روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۵۵۵

    لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص نظام تصویب می‌شود؛ ایسنا|

سخنگوی هیات رییسه مجلس دهم پیش‌بینی کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام تا پایان بهمن لوایح پالرمو و CFT را تصویب می‌کند. بهروز نعمتی با اشاره به جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام و به نتیجه نرسیدن اعضای مجمع برای تصویب لایحه پالرمو گفت: ما تا پایان بهمن ماه برای تصویب لوایح چهارگانه فرصت داریم و من فکر می‌کنم مجمع تشخیص مصلحت نظام تا آن زمان این لوایح را تأیید خواهد کرد. وی اضافه کرد: البته بخشی از موضوع به بازی اروپایی‌ها برمی‌گردد. آنها باید صداقت خود را ثابت کنند. نمی‌شود با ما خصوصاً در بخش SPV امروز و فردا کنند. اگر آنها زودتر کارشان را انجام دهند استنباط من این است اعضای مجمع هم در این باره تصمیم خواهند گرفت. نعمتی ادامه داد به اعتقاد من روندی که برای تصویب لوایح چهارگانه طی شده بد نبوده است. موافقین و مخالفین در این باره صحبت کردند و پیامک‌های تهدیدآمیز هم از مجلس به مجمع منتقل شده است. آقای دکتر توکلی هم گفتند روزانه ۷ تا ۸ پیامک دارند. این نشان می‌دهد که فشار همه جا است.

    تلاش کنیم تا همکاری‌های ایران و الجزایر گسترش یابد؛پاد|

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه با وجود روابط خوب و برادرانه ایران و الجزایر، روابط موجود تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گسترش یابد. حسینعلی امیری در دیدار با عبدالحمید سی عفیف رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان الجزایر با بیان اینکه امیدواریم کمیسیون عالی همکاری‌های دولت ایران و الجزایر در ایران برگزار شود، بیان کرد: ما با کشور برادر و دوست، الجزایر مبانی مشترک بسیار زیادی داریم و با توجه به مسوولیت اینجانب به عنوان معاون پارلمانی رییس‌جمهور، آمادگی کامل داریم که از این ظرفیت برای گسترش روابط بهره‌برداری نماییم. معاون امور مجلس رییس‌جمهور گفت: ظرفیت‌های مناسب و خوبی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، انرژی و گردشگری برای ارتقای مناسبات ایران و الجزایر وجود دارد و با وجود روابط خوب و برادرانه میان دو کشور تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی وجود دارد

    مجلس درمورد سهمیه‌بندی بنزین تصمیمی نگرفته است؛ایرنا|

رییس مجلس دهم گفت: نمایندگان تاکنون درمورد سهمیه‌بندی بنزین در سال آینده تصمیمی نگرفته‌اند و نقل قول‌ها در این زمینه صحیح نیست. «علی لاریجانی» در جلسه علنی دیروز مجلس این مطلب را در پاسخ به تذکر نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه مبنی بر وجود شایعاتی درمورد سهمیه‌بندی بنزین بیان کرد. قاضی‌پور در تذکر خود گفت: در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر سهمیه‌بندی بنزین و تخصیص روزانه یک لیتر بنزین به هر نفر مطرح شده است. رییس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس درباره سهمیه‌بندی بنزین تصمیم نگرفته و این نقل قول‌هایی که مطرح می‌شود، درست نیست.

    مسکو از توسعه همکاری‌ها با تهران استقبال می‌کند؛خانه ملت|

سفیر روسیه در تهران در دیدار دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل گفت: مسکو از توسعه و گسترش همکاری‌ها و رایزنی در مسائل مختلف و مورد علاقه با تهران استقبال و حمایت می‌کند.  لوان جاگاریان در دیدار حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس دهم و مدیرکل امور بین‌الملل با بیان این مطلب افزود: ایران و روسیه دارای مواضع و راهبردهای مشترک در زمینه‌های مختلف هستند. وی ادامه داد: این سطح از مناسبات فی مابین جمهوری اسلامی ایران و روسیه می‌بایست حفظ و تداوم یابد. جاگاریان همچنین تصریح کرد: مسکو از توسعه و گسترش همکاری‌ها و رایزنی در مسائل مختلف و مورد علاقه با تهران استقبال و حمایت می‌کند.

    جمعیت‌شناس بازداشت شده، آزاد شد ؛ ایرنا|

 استاد جمعیت‌شناسی که چند وقت پیش با اتهام نفوذ بازداشت شده بود، از زندان آزاد شد. محمود بهزادی، وکیل دادگستری با اعلام این خبر گفت: من یکشنبه به دادسرا مراجعه کردم که دادیار زندان اعلام کرد خانم چاوشی چند روز است که آزاد شده‌اند. آذر ماه امسال خبرگزاری فارس خبر داده بود که یک استاد جمعیت‌شناسی از سوی یکی از نهادهای امنیتی کشور بازداشت شده است. به گزارش این خبرگزاری اتهام این استاد جمعیت‌شناس، نفوذ در حوزه کنترل جمعیت بوده است.

    پایین بودن صبر عامل درگیری‌های اجتماعی است؛ میزان|

معاون فرهنگی قوه قضاییه، پایین بودن آستانه صبر را عامل بروز خشم و درگیری‌های اجتماعی دانست. حجت‌الاسلام هادی صادقی دیروز در همایش صبر افزود: از 10 جرم که رتبه‌های بالایی در کشور دارند، پنج جرم به دلیل نبود صبر و شکیبایی به وقوع می‌پیوندد. وی اضافه کرد: این بی‌صبری‌ها سبب می‌شود تا علاوه بر اینکه انسان تشخیص درست را از دست بدهد، نتواند کار درست را نیز انجام دهد. صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انتظار ما از دادستان‌ها این است که به لحاظ کاری در صورت وقوع جرم به حداقل‌های قانونی بسنده کنند.

 

 

ارسال نظر