه خبرنگاران|

سردار سلامی گفت: اسراییل اگر جنگ جدیدی شروع کند محو آنها را در پی خواهد داشت و سرزمین‌های اشغالی باز پس گرفته خواهد شد.

سردار حسین سلامی در حاشیه نخستین همایش ملی معماری دفاعی و امنیتی نظام اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون مورد هدف قرار گرفتن مواضع مقاومت در سوریه از سوی رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: راهبرد ما محو اسراییل از جغرافیای سیاسی جهان است و به نظر می‌رسد با شرارت‌هایی که اسراییل دارد انجام می‌دهد خودش را به این واقعیت نزدیک می‌کند.

  اتلاف و نابودی سرمایه‌های مردم؛ ایسنا|

نماینده دادستان تهران در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات 3 عضو سابق هیات‌مدیره بانک سرمایه، گفت: در این پرونده ۹۴ درصد تسهیلاتی که پرداخت شده مشکوک بوده و برنگشته است که این یک فاجعه و اتلاف و نابودی سرمایه‌های مردم است.

قهرمانی افزود: ‌ام‌پی‌ال بانک سرمایه رقمی حدود ۹۴ درصد است؛ یعنی ۹۴ درصد تسهیلاتی که پرداخت شده مشکوک بوده و برنگشته است و این فاجعه است.در بانک سرمایه نسبت سرمایه جاری به خالص که ۹۴ درصد تسهیلات پرداخته شده مشکوک است و این هم اتلاف و هم نابودی سرمایه‌های مردم است.

  راه‌اندازی SPV نشان‌دهنده شکست امریکاست؛ ایسنا|

یک عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، گفت که راه‌اندازی SPV نشان‌دهنده شکست امریکا و اقتدار ایران در برقراری تعامل با دنیا است.

مسعود گودرزی با اشاره به قول اروپایی‌ها برای راه‌اندازی سامانه نهادهای واسط مالی (SPV)، اظهار کرد: اروپایی‌ها قول داده‌اند که SPV را در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی کنند. این یعنی اروپایی‌ها در مسیر همکاری قرار دارند. البته باید دید که چقدر آنها به وعده‌شان عمل می‌کنند چون نتیجه این اقدام ضعف امریکا در برجام خواهد بود.

وی ادامه‌ داد: البته خروج امریکا از برجام اثراتی را بر جای گذاشت، ولی ایجاد کانال‌های مالی از سوی اروپا می‌تواند جلوی این اثرات را بگیرد، قطعاً با SPV می‌توان ارتباطات مالی را برقرار کرد ولی باید دید در عمل چه اتفاقی رخ می‌دهد.

 

ارسال نظر