پاسخ رهبرمعظم انقلاب به نامه وزرا

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۰۰
پاسخ رهبرمعظم انقلاب به نامه وزرا

نوبخت: عیدی کارمندان و بازنشستگان با حقوق بهمن واریز می‌شود

گروه ایران|

در روزی که اعضای کابینه دوازدهم کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات را در نشست هیات وزیران به تصویب رسانده بودند؛ چهره‌های دولتی راهی حیاط دولت در پاستور شدند تا به مهم‌ترین پرسش‌های خبرنگاران درباره موضوعات روز کشور پاسخ دهند؛ موضوعاتی که طی هفته گذشته به تناوب در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شدند و ضرورت پاسخگویی به آنها در غیاب سخنگوی دولت بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شد؛ از موضوع ارسال نامه 8تن از وزرای دولت به رهبر معظم انقلاب و حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها در خصوص این نامه تا موعد پرداخت عیدی حقوق بگیران و بازنشستگان تااکتشافات تازه نفتی ایران و راهبردهای وزارت ارتباطات برای بهبود شاخص‌های ارتباطی کشور و...از جمله مهم‌ترین مباحثی بودند که خبرنگاران پرسش‌های خود را در خصوص آنان مطرح کردند.   رییس دفتر رییس‌جمهوری با تایید پاسخ رهبر انقلاب به نامه وزرا گفت: نامه‌نویسی وزرا به رهبری روال معمولی است. رهبر انقلاب در پاسخ به نامه وزرای عضو شورای عالی مقابله با پولشویی، رهنمودهای بسیار خوبی ارایه کرده‌اند. به گزارش «تعادل»، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش «تعادل» درباره نامه وزرا به رهبر معظم انقلاب گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم ارتباط وزرا و اعضای کابینه با دفتر مقام معظم رهبری ارتباط بسیار نزدیکی بوده است. بنده زمانی که وزیر ارتباطات بودم نامه‌های متعددی را خدمت مقام معظم رهبری فرستادم که هم ارایه گزارش بوده و هم رهنمودهایی را از ایشان دریافت کرده‌ام. نامه‌هایی هم پیش از این با سه یا چهار امضا داشتیم که این یک روال معمول است و اتفاق جدیدی نیفتاده است.

واعظی ادامه داد: نامه‌ای که دو هفته قبل فرستاده شد در شورای عالی مبارزه با پولشویی نوشته شده است. در این شوراتعدادی از اعضای کابینه عضو هستند و مسائلی که ممکن است در آینده بر اثر عدم تصویب لوایح چهارگانه به وجود ‌آید و محدودیت‌هایی که در این زمینه ایجاد می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد. تصمیم دوستان این بود که ما جمع‌بندی جلسه را خدمت مقام معظم رهبری گزارش دهیم، این اتفاق افتاده و این کار انجام شده و مساله خاصی نبوده است.

واعظی با تایید پاسخ رهبری به نامه وزرا گفت: مقام معظم رهبری هم محبت فرمودند و پاسخ نامه را دادند که تا اینجا یک روال عادی انجام شده است. رهبری هم در پاسخ خود رهنمودهای بسیار خوبی فرمودند و به همین دلیل هم این نامه نوشته شد. رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: نامه به رهبری یک روال عادی بوده است و من از نحوه خبرسازی‌ها و فضاسازی‌هایی که در این زمینه انجام شده، بسیار متاسف هستم. این فاصله‌اندازی بین همه و اختلاف افکنی در داخل کابینه و اینکه بین دفتر رهبری و دولت اختلاف وجود دارد، کذب است.

واعظی تاکید کرد: به هیچ‌وجه نه بحثی از استعفا مطرح شده و نه موضوع دیگری. روابط ما با دفتر مقام معظم رهبری بسیار صمیمانه است و لذا خواهش بنده این است که رسانه‌ها به این قبیل مسائل توجه نکنند. ما در دفتر رییس‌جمهوری پیگیر این مساله هستیم تا مشخص شود چه رسانه‌ای برای بار نخست چنین موضوعی را مطرح کرده و برخی از خبرگزاری‌ها هم با استناد به این خبر بی‌پایه آن را توسعه داده‌اند. واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارنظرها پیرامون مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و اینکه هدف این اظهارنظرها روحانی است گفت: آنچه می‌توانم بگویم این است که خدماتی که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به این کشور کرده غیرقابل انکار است. ایشان همواره مواضع معتدلی داشته و با توجه به عملکرد ایشان هم در دوران ریاست‌جمهوری و هم دوران ریاست مجلس و هم ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام روشن است که رویکرد ایشان چگونه بوده است.

وی تصریح کرد: با یک مصاحبه نمی‌شود کسی مثل آقای هاشمی‌رفسنجانی را از آنچه به آن اعتقاد دارد تغییر داد و به نظر می‌رسد مردم ما همواره قدرشناس مسوولان کشور هستند و با این‌گونه مصاحبه‌ها چیزی تغییر نمی‌کند.

