روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۸۱۸

  دادستان تهران: با رانندگان مست برخورد می‌شود؛ ایسنا|

دادستان تهران بر برخورد با رانندگانی که در حال مستی پشت ماشین می‌نشینند و توقیف خودروی آنها تاکید کرد.عباس جعفری دولت‌آبادی با اشاره به گزارشات واصله از پلیس درباره رانندگی حین مستی، اظهار کرد: رانندگی حین مستی در تمام دنیا جرم است و در کشور اسلامی مثل ایران هم که بر مبنای دین دارد اداره می‌شود کسی به خودش اجازه بدهد علاوه بر اینکه مست است پشت ماشین بنشیند و خطر برای دیگران ایجاد کند هم جرم است.وی ادامه داد: اتفاق تلخی که افتاد، عده‌ای مشروب تقلبی خوردند و تعداد زیادی فوت کردند و عده‌ای هم برای آنها دلسوزی کردند.

  ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از وجوه پرونده زنجانی بازگشته است؛ میزان|

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: طبق گفته معاون دادستان تهران تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از وجوه در این پرونده بازگشته است.کوهپایه‌زاده درباره اعلام دادستان تهران مبنی بر اینکه تنها مانع برای اجرای حکم بابک زنجانی بازگشت وجوه است، گفت: دیوان عالی کشور حکم موکلم را در چند صد صفحه اعلام و اتهام وی را افساد فی‌الارض و مجازات اشد اعلام کرده است اما در انتهای همین حکم آورده که بدیهی است در صورت استرداد اموال و اظهار ندامت، پشیمانی و توبه محکوم علیه مذکور استحقاق برخورداری از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی را خواهد داشت و مساله عفو نیز در این ماده آمده است و به عبارتی رییس قوه قضاییه می‌تواند از

مقام معظم رهبری درخواست عفو محکوم علیه را

داشته باشد.وی افزود:همان مرجعی که تشخیص داده زنجانی مفسد‌فی‌الارض است صراحتا اعلام کرده درصورت استرداد اموال و اظهار ندامت استحقاق برخورداری از ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی را داراست.

  مشارکت دادن مردم در پروژه‌های محلی درجه موفقیت را بالا می‌برد؛ ایلنا|

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به لایحه پرسمان محلی تاکید کرد: مشارکت دادن مردم در پروژه‌های محلی، درجه موفقیت را بالا می‌برد.لعیا جنیدی در همایش پرسمان همگانی محلی و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفت: متن اولیه لایحه پرسمان همگانی محلی در شورای علمی طرح شده و روی آن کار بسیار انجام شده تا قابل توجیه باشد.وی با بیان اینکه مشارکت فی‌نفسه ارزش است، اظهار داشت: حتی مشارکت برای مشارکت نیز ارزشمند است. همه کشورهای دنیا متوجه شده‌اند چند چیز بر تارک اندیشه‌ها می‌‌درخشد. یکی از این موارد، حکومت قانون و مورد دیگر، قاعده مشارکت در همه ابعاد آن است.

  کنایه معنادار ظریف به رژیم‌های امریکا و اسراییل؛ تعادل|

 وزیر امور خارجه کشورمان، در توییتی به اقدام رژیم صهیونیستی و امریکا مبنی بر خروج از یونسکو واکنش نشان داد. محمدجواد ظریف در این ارتباط نوشت: «بعد از برجام، نفتا (توافق تجارت آزاد امریکای شمالی)، پیمان مشارکت فراآتلانتیک (اروپا ـ امریکا) و معاهده آب و هوایی پاریس و...، رژیم ترامپ به همراه رژیم اسراییل امروز رسما از یونسکو خارج شدند. آیا چیز دیگری باقی مانده است که دولت ترامپ و رژیم نوچه او از آن خارج شوند؟! شاید هر دو با هم از سیاره زمین؟»

  هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸، هفته آینده انتخاب می‌شوند؛ ایسنا|

 اعضای هیات رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ هفته آینده انتخاب خواهند شد. محمد فیضی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ با اعلام این خبر گفت: در پی تکمیل فهرست ۴۵ نفره اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸، اعضای کمیسیون تلفیق یکشنبه هفته آینده اولین جلسه خود را تشکیل می‌دهند و در این جلسه رییس و اعضای هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ انتخاب می‌شوند.

  استیضاح وزیر علوم از حدنصاب افتاد؛ ایرنا| حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: چندی پیش طرح استیضاح وزیر علوم با 82 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد که مطابق آیین‌نامه کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رسیدگی به همه محورهای استیضاح تشکیل جلسه داد و وزیر علوم به 10 محور مطروحه در طرح به صورت مبسوط با ارایه مستندات پاسخ داد. معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: پس از این توضیحات، نمایندگان متقاضی استیضاح قانع شدند؛ 75 امضا مسترد شد و فقط هفت نفر از امضا کنندگان باقی ماندند لذا طرح استیضاح بایگانی شد.

  کمیسیون اصل ۹۰ از تخلفات دانشگاه آزاد گزارش تهیه می‌کند؛ ایسنا|

 بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 اظهار کرد: در جلسه‌ای که در هفته‌ جاری در مورد تعدادی شکایت واصله از دانشگاه آزاد داشتیم، آقای تهرانچی، رییس دانشگاه آزاد بر خلاف عرف در جلسه حضور پیدا نکرد. بهانه ایشان هم حضور دادستان کل کشور در دانشگاه آزاد بود، در حالی که در این صورت هم نیازی به حضور ایشان در دانشگاه نبود و حضور آقای تهرانچی در کمیسیون لازم‌تر بود. وی با اشاره به وضعیت دانشجویان پذیرفته شده علوم پزشکی دانشگاه آزاد در کمیسیون اصل «۹۰»، خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل “۹۰ “ قطعا گزارشی درباره تخلفات و سوء مدیریت‌ها در دانشگاه آزاد تهیه خواهد کرد تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شود.

 

ارسال نظر