روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۰:۲۶:۵۵
کد خبر: ۱۳۸۰۵۲

 تسریع در روند تصویب لایحه واگذاری سهام عدالت؛ پاد|

شورای عالی هماهنگی اقتصادی دیروز به ریاست رییس‌جمهور و با حضور رییس مجلس دهم، رییس قوه قضاییه و دیگر اعضا تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، سران قوا با توجه به تلاش بدخواهان ایران برای کمرنگ نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی و پررنگ نشان دادن مشکلات اقتصادی جاری کشور، تاکید کردند که مسوولان و مدیران کشور و رسانه‌ها با تشریح پیشرفت‌های کشور در طول 40 سال گذشته، نمایشی از تلاش و فعالیت ملت و دولت و تقویت وحدت، همبستگی و اقتدار ملی را به نمایش بگذارند.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین طرح‌های دولت برای حمایت از تولید و اشتغال در سال جاری را مورد بررسی قرار داد و بر تداوم توزیع بسته‌های معیشتی برای قشرهای کم درآمد جامعه تاکید کرد. شورای عالی همچنین خواستار تسریع در روند تصویب لایحه واگذاری سهام عدالت شدکه هم‌اکنون در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد. همچنین مقرر شد در هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی، موضوع کمک به واحدهای تولیدی در باز پرداخت تسهیلات بانکی نهایی شده و نتیجه به شورای عالی گزارش شود. در این جلسه، بحث اصلاح نظام بانکی نیز ادامه یافت و چند بند دیگر از پیشنهادهای بانک مرکزی در این زمینه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

 وزارت اطلاعات اعلام کرد: کشف باند قاچاق نقره از چین؛ روابط عمومی وزارت اطلاعات|

وزارت اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان آذربایجان شرقی باند قاچاق سازمان یافته زیورآلات نقره چینی به داخل کشور را کشف و 9 نفر از قاچاقچیان را دستگیر کردند. وزارت اطلاعات در این باره اعلام کرد: قاچاقچیان محموله‌های نقره را از چین به مقصد عراق و سپس با جاسازی در اتوبوس به تهران منتقل می‌کردند تا به صورت شبکه سراسری در سطح کشور توزیع شود که نتیجه این اقدامات به تعطیلی کشیده شدن واحدهای نقره‌سازی و بیکاری فعالان این بخش شده بود. بر اساس اعترافات به دست آمده از متهمان، این باند از سال 92 تاکنون حدود 23تن زیورآلات نقره به ارزش 100 میلیارد تومان (قیمت کارخانه‌ای) قاچاق کرده‌اند.

 امریکا حقوق بشر را برای دیگران می‌سراید؛ باشگاه خبرنگاران|

رییس مجلس دهم گفت: کمیسیون عمران مجلس حادثه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش علت سقوط را به جدی پیگیری کرده و برای پیشگیری از این حادثه پیشنهادات لازم را با دستگاه‌های اجرایی بررسی کند.

 علی لاریجانی رییس مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس در نطق پیش از دستور گفت: رفتار مذبوحانه امریکا نسبت به مجری پرس‌تی‌وی نشانگر آن است که امریکا حقوق بشر را تنها برای دیگران می‌سراید و خود به سبک دولت‌های پیروی خود در برخورد با خاشقجی ملتزم است. وی افزود: اگر حوادث بسیار ضعیف‌تر از این سنخ نسبت به این خبرنگار یا در فرانسه نسبت به تظاهرکنندگان در ایران رخ داده بود، کوس دفاع از حقوق بشر گوش جهان را کر می‌کرد، لذا این هم نمونه‌ای از سیاست ورزی دروغین در صحنه بین‌المللی است که خشونت حکمرانی خود را در لفافه الفاظ فریبکارانه مخفی می‌کند.

 50موسسه غیرانتفاعی تعطیل شدند؛ مهر|

وزیر علوم گفت: تاکنون حدود ۵۰ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی تعطیل و تقریباً ۷۰ موسسه از پذیرش دانشجو منع شده‌اند. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه ۳۲۲ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشگاه‌هایی است که با لحاظ قواعد کیفی می‌توان بطور ویژه به آن توجه داشت. او افزود: سیاست کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی تشویق این موسسات به ادغام و پرهیز از تعطیلی آنها به همراه توجه به کیفیت آنان است

 امکان افزایش وام مسکن زوجین تا ۳۰۰میلیون تومان وجود دارد؛ مهر|

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه لازمه رونق بازار مسکن، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن است، گفت: وام مسکن زوجین باید به ۳۰۰میلیون تومان افزایش یابد. محمدرضا رضایی‌کوچی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت آتی پرداخت تسهیلات مسکن در کشور گفت: امروز خریداران نیازمند افزایش قدرت خرید هستند، زیرا با افزایش ۹۰ درصدی قیمت مسکن، مردم توان خرید مسکن را ندارند و این مساله بر مشکلات خانواده‌ها افزوده است. نماینده مردم جهرم در مجلس ادامه داد: امروز اگر به دنبال کاهش قیمت مسکن و ایجاد اشتغال هستیم باید بازار مسکن رونق پیدا کند و این مساله در گروی این است که توان مالی خریداران بالا برود تا چرخه خرید و فروش شکل بگیرد.

 واکنش به ادعای دستگیری یک تبعه آلمانی- افغان به اتهام جاسوسی برای ایران؛ ایسنا|

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای برخی از رسانه‌های آلمانی مبنی‌بر دستگیری یک تبعه آلمانی - افغان به اتهام جاسوسی برای ایران، ارتباط این فرد ادعایی با ایران را رد کرد. بهرام قاسمی ضمن رد هر گونه ارتباط این فرد ادعایی با ایران اظهار کرد: از شنیدن این خبر در بحبوحه اتهام‌زنی‌های امنیتی ناروا و طراحی‌شده توسط آنانی که به دنبال تخریب روابط ایران و اروپا در این مقطع مهم  و حساس هستند، تعجب نمی‌کنیم.

 

ارسال نظر