روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۰:۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۳۷۶۳۳

   روحانی عازم عراق می‌شود؛تسنیم|

حسن روحانی رییس‌جمهور 20 اسفند ماه سال جاری به عراق سفر می‌کند. محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که در سفر عراق بسر می‌برد، اعلام کرد رییس‌جمهور 20 اسفند سفر رسمی به عراق خواهد داشت. او هدف این سفر را تقویت روابط بین دو کشور اعلام کرد.

 تلاش کردیم تا خارجی‌ها امکان دریافت یارانه نداشته باشند؛ باشگاه خبرنگاران|

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: اگر شخصی از ایرانیان خارج از کشور یارانه دریافت می‌کند، ما اطلاعی نداریم.محمود واعظی در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اینکه ۶ میلیون ایرانی خارج نشین یارانه دریافت می‌کنند، گفت: یکی از کار‌های ما در زمانی که یارانه جدید را طراحی و برنامه‌ریزی کردیم، این بود که ارتباط سیستم یارانه خود را با خارج از کشور قطع کنیم. واعظی افزود: این اقدام ما به این معنا است که هیچ فردی درخارج از کشور نمی‌توانست در روز‌های مشخص شده برای ثبت نام یارانه، در سیستم یارانه‌ای ما نام نویسی کند.

   احضار سفیر ایران در انگلیس در ارتباط

با پرونده نازنین زاغری؛ ایسنا|

منابع رسانه‌ای انگلیسی اعلام کردند که وزارت امورخارجه این کشور سفیر ایران در لندن را در ارتباط با پرونده نازنین زاغری احضار کرد. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جرمی هانت وزیر امورخارجه انگلیس سفیر ایران در لندن را به وزارت امورخارجه احضار کرده «تا نگرانی‌ها درباره پرونده نازنین زاغری، شهروند دوتابعیتی ایرانی-انگلیسی را به او ابلاغ کند.» نازنین زاغری در آوریل 2016 به اتهام جاسوسی در تهران بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان به‌سر می‌برد.

   حذف ۴ صفر تاثیری بر تورم ندارد؛ مهر|

نماینده مردم همدان معتقد است: حذف ۴ صفر از پول ملی تاثیری در رشد اقتصادی و تورم ندارد و باید تیم اقتصادی دولت برنامه‌ای برای برگشت ارزش پول ملی و تحول در اقتصاد تعریف کند.امیر خجسته با اشاره به حذف صفر پول کشور‌هایی چون ترکیه، زیمباوه و آلمان غربی، اظهارداشت: شرایط کشورهایی مانند ترکیه و آلمان ابر تورم نبوده اما باید به اقتضای شرایط در گذشته اقدام می‌شد اما اینکه فکر کنیم این اتفاق می‌تواند تاثیری در معیشت مردم ایجاد کند و راهگشا باشد در اشتباه هستیم.

   یارانه نقدی باید سه برابر شود؛ مهر|

در شرایطی که کارشناسان هر نوع افزایش در میزان یارانه‌های نقدی را باعث بروز مشکلات اقتصادی عدیده‌ای می‌دانند، یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس می‌گوید: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، باید میزان یارانه نقدی سه برابر افزایش یابد.

سیدناصر موسوی‌لارگانی با اشاره به اینکه طبق قانون، دولت باید یارانه نقدی دهک‌های بالای جامعه را حذف کند، گفت: جای تاسف است که دولت تاکنون این اقدام را عملی نکرده که یکی از دلایل بارز آن، ملاحظات سیاسی است.

  جان‌باختگان سانحه هواپیما شهدای راه خدمت هستند؛ فارس|

امیر تقی‌خانی گفت: افراد جان‌باخته در سانحه هواپیمای بویینگ ۷۰۷ قطعا شهدای راه خدمت به مردم هستند و ان‌شاءالله به زودی مراسم باشکوهی برای تشییع این عزیزان برپا خواهد شد.امیر شاهین تقی خانی درخصوص سانحه رخ داده برای هواپیمای بویینگ 707 نهاجا، با بیان اینکه این هواپیما در جریان انجام ماموریت مردمیاری دچار این سانحه شده است، اظهار داشت: این برای اولین‌بار نبوده که چنین ماموریتی انجام می‌شد و بارها ما شاهد انجام ماموریت‌های از این دست چه در داخل کشور و چه در خارج برای کمک به دیگر مسلمانان بوده‌ایم.تقی‌خانی با بیان اینکه همزمان با انجام این ماموریت، کار آموزش نیروها نیز انجام می‌شده است، موضوع در اجاره بودن هواپیمای فوق را رد کرد و گفت که این هواپیما در ماموریت سازمانی به سر می‌برده است.

  آلمان با استرداد دیپلمات ایرانی موافقت نکرد؛مهر|

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: دولت براساس موارد ادعایی غربی‌ها پیگیری‌هایی را در وزارت اطلاعات انجام داده است. پلیس آلمان چند ماه پیش یک دیپلمات ایرانی را با ادعای برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در تجمع گروهک تروریستی منافقین بازداشت کرده بود.لعیا جنیدی در رابطه با آخرین وضعیت دیپلمات‌ ایرانی دستگیر شده در آلمان گفت: ایران درخواست استرداد این دیپلمات‌ را داشته، اما آلمان با استرداد وی موافقت نکرده است.

    آغاز دومینوی فروپاشی امریکا؛ سپاه نیوز|

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دومینوی فروپاشی ایالت متحده آغاز شده است؛ خودزنی نکنیم؛ در خانه اروپایی‌ها و امریکایی‌ها چیزی نخواهند داد. بعضی‌ها این در را زیاد می‌کوبند، چیزی در آن جا نیست.سردار غلامحسین غیب‌پرور در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر با بیان اینکه «جبهه امروز سخت‌تر از آن روزها و شب‌های جنگ تحمیلی است» یادآور شد: اگر در کربلای چهار و پنج بچه‌ها بیست و چهار ساعت نخوابیدند؛ مجاهد امروز در عرصه رسانه‌ای اصلا نباید بخوابد.

غیب پرور ابراز عقیده کرد: دومینوی فروپاشی ایالت متحده آغاز شده است؛ خودزنی نکنیم. در خانه اروپایی‌ها و امریکایی‌ها چیزی نخواهند داد. بعضی‌ها این در را زیاد می‌کوبند، چیزی در آن جا نیست. راه استمرار حیات این انقلاب یک کلام است و آن باور خودمان است.

 

ارسال نظر