روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۶۵۹

    حجت‌الاسلام علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران شد؛ایسنا|

ستاد نماز جمعه تهران دیروز در خبری اعلام کرد: حجت‌الاسلام شیخ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد. نماز جمعه این هفته تهران (14 دی 97) به امامت حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در مصلای امام خمینی (ره) اقامه خواهد شد.

    پیام تبریک به سران کشورهای جهان

به مناسبت آغاز سال نو میلادی؛پاد|

رییس‌جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشورهای جهان، آغاز سال 2019 میلادی را به آنان تبریک گفت. حسن روحانی در این پیام‌های جداگانه، تصریح کرده است: امیدوارم سال جدید میلادی، سالی همراه با صلح و آرامش برای تمامی انسان‌ها باشد و با تلاش مشترک، شاهد گسترش روزافزون رفاه و آرامش در جهان باشیم. رییس‌جمهور در بخش پایانی پیام خود به سران کشورهای جهان سالی پربار و توام با موفقیت و سلامتی را برای دولت و مردم این کشورها آرزو کرده است.

    تداوم غیبت وزیر بهداشت در جلسات هیات دولت؛ایرنا|

به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای وزیر بهداشت در اعتراض به وضعیت بودجه بخش سلامت، این عضو کابینه در جلسه اخیر هیات دولت حاضر نشد. همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در اعتراض به وضعیت بودجه بخش سلامت، این عضو کابینه که پیشتر اعلام شده بود در جلسات اخیر هیات دولت حاضر نشده است، در جلسه اخیر هیات دولت نیز حاضر نشد. برخی اخبار تاییدنشده حاکی از خداحافظی وزیر بهداشت از معاونان این وزارتخانه در روز دوشنبه است.

    انهدام شبکه مفسدان اقتصادی ارز دولتی؛ روابط عمومی وزارت اطلاعات|وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان کردستان با هوشیاری و اقدامات به هنگام، پیچیده و گسترده اطلاعاتی شبکه‌ای از مفسدان اقتصادی و سوءاستفاده‌کنندگان ارز دولتی را شناسایی، منهدم و 11 نفر از عناصر اصلی آن را دستگیر کردند. در این اطلاعیه آمده است: در شرایط حساس اقتصادی و لزوم برنامه‌ریزی دقیق در استفاده از ذخایر ارزی، این شبکه معادل 4 هزار و 700 میلیارد تومان ارز دولتی را به بهانه واردات کالاهای ضروری مردم از کشور خارج و در برخی از کشورها سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در دام افتادند. این شبکه ارز مورد اشاره را با استفاده از کارت‌های بازرگانی شرکت‌های صوری و با جعل پیش‌فاکتور برای ثبت سفارش واردات کالاهای ضروری و همچنین با پرداخت رشوه از بانک‌های مختلف دریافت کرده است و با عدم انجام تعهدات ارزی و استفاده از ترفندهای مختلف، مانع از اجرای اقدامات قانونی بانک‌ها در پیگیری اعتبارات ارزی شدند.  وزارت اطلاعات به عموم مردم شریف ایران توصیه می‌کند موارد سوءاستفاده مالی به ویژه درحوزه ارز دولتی را از طریق تلفن 113 به ادارات کل اطلاعات استان خود اطلاع دهند تا با اقدام به موقع از گسترش آثار سوء اقدامات مجرمانه جلوگیری شود.

    اطلاعیه وزارت خارجه در مورد انتساب یک نقل قول اشتباه به ظریف؛ سخنگوی وزارت خارجه|

روابط عمومی وزارت امور خارجه در مورد انتساب یک نقل قول اشتباه به ظریف از سوی برخی از رسانه‌ها، اطلاعیه‌ای را منتشر کرد. در متن این اطلاعیه آمده است: «به دنبال انتشار گفت‌وگوی وزیر محترم امور خارجه با روزنامه خراسان، متأسفانه به دلیل عدم دقت و توجه لازم در نقل پرسش و پاسخ‌ها، سخنی به اشتباه از وزیر امور خارجه بدین مضمون نقل شده که «برجام را به معیشت مردم گره زدیم تا هر طور شده توافق امضا شود». روابط عمومی وزارت امور تاکید کرد که به هیچ‌وجه چنین مضامین یا تصریحاتی در پاسخ‌های وزیر امور خارجه وجود ندارد و بر اثر کم‌دقتی این روزنامه، عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه «سوال خبرنگار» را به عنوان «پاسخ وزیر امور خارجه» مطرح و منتشر می‌کنند.

    مجلس هفته آینده هم جلسه علنی دارد؛ ایسنا|

مجلس هفته آینده جلسه علنی خواهد داشت و بر همین اساس، سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه به تعویق می‌افتد. بر اساس اعلام هیات رییسه، مجلس هفته آینده جلسه علنی خواهد داشت و کمیسیون‌های تخصصی نیز به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند. پیش از این قرار بود نمایندگان پس از سه هفته جلسه علنی، هفته آینده برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود بروند.

    نیاز یمنی‌ها به کمک‌های انسانی‌؛ تعادل|

 حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در بریتانیا در صفحه توییتر خود با اشاره به گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره فاجعه انسانی در یمن نوشت: بر اساس این گزارش ۲۲/۲ میلیون نفر نیازمند کمک‌های انسانی، ۱۵/۷ میلیون نفر محروم از دسترسی به آب آشامیدنی سالم و سیستم فاضلاب، ۷/۸ میلیون نفر مشکل دسترسی به غذا، ۴/۸میلیون نفر محروم از دسترسی به بهداشت اولیه، ۲/۹ میلیون کودک و زن دچار سوءتغذیه هستند. همچنین اخیرا روزنامه نیویورک تایمز گزارشی درباره فاجعه انسانی در یمن و شرایط جنگ در این کشور منتشر کرد که خشم وسیعی را در میان محققان و رسانه‌ها درباره همراهی و سکوت امریکا و اروپا با ائتلاف سعودی در به کارگیری مزدوران شورشی ناقض حقوق بشر دارفور به ویژه کودکان در جنگ یمن را به وجود آورد.

 

ارسال نظر