روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۱۵۰

    انتقاد از دولت موجب رای‌آوری در انتخابات نمی‌شود؛پاد|

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: کسانی که الان فکر می‌کنند انتقاد از دولت در انتخابات به نفع آنها می‌شود، اشتباه می‌کنند. محمود واعظی در پاسخ به این پرسش که چرا کمیته مشترک اصلاح‌طلبان و دولت تاکنون تشکیل نشده است، بیان کرد: به هرحال همه‌چیز دو طرف دارد؛ یک طرف همان‌ها (اصلاح‌طلبان) و یک طرف هم ما هستیم. همان زمان با من صحبت کردند و من گفتم که این کمیته مشترک می‌تواند مثبت باشد، الان هم همین عقیده را دارم.

    حمید ملانوری مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور شد؛پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور|

وزیر کشور در حکمی «حمید ملانوری شمسی» را به سمت مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور منصوب کرد. در حکم عبدالرضا رحمانی فضلی خطاب به حمید ملانوری شمسی آمده است: بررسی و تحلیل مسائل و رویدادهای سیاسی کشور، فراهم آوردن زمینه اجرای مطلوب و کارآمد قانون احزاب و تشکل‌ها، انجام امور مربوط به انجمن‌های صنفی، علمی، تخصصی، پیگیری امور مربوط به اقلیت‌های دینی، مذهبی، فرق و اقوام ایرانی، برگزاری منظم جلسات کمیسیون‌های کارگری و دانشجویی شورای امنیت کشور و پیگیری امور و مصوبات آن از جمله مواردی است که انتظار دارد با برنامه‌ریزی دقیق، هدفمند و مبتنی بر اصول نسبت به تحقق آن اهتمام و تلاش نمایید.

    دولت از گفت‌وگوی ادیان در عرصه محیط زیست حمایت می‌کند؛ایلنا|

مشاور رییس‌جمهور در امور ادیان و اقوام تاکید کرد: دولت از گفت‌وگوی ادیان در عرصه‌ محیط زیست حمایت می‌کند. حجت‌الاسلام یونسی دیروز در اولین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و هیات کاتولیک فرانسه که با موضوع «جایگاه محیط زیست در اسلام و مسیحیت کاتولیک» با حضور اندیشمندانی از ادیان اسلام و مسیحیت اظهار کرد: انسان با روی آوردن به زیست می‌تواند از جهنمی که برای خود ساخته است نجات پیدا کند. دولت ایران از این ابتکار دیالوگ و حفظ محیط زیست استقبال و حمایت می‌کند و این دیالوگ بسیار ارزشمندی است که ادیان آسمانی درصدد حفظ محیط زیست باشند.

    وزارت کشور از رویکرد جوانگرایی استفاده کرده است؛باشگاه خبرنگاران|

سخنگوی وزارت کشور گفت: همواره تلاش می‌کنیم تا در انتصابات خود رویکرد جوانگرایی را داشته باشیم. سید سلمان سامانی با اشاره به رویکرد جوانگرایی در وزارت کشور، اظهار کرد: در مجموعه وزارت کشور از ابتدای آغاز دولت تدبیر و امید نگاه آقای رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور رویکرد جوانگرایی در انتصاب مدیران بوده است. او با بیان اینکه به وجود آوردن یک کادر متخصص و توانمند از اهدف وزارت کشور است، گفت: این موضوع در سطوح مختلف از جمله؛ بخشدار، فرماندار و استاندار مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر ۱۶ استاندار به علت قانون منع به کارگیری بازنشستگان تغییر پیدا کردند و امروز میانگین سنی استانداران ۸ سال کاهش پیدا کرده است.

    جلسه کمیسیون تلفیق برگزار نشد؛ اعتماد‌آنلاین|

 احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ از عدم تشکیل نشست عصر دیروز این کمیسیون برای تدوین آیین‌نامه داخلی آن خبر داد و گفت: قرار است که این جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ عصر سه‌شنبه ۱۸ دی ماه برگزار شود. همچنین از روز شنبه (۲۲دی ماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ در دو نوبت صبح و عصر کلیات لایحه بودجه را مورد بررسی قرار می‌دهد. گفتنی است که روز گذشته انتخابات هیات رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور برگزار شد و غلامرضا تاجگردون به عنوان رییس، محمدحسین فرهنگی و علی‌اصغر یوسف‌نژاد به ترتیب نواب اول و دوم، رستمیان و ادیانی به ترتیب دبیران اول و دوم و مفتح هم به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

    ظریف راهی دهلی‌نو شد؛ ایسنا|

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ظهر دیروز در رأس یک هیأت بلند پایه سیاسی-اقتصادی تهران را به مقصد دهلی‌نو ترک کرد. براساس اعلام رسانه‌های هندی، قرار است وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به هند با مقامات بلندپایه این کشور، ازجمله سوشما سواراج، همتای هندی خود دیدار و در نشست ریسینا شرکت کند. همچنین انتظار می‌رود که وی با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور دیدار داشته باشد. این سفر در حالی انجام می‌شود که دهلی برای ایجاد توازن در روابط راهبردی و اقتصادی خود با تهران و واشنگتن تلاش می‌کند.

    ارتقای مبلغ وام ازدواج از ۱۵ به ۲۵ میلیون تومان؛ خانه ملت|

 رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که در این کمیسیون مصوب شده که تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج برای هریک از زوجین از 15 به 25 میلیون تومان ارتقا پیدا کند تا از این طریق وام ازدواج برای عروس و داماد 50 میلیون تومان شود. احمد مازنی اضافه کرد: در همین زمینه و به موازات همین پیشنهاد، مصوبه دیگری نیز جهت ارایه به کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس به تصویب رسید که بر این اساس، پسرانی که تا قبل از 24 سالگی ازدواج کنند، مبلغ 30 میلیون تومان و برای افراد بالای 24 سال مبلغ وام ازدواج 20 میلیون تومان باشد و برای دختر نیز در هر سنی باشد، مبلغ 20 میلیون تومان در نظر گرفته شود.

 

ارسال نظر