    عیدی کارمندان و بازنشستگان

با حقوق بهمن واریز می‌شود

با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال طبیعی بود که پرسش‌های خبرنگاران از نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه حول و حوش موضوع پرداخت عیدی کارکنان و بازنشستگان مطرح شود. نوبخت در پاسخ به این پرسش‌ها اعلام کرد: عیدی کارمندان و بازنشستگان با حقوق بهمن واریز می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد بسته‌های حمایتی دولت به اقشار مختلف مردم افزود: بسته‌های حمایتی بر اساس سطح‌بندی و دسته‌بندی وزارت کار نسبت به پرداخت جامعه هدف اعم از شاغلین، کسانی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند و بازنشستگان تامین اجتماعی و بیمه‌شدگان تامین با فرض درآمد کمتر از سه میلیون اقدام کرده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: سال آینده که ۶۲ هزار میلیارد منابع در نظر گرفته شده است و امسال هم ۳۳ هزار میلیارد پرداخت شد و همین ماه ۵ هزار میلیارد تومان دیگر پرداخت خواهد شد و قطعا سال جاری میزان پرداخت طرح‌های عمرانی‌مان کمتر از سال قبل نخواهد بود.

   بازنگری در سیاست‌های فیلترینگ

 در روزهایی که موضوع استفاده بهینه از فضای مجازی و پایان بخشیدن به فیلترینگ از سوی مقامات ارشد کشورمان مورد تاکید موکد قرار گرفته؛ خبرنگار تعادل از وزیر ارتباطات این پرسش را مطرح کرد که بعد از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید رییس‌جمهوری دولت برای توسعه زیرساختهای ارتباطی و پایان بخشیدن به سیاست فیلترینگ چه راهبردی را تدارک دیده است؟ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که شورای عالی فضای مجازی به عنوان برنامه‌ریز و سیاستگذار در عرصه فضای مجازی، سیاست‌های این بخش را بررسی و بازنگری کند. آذری جهرمی در خصوص برنامه دولت با توجه به اینکه فیلتر تلگرام آسیب‌زا است و در دسترس بودن فیلترشکن‌ها باعث شده که کودکان وارد سایت‌های آسیب‌زا شوند، افزود: روال دستور فیلتر در مجموعه دولت نبوده تا ما فکری بکنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اثرات این موضوع هم از قبل تدوین شده بود، یعنی جامعه در رابطه با آن صحبت کرده بود که اگر این تصمیم گرفته شود چه آثار و عوارضی دارد حالا در هر صورت این معضلاتی که می‌گویید وجود دارد و به نظر من الان زمانی است که شورای عالی فضای مجازی به عنوان مسوول این مسائل که بنا است برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای کشور کند، این سیاست‌ها را یک‌بار مرور کند. البته اطلاع دارم که این مساله الان در این شورا در حال بررسی است .

آذری جهرمی تاکید کرد: موضوع فیلترینگ نیازمند آن است که شورای عالی فضای مجازی به یک جمع‌بندی استراتژیک نظری رسیده باشد، امروز می‌بینیم که ائمه جمعه و فعالان اجتماعی از تمام گروه‌ها این رویکردی را که ما در برابر فضای مجازی داریم نقادی می‌کنند؛ برخی وقت‌ها نقادی آنها به ما بر می‌گردد برخی مواقع به دیگران اما در مجموع همه اطلاعاتشان بر این است که سیستم فعلی کارا نیست و باید تجدید نظر کنیم .

وی افزود: در این راستا باید بیشتر به اقدامات ایجابی بپردازیم اقداماتی که نتایج آن ملموس باشد نه فقط کاری صرف انجام دادن باشد، مثلا در وزارت ارتباطات بحث اینترنت و کودک را آغاز کرده‌ایم که این مسیر آسیب پذیرترین قشر جامعه در برابر فضای مجازی را ایمن می‌کند.

لایحه جامع انتخابات در هیات دولت تصویب شد

هیات وزیران در جلسه دیروز خود لایحه جامع انتخابات را تصویب کرد.

این لایحه بر مبنای سیاست‌های کلی اتنخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بررسی تجربیات پیشین در ایران و سایر کشور‌ها و استفاده از فناوری‌های جدید در اجرای انتخابات تهیه و تدوین شده است که از جمله آنها می‌توان به اخذ و شمارش الکترونیکی آرا، امکان ثبت نام قبل از انتخابات از رأی‌دهندگان، شفاف‌سازی منابع هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، امکان رأی دادن به فهرست‌های انتخاباتی به‌صورت یکجا و تعیین شرایط قابل راستی‌آزمایی برای امکان ثبت نام داوطلبان اشاره کرد.

 

ارسال نظر