روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۸۸

     ماجرای بازداشت نظامی سابق امریکا

در مشهد چه بود؟؛مهر|

غلامعلی صادقی دادستان مشهد در مورد علت اینکه که اخیراً فردی که گفته می‌شود نظامی سابق امریکا است در مشهد بازداشت شده است، گفت: علت بازداشت این فرد شاکی خصوصی است. او گفت: اتهام امنیتی این فرد در حال بررسی است، اما آنچه که فعلا محرز و مسلم است این است که این فرد شاکی خصوصی دارد. این پرونده در مرحله تحقیقات است و پس از کامل شدن نتایج آن اعلام می‌شود. دادستان مشهد گفت: این فرد همچنان در بازداشت به سر می‌برد. پس از بازداشت مایکل وایت نظامی سابق امریکا در مشهد، موضوع بازداشت این فرداز طریق دفتر حفاظت منافع واشنگتن در تهران به اطلاع دولت امریکا رسید و دولت متبوع وی از همان ابتدای بازداشت در جریان این دستگیری قرار گرفته است.

     حضور ظریف، حجتی و اردکانیان

در صحن علنی؛ خانه‌ملت|

در طول هفته جاری در صحن علنی مجلس دهم، نمایندگان سوالات خود را از وزرای نیرو، امور خارجه و وزیر جهاد کشاورزی مطرح خواهند کرد. علاوه بر آن طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما نیز در دستور کار این هفته صحن قرار دارد.  رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به پرسش‌های شکری نماینده مردم رضوانشهر و ماسال، پورحسین نماینده مردم پارس‌آباد، ادیانی نماینده مردم قائمشهر، جعفرپور نماینده مردم لارستان، و جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب پاسخ خواهند داد. .

     سخنان روحانی درباره حجاب نامتعارف نبود؛ایرنا|

 مشاور رییس‌جمهوری ایران بعد از حاشیه‌هایی که برخی رسانه‌ها در خصوص صحبت‌های روحانی مطرح کردند گفت: حرف‌های اخیر آقای روحانی خارج از دیدگاه متعارف به حجاب و چارچوب دیدگاه‌های شهید مطهری نبود. حسام‌الدین آشنا در رابطه با واکنش‌ها به صحبت‌های اخیر رییس‌جمهوری، اظهار داشت: در چنین شرایطی (زمانی که صحبت‌ها تحریف می‌شوند) رسانه‌ها وظیفه دارند که صحبت‌های رییس‌جمهوری را به صورت کامل پوشش دهند تا از تحریف جلوگیری شود. او افزود: باید صحبت‌های رییس‌جمهوری را به صورت کامل منتقل کرد. کسانی که به بزرگان دسترسی دارند و مطالب مدنظر را در اختیار آنان قرار می‌دهند، در انتقال صحبت‌ها دقت را رعایت کنند

     دادگاه متهمان پرونده محیط زیست

به‌زودی برگزار می‌شود؛ایسنا|

دادستان تهران خبر داد دادگاه متهمان پرونده محیط زیستی به زودی برگزار می‌شود. عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه جلسه با دادستان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در رابطه با برگزاری دادگاه متهمان پرونده محیط زیستی گفت: دادگاه این متهمان به زودی برگزار می‌شود. وی در پاسخ به سوال دیگری درباره صدور حکم علی‌اکبر عمارت‌ساز، یکی از متهمان پرونده بانک تجارت کرمان که اخیرا محاکمه وی برگزار شد، گفت: هنوز حکمی برای این متهم صادر نشده است.

     ایران باید یک میلیارد دلار در سوریه سرمایه‌گذاری کند؛تعادل|

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به اینکه در سوریه، سهم خوبی از منابع و منافع برای ‎ شرط لازم برای بهره‌برداری از آن را سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری ایران در این کشور دانسته است.علیرضا رحیمی در پیامی توئیتری نوشت: «‌در سوریه، سهم خوبی از منابع و منافع برای ‎ایران توافق شده است ولی بهره‌برداری از آنها نیازمند حداقل یک میلیارد دلار ‎سرمایه‌گذاری است. روس‌ها هم منابع مهمی گرفته‌اند که در حال بهره‌برداری است. یافتن مدل مناسب سرمایه‌گذاری، مرحله سخت سودآور کردن سهم ایران در ‎سوریه پس از ‎جنگ است.»

     عیادت معاون امور مجلس رییس‌جمهور

 از آیت‌الله مومن؛فارس|

معاون امور مجلس رییس‌جمهور با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران، از آیت‌الله محمد مومن، عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد. حسینعلی امیری با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران، از آیت‌الله محمد مومن، عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد. معاون امورمجلس رییس‌جمهور در این عیادت ابراز امیدواری کرد، با دعای خیر مردم شاهد بهبود حضرت آیت‌الله مومن باشیم و برای ایشان از درگاه خداوند متعال شفای عاجل مسألت کرد.

     اجرای موفقیت‌آمیز ماموریت یگان‌های زرهی، هوابرد و متحرک هجومی؛ روابط عمومی ارتش|

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از اجرای موفقیت‌آمیز ماموریت یگان‌های زرهی، هوابرد، متحرک هجومی، هوانیروز، جنگال در رزمایش نزاجا خبر داد. امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» گفت: در این رزمایش توان تحرک و جابه‌جایی سریع یگان‌های این نیرو که از ۷ استان کشور در منطقه عمومی رزمایش حضور یافته‌اند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. او افزود: دو لشکر زرهی، چهار تیپ واکنش سریع و نیروهای مخصوص، گروه‌های توپخانه و دو گروه مخابراتی و جنگ‌های الکترونیک، گروه پهپاد با پشتیبانی آتش جنگنده‌های نیروی هوایی و هوانیروز در کمترین زمان ممکن خود را به منطقه رزمایش رساندند.

 

ارسال نظر