روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۱۳۷

  درخواست وزیران از رهبری برای تاکید بر تسریع در بررسی CFT و پالرمو ؛ خبرآنلاین|

یک عضو هیات رییسه مجلس دهم گفت: تعدادی از وزیران از مقام معظم رهبری درخواست کرده‌اند ایشان برای تسریع پیگیری CFT و پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کنند. علیرضا     رحیمی، عضو هیات رییسه مجلس در توییتر خود با هشتگ رهبری، cft، پالرمو، جبهه پایداری و امنیت ملی نوشت: «تعدادی از وزیران طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری درخواست کرده‌اند برای تسریع در بررسی CFT و پالرمو توسط مجمع تشخیص مصلحت، ایشان تاکید مستقیم فرمایند. ‌عضو افراطی جبهه پایداری در کمیسیون امنیت ملی در تحریفی آشکار، این نامه مشفقانه را تعبیر به تهدید به استعفای جمعی از کابینه کرده است.»

  توکیو به خرید نفت از تهران ادامه می‌دهد؛خانه ملت|

 سفیر ژاپن در تهران گفت: ژاپن به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد زیرا نفت جمهوری اسلامی نقش مهمی در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت توکیو دارد. میتسوگو سایتو دیروز در دیدار کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس دهم با بیان این مطلب افزود: با وجود تحریم‌های امریکا و خروج شرکت‌های غربی از ایران، برخی از شرکت‌های ژاپنی همچنان به همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند. او، خرید نفت از ایران را برای ژاپن حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: ما برای خرید نفت از ایران مذاکرات سخت و پیچیده‌‌ای با امریکا داشتیم تا اینکه روز گذشته (یکشنبه) نفتکش ژاپنی برای خرید نفت از تهران در بنادر ایران پهلو گرفت.

  ایران و الجزایر روابط سازنده‌ای در تمام سطوح دارند؛ ایرنا|

 سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران و الجزایر روابط مثبت و سازنده‌ای در تمام سطوح و زمینه‌های ممکن دارند و تاکنون نزدیک به 70 سند همکاری امضا کرده‌اند. بهرام قاسمی در پاسخ به پرسشی درباره روابط ایران و الجزایر گفت: ایران و الجزایر در زمینه روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگوها و رایزنی‌های مستمری باهم دارند و در حال حاضر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور فعال است.

  توزیع دسته گل‌های نرگس در مجلس؛ ایسنا|

نماینده کازرون در جلسه دیروز مجلس دسته گل‌های نرگس را بین نمایندگان توزیع کرد. حسین رضازاده نماینده مردم کازرون به مناسبت آغاز بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی در اقدامی نمادین دسته گل‌های نرگس را تقدیم نمایندگان کرد. دی و بهمن فصل برداشت گل نرگس از نرگس‌زارهای شهرستان کازرون است.

  بی‌صبرانه آماده نبرد با رژیم صهیونیستی هستیم؛ باشگاه خبرنگاران|

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: جوانان نیروی هوایی بی‌صبرانه و با تمام وجود آماده نبرد با رژیم صهیونیستی و محو آنها از روی زمین هستند. امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده، با اشاره به بومی‌سازی آموزش در نیروی هوایی ارتش گفت: به منظور خودکفایی در حوزه آموزش، دانشگاه شهید ستاری در تمامی تخصص‌ها جذب و آموزش دارد. در بعد فنی هم در بخش مراقبت از پرواز، مسائل جنگ الکترونیک، جنگ سایبری و خلبانی به عنوان پایه و اساس نیروی هوایی در دانشگاه ستاری آموزش‌ها در حال انجام است.

  زیردریایی فاتح، به ناوگان نیروی دریایی الحاق می‌شود؛ ایسنا|

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی نیمه سنگین فاتح، ماه جاری به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود. امیر دریادار حسین خانزادی در خصوص مباحث مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر خروج ایران از برجام گفت: نیروهای مسلح و به ویژه نیروی دریایی ارتش معطل هیچ توافقی نمی‌مانند و ما کارمان از سیاست جدا است. فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ۴۰ سال است که زیر بار تحریم‌ها هستیم ادامه داد: برجام کار خودش را انجام می‌دهد و ما هم کار خودمان را انجام می‌دهیم.

  توضیحات وزارت خارجه درباره حضور هیات‌های تجاری در سفرهای خارجی؛ برنا|

روابط عمومی وزارت امور خارجه درخصوص طرح برخی مطالب پیرامون همراهی هیات‌های تجاری در سفرهای وزیر امور خارجه به دیگر کشورهای، بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آماده است: وزارت امور خارجه هیچ دخالتی در چینش و انتخاب فعالان اقتصادی اعم از افراد حقیقی یا حقوقی برای همراهی در این سفرها ندارد و صرفا با توجه به زمینه‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی با کشور هدف، حوزه‌های اولویت‌دار را معرفی می‌کند ولی در نهایت انتخاب نهایی همراهان وزیر امور خارجه در این سفرها بر اساس علاقه‌مندی شرکت‌ها و بر عهده اتاق بازرگانی و سایر نهاد‌های اقتصادی مشابه ذی‌ربط است.»

  نباید شخصیت‌هایی مانند ناطق نوری را

کنار بگذاریم؛ برنا|

محمد تقی رهبر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت ضمن اشاره به نقش اثرگذار جامعتین در عرصه سیاست ایران در مورد رویکرد اخیر برخی اصولگرایان و تخریب افرادی مثل ناطق نوری و علی لاریجانی گفت: « آقایانی مثل ناطق نوری، لاریجانی و ... عناصر فعالی در نظام بودند، زجر کشیدند و خدمت کردند. حالا اگر نقطه نظری در موردی دارند که به ذائقه ما نمی‌سازد نباید مبنای زدن او باشد.»

 

ارسال نظر