روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۰۱

    همایش تجاری ایران و عراق در کربلا

با حضور ظریف؛فارس|

همایش تجاری مشترک ایران و عراق با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در کربلای معلی برگزار شد.  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفرش به عراق در کربلای معلی در همایش تجاری مشترک ایران و عراق با حضور استاندار کربلا و بازرگانان و فعالان اقتصادی استان‌های بابل و کربلا شرکت کرد. رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به زیارت عتبات عالیات در نجف و سپس کربلای معلی رفت.

    شورای نگهبان نمی‌تواند درباره بودجه بی‌توجه باشد؛ایسنا|

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه در آستانه بررسی بودجه در مجلس دهم هستیم، گفت: ما نمی‌توانیم درباره بودجه کشور بی‌توجه باشیم. آیت‌الله جنتی در ابتدای جلسه دیروز با تاکید بر اینکه در بررسی بودجه باید جلوی اسراف گرفته شود، اضافه کرد: متاسفانه در این زمینه شاهدیم در جاهایی پول‌های زیادی بی‌دلیل هزینه می‌شود. او با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال آینده، از تشدید مخالفت‌ها و دشمنی‌های بی‌علت با نظارت شورای نگهبان انتقاد و خاطرنشان کرد: این هجمه زودهنگام که اغلب از خارج هدایت می‌شود به منظور تضعیف جایگاه این نهاد مقدس است و ما باید از مواضع بحق شورای نگهبان در اجرای نظارت قانونی دفاع کنیم.

    امریکا به کشوری خطرناک برای خبرنگاران تبدیل شده است؛مهر|

سخنگوی وزارت خارجه گفت: امریکا با بازداشت خبرنگار پرس تی وی، نشان داد به اصولی که آن را دستاویز حمله به منتقدانش قرار می‌دهد، پایبند نیست و به کشوری خطرناک برای خبرنگاران تبدیل شده است. بهرام قاسمی در واکنش به بازداشت خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی هنگام ورود وی به امریکا اظهارداشت: اقدام دولت امریکا در بازداشت غیرقانونی و برخورد غیرانسانی با خانم مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار و مجری شبکه خبری پرس‌تی‌ وی در واشنگتن را محکوم می‌کنیم. او افزود: بازداشت یک شهروند مسلمان امریکایی بدون مقدمه و با رفتارهای تحقیر آمیز و غیرانسانی مامورین دولت امریکا در اذیت و آزار این بانو، نمونه بارز رفتارهایی است که یک رژیم آپارتاید با شهروندان غیرسفیدپوست خود انجام می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران خواهان برخورداری خانم هاشمی از کلیه حقوق اولیه و انسانی و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان از بازداشت غیرقانونی است.

    دیدار سرلشکر باقری با رییس‌جمهور آذربایجان؛سپاه‌‌نیوز|

رییس ستادکل نیروهای مسلح در سفر به جمهوری آذربایجان، با «الهام علی‌اف»، رییس‌جمهور این کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد. رییس ستادکل نیروهای مسلح در بدو ورود به فرودگاه حیدر علی اف باکو با بیان اینکه این سفر در راستای طرح مباحث دفاعی و امنیتی و همکاری‌های نظامی و توسعه آنها انجام می‌شود، گفت: به لحاظ ارتباطات تاریخی که دو کشور باهم دارند و همچنین همکاری‌های گسترده تهران و باکو در مسائل مختلف، لازم بود که سفری در این سطح انجام گیرد. او در مدت دو روز اقامت خود در باکو با نخست وزیر، وزیر دفاع، رییس مجلس ملی و دیگر مقامات جمهوری آذربایجان دیدار و مذاکره خواهد کرد.

    شاهد لجبازی و بی‌تفاوتی در حوزه‌های فرهنگی هستیم؛خانه‌ملت|

رییس مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه شاید نسخه‌هایی که برای مسائل فرهنگی پیچیده‌ایم، پاسخگو نبوده است، گفت: در حوزه‌های فرهنگی به نوعی شاهد لجبازی یا بی‌تفاوتی هستیم. محمدرضا عارف در ششمین جلسه شورای اداری شهر پردیس اظهار داشت: استان تهران وظیفه سنگینی دارد و خبر هر اتفاق در این استان به سرعت در تمام کشور منتشر می‌شود. وی با بیان اینکه رمز موفقیت انقلاب هم‌افزایی و وحدت مردم و مسوولان بوده است اظهار داشت: در دهه پنجم انقلاب باید بیشتر به نرم افزارها و آسیب‌های اجتماعی توجه کنیم. رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: باید تنگ نظری‌ها و حب و بغضها را کنار بگذاریم، در بخش زیربناها عملکرد خوبی داریم.

    مراسم وداع با شهدای هواپیمای 707 نیروی هوایی ارتش برگزار شد؛برنا|

مراسم وداع با شهدای حادثه هواپیمای 707 نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد برگزار شد.  حجت‌الاسلام کیایی نژاد در این مراسم که با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی، خانواده شهدا، فرماندهان، پیشکسوتان، همرزمان و مسوولانی از سپاه و ناجا در مسجد حضرت ولی عصر (عج) پایگاه هوایی شهید لشکری مهر آباد برگزار شد گفت: شهدا کسانی هستند که تا آخرین لحظه‌های زندگی خود، در راه آرمان‌های اسلام عزیز جانفشانی کرده و در این راه، خلعت زیبای شهادت را به تن پوشیده‌اند.

 

ارسال نظر