روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۸۵

    اروپایی‌ها در نشست ورشو شرکت نمی‌کنند؛ایلنا|

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از منابع اروپایی نوشت که کشورهای اروپایی در نشست ضد ایرانی که قرار است در ورشو برگزار شود، شرکت نخواهند کرد. این منابع اعلام کردند که واشنگتن، پایتخت لهستان را به عنوان نشست سران انتخاب کرده تا بین کشورهای اروپایی شکاف ایجاد کند. براساس این گزارش، «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست حاضر نخواهد شد.

    فرمانده کل ارتش حساب توییتری ندارد؛ روابط عمومی ارتش|

روابط عمومی ارتش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امیر سرلشکر موسوی هیچ‌گونه حساب کاربری و فعالیتی در شبکه اجتماعی توییتر ندارد.  متن این اطلاعیه به شرح زیر است: در پی اعلام خبرهایی مبنی بر ورود فرمانده کل ارتش به فضای رسمی توییتر، ضمن تکذیب این خبر، به اطلاع می‌رساند، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه فعالیتی در فضای مجازی اعم از اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک، توییتر و... ندارد و هر گونه کانال، صفحه و گروه مرتبط با نام ایشان در شبکه‌های اجتماعی نامعتبر است. هرگونه مطلب، متن، سخنرانی، اظهارنظر، مصاحبه و عکس مرتبط با ایشان از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش به نشانی www.aja.ir و در بستر پیام‌رسان‌های بومی سروش و ایتا به نشانی

،sapp.ir/ajaو eitaa.com/ajanews_ir رسمیت داشته و مورد تایید است.

    جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور شد؛روابط عمومی وزارت کشور|

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حکمی جمال عرف را به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب کرد. در بخشی از این حکم آمده است: رصد و بررسی مسائل و رویدادهای سیاسی کشور، برقراری تعامل موثر و کارآمد با احزاب و تشکل‌ها و تلاش در جهت حمایت و تقویت آنها، اجرای مطلوب و شایسته قانون احزاب و تشکل‌ها و سعی در جهت هم افزایی و تقویت همبستگی و انسجام میان همه اقوام، فراهم‌سازی زمینه و شرایط برای برگزاری قانونمند و هر چه با شکوه‌تر انتخابات با رویکرد مشارکت حداکثری مردم و... از جمله ماموریت‌هایی است که انتظار می‌رود در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در راستای نیل به آن تلاش و کوشش کنید.

    حضور ۵ وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس؛صداوسیما |

۵ وزیر در هفته پیش رو در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور خواهند یافت. قرار است روز دوشنه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در کمیسیون آموزش؛ وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه درخصوص عملکرد وزارت راه در توزیع قیر، طرح مسکن مهر و نیز بهسازی راه‌های فرعی و اصلی در کمیسیون عمران همچنین وزیر نیرو نیز برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان روز دوشنبه در کمیسیون انرژی حضور پیدا کنند. همچنین بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به همراه رییس دیوان محاسبات روز دوشنبه در کمیسیون عمران حضور خواهد یافت.

    توقف صدور روادید گردشگری برای اتباع لهستانی مورد تایید نیست؛ایرنا|

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه خبر رسانه‌های لهستانی مبنی بر توقف صدور روادید گردشگری ایران برای اتباع لهستانی را تایید نکرد. شبکه رادیویی «زِت» لهستان مدعی شده است که ایران صدور روادید گردشگری برای اتباع این کشور را متوقف کرده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که لهستان به دلیل پذیرش میزبانی کنفرانس ضدایرانی که قرار است توسط امریکا برگزار شود مورد اعتراض کشورمان قرار گرفته است.

    هشدار دستیار ویژه لاریجانی درباره ادامه بازداشت «مرضیه هاشمی»؛تسنیم|

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت: اگر مرضیه هاشمی فورا آزاد نشود، پایان این بازی به دست امریکا نخواهد بود. حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر مطلبی درباره مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی منشتر کرد که متن آن به شرح زیر است:  «بازی سیاسی بازداشت مرضیه هاشمی را امریکا شروع کرد، اگر این خبرنگار پرس تی وی فورا آزاد نشود، پایان این بازی به دست امریکا نخواهد بود»

    واکنش بعیدی نژاد به اعتراض کاربران در فضای مجازی؛تعادل|

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن به کاربری که در اعتراض به پست توییتری وی مطلب نوشته بود، واکنش نشان داد. حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن دیروز به کاربری که در اعتراض به پست توییتری وی مطلب نوشته بود، نوشت: چه دلیل و نسبتی وجود دارد که شما خود را جای او قرار دهید؟ راتکلیف یک خارجی و تبعه انگلیس است و برای رفتن به ایران تضمین داشت، ولی نرفت ولی گوش فلک را کر کرده است که به من اجازه نمی‌دهند خانواده‌ام را ببینم.

    رییس مجلس ایرلند: از توسعه همکاری‌ها با ایران حمایت می‌کنیم؛ایرنا|

«شان او فاریل» رییس مجلس ایرلند روز پنجشنبه در دیدار «مسعود اسلامی» سفیر ایران در دوبلین گفت که از توسعه همکاری‌ها و مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کنیم. رییس مجلس ایرلند با اشاره به مناسبات حسنه دو کشور و تبادل هیات‌های پارلمانی گفت: مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف باید بیش از این توسعه پیدا کند و ما در مجلس ایرلند از توسعه و تعمیق بیشتر مناسبات در عرصه‌های مختلف حمایت می‌کنیم.

 

ارسال نظر