روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۶۷

   رییس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد؛پاد|

رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ کرد.بر این اساس، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی، رییس‌جمهور «قانون ادغام شرکت‌ها و تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح» را جهت اجرا به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و «قانون اصلاح ماده (۱۳) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران» را جهت اجرا به بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ کرد.

   نقش ایران در حل مشکلات منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ایسنا|

دبیرکل سازمان ملل از اهمیت بالای نقش ایران در حل مشکلات منطقه‌ای سخن گفت.به گزارش سایت سازمان ملل‌، آنتونیو گوترش در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر این سازمان در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره فعالیت‌های ایران در منطقه سوال می‌کرد، گفت: چیزی که درباره ایران می‌توانم بگویم این است که ایران رویکرد سازنده و مثبتی در رابطه با دو مشکلی که بطور عمده گریبان‌گیر منطقه شده – حال چه سوریه، چه یمن – داشته است.او افزود: من معتقدم نقش سازنده‌ای که ایران در هر دوی این مشکلات ایفا می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

   واکنش سخنگوی شورای نگهبان به استانی شدن انتخابات مجلس؛تعادل|

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به موضوع استانی شدن انتخابات مجلس واکنش نشان داد.

او نوشت: «نسبت به مصوبات مجلس، از جمله اصلاح قانون انتخابات و استانی شدن نمی‌توان قضاوت پیشینی داشت. با وصول مصوبه، شورای نگهبان نظر خواهد داد. لیکن در خصوص کاهش مشارکت مردم و بروز مشکلات امنیتی باید دقت لازم انجام شود. شایسته‌گزینی، شفافیت و نظارت بر عملکرد نمایندگان به ارتقای جایگاه مجلس می‌انجامد.»

   دلار هنوز حباب قیمتی دارد؛مهر|

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کسی نمی‌تواند پیش‌بینی دقیقی از آینده قیمت دلار داشته باشد زیرا هنوز هم حباب دارد.حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره آینده قیمت دلار، اظهار داشت: مولفه‌های متعددی چون تحریم، قیمت نفت، صادرات، واردات، قاچاق، تولیدات داخلی، تصمیمات سیاسی داخلی و تصمیمات منطقه‌ای و بین‌المللی بر قیمت ارز تأثیر می‌گذارند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به کاهش نرخ ارز طی ماه‌های اخیر، گفت: این کاهش قیمت در شرایطی صورت گرفت که هیچ یک از مولفه‌های اساسی مذکور تغییر نکرد و این مساله نشان‌دهنده آن است که بخش اعظمی از نرخ ارز هم تحت تاثیر حباب است.

   ۶۱۸ کیلوگرم هروئین پیش از ارسال به اروپا کشف و ضبط شد؛ پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات|

وزارت اطلاعات اعلام کرد که سربازان گمنام امام‌زمان (عج) محموله مواد مخدر حاوی ۶۱۸ کیلو‌گرم هروئین را در یکی از بنادر جنوبی کشور کشف و ضبط کردند.بر اساس بررسی‌های انجام شده این محموله قرار بود به اروپا ارسال شود و به طرز ماهرانه‌ای در چهار کانتینر ۴۰ فوتی و در بسته‌بندی کالای ترانزیتی جاسازی شده بود.

   نشست ورشو نزاع امریکا با اروپا برای تشکیل ائتلاف علیه ایران است؛تعادل|

مشاور رییس‌جمهوری معتقد است: نشست ورشو در واقع و در خفا، نزاع امریکا با اروپا برای تشکیل ائتلافی دوباره علیه ایران، در پوشش چالشی مستقیم برای ایران است.«حمید ابوطالبی» در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره سیاست‌های امریکا و اجلاس اخیر ورشو لهستان نوشت: «این اجماع در امریکا در حال شکل گرفتن است که سیاست فشار حداکثری بر ایران از طریق بازگرداندن و گسترده‌سازی تحریم‌های یکجانبه شکست خورده و امریکا باید از یکجانبه گرایی به سیاست اوباما پیش از مذاکرات جدی ایران و 1+5 روی آورد.»

   معارفه و اعطای حکم معاون سیاسی جدید وزارت کشور؛فارس|

 جمال عرف معاون سیاسی جدید وزارت کشور در نشست شورای معاونین دیروز این وزارتخانه توسط عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور معرفی شد.در این نشست ضمن قدردانی از زحمات اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی پیشین وزارت کشور، جمال عرف، به عنوان معاون سیاسی جدید این وزارتخانه معرفی و حکم انتصاب وی از سوی وزیر کشور اعطاء شد.

   امریکا بازداشت بدون اتهام «مرضیه هاشمی» را تایید کرد؛فارس|

دادگاهی در امریکا تایید کرد که خبرنگار شبکه «پرس تی‌وی»، بدون اتهام و صرفا به عنوان یک «شاهد کلیدی» در یک پرونده نامشخص بازداشت شده است.دادگاهی در امریکا روز جمعه تایید کرد که «مرضیه هاشمی» خبرنگار و مجری سیاه پوست و مسلمان شبکه پرس‌ تی‌وی، در واشنگتن در بازداشت به سر می‌برد. او تاکنون دو‌بار برای ادای شهادت در یک دادگاه منطقه‌ای در برابر قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده حاضر شده و به گفته مقام‌های امریکایی پس از تکمیل شهادت، آزاد می‌شود. با این وجود هیچ زمانی برای آزادی وی اعلام نشده است.

 

ارسال نظر