چهره‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۷۶

معاندین به‌دنبال ضربه زدن به استقلال کشور هستند

Taadol-02-2رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که معاندین به همراهی امریکا، ایران گسترده و قوی را نمی‌پسندند و به دنبال ضربه به استقلال و تمامیت ارضی کشور هستند. علی لاریجانی در نطق دیروز خود به مناسبت روز 9 دی گفت: یکی از دلایل مهم چالش‌های آن روز عدم توجه به قانون و تمکین به آن بود. اینکه در همه نظام‌های جا افتاده اصل را بر قانون‌پذیری می‌گذارند و پای آن می‌ایستند به این جهت است که عبور از این مقوله هزینه‌های سنگینی برای منافع ملی و امنیت ملی کشور خواهد داشت و این درس بزرگی برای نسل امروز و فرداست که بدانند حتی با تخلف‌های کوچک از قانون نیز باید مبارزات جدی داشت چون فراگیری تخلفات کوچک هم می‌تواند پایه‌های مدنیت کشور را بلرزاند. عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به رخنه فرصت طلبان و استفاده ضدانقلاب از کشمکش‌های داخلی در ماجرای انتخابات سال ۸۸ گفت: ملاحظه کردید در چند ماه پس از انتخابات مخصوصا در روز عاشورای آن سال فرصت طلبان و ضدانقلاب چگونه اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع) و عاشورا نمودند، با اقدامات زشت و توهین به نظام عزاداری ملت را مضاعف کردند.

بررسی روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در مجلس

Taadol-02-3سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در جلسه امروز این کمیسیون گفت که کمیسیون امنیت ملی برای کمک به توسعه روابط اقتصادی با این دو کشور اعلام آمادگی می‌کند.به گزارش ایسنا، علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و مدیران و مسوولان سایر دستگاه‌های ذیربط برای بررسی روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با عراق و سوریه تشکیل شد. وی توضیح داد: در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت روابط اقتصادی ایران با سوریه و عراق و ظرفیت‌ها و مسائل و موانع از سوی نمایندگان دستگاه‌های مختلف ارایه شد.

به گفته نجفی، روند رو به رشد روابط ایران با عراق و سوریه و اهمیت توجه بیش از پیش مناسبات اقتصادی فیمابین در حوزه‌های مختلف، اهمیت روابط اقتصادی طرفین و حمایت بیشتر از صدور خدمات فنی و مهندسی، تمهیدات حقوقی برای توسعه روابط اقتصادی، ترمیم در اتمام شبکه‌های زیرساختی به ویژه در روابط با عراق، تشویق هر چه بیشتر بخش خصوصی برای کمک به افزایش صادرات غیر نفتی  از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

دشمنان نظام اسلامی معیشت و رفاه مردم را هدف گرفته اند

Taadol-02-4وزیر دفاع با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی امروز معیشت و رفاه مردم را هدف گرفته‌اند، تأکید کرد: سازمان‌های تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به عنوان سازمان‌های ارایه‌کننده خدماتِ انسانی، درمانی و مصرف، نقش مهمی در ارتقاء منزلت، معیشت و تامین زنجیره غذایی نیروهای مسلح و کشور به عهده دارند. به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی با حضور در جمع مدیران، مسوولان و کارکنان سازمان اتکا با بیان ارتقاء سطح زندگی عموم مردم نسبت به دوران قبل از انقلاب تاکید کرد: استانداردهای زندگی عموم مردم نسبت به دوران گذشته قابل مقایسه نیست و بر این اساس حفظ و افزایش رضایتمندی استفاده‌کنندگان از سوی سازمان‌های خدماتی وزارت دفاع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وزیر دفاع با بیان اینکه کشور امروز مورد هجمه اقتصادی دشمنان است تاکید کرد: امروز حفظ رفاه مردم در اولویت اول ارکان و قوای نظام اسلامی قرار دارد و مدیران اتکا باید با فراهم نمودن دسترسی به خدمات سهل و آسان، فروش اینترنتی و خدمات غیرحضوری، افزایش سرانه معیشت، افزایش درآمدها و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و دامی و صنعتی و افزایش نقدینگی بتوانند در کمک به دولت و ملت نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

مشوق‌های صادراتی چندانی برای سال جاری نداریم

Taadol-02-5وزیر جهاد و کشاورزی گفت: در صادرات مشکل نداریم و حتی در برخی محصولات نگرانی ما این است که صادرات منجر به کاهش عرضه داخلی آنها شود.

محمود حجتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در رابطه با پرداخت مشوق‌های صادراتی به محصولات کشاورزی گفت: امسال با توجه به قیمت بالای ارز، کمتر مشوق‌های صادراتی پرداخت  می‌شود، حتی دولت در نظر دارد که عوارض صادراتی هم گرفته شود. حجتی با بیان اینکه ما اکنون مشکلی در ارتباط با صادرات نداریم، گفت: در برخی از محصولات نگرانی ما این است که صادرات منجر به کاهش عرضه داخلی آنها شود؛ لذا اکنون با توجه به قیمت ارز برنامه‌ای برای مشوق‌های صادراتی نداریم، اما سال‌های قبل با توجه به اینکه تولیدات داخلی با قیمت پایین ارز رقابتی نداشت، ما مشوق‌های صادراتی را در زمینه صادرات برخی محصولات مانند شیر خشک یا سیب‌زمینی داشته‌ایم. وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با گفته‌های نایب‌رییس شورای ملی زعفران پیرامون مشکلات موجود در صادرات این محصول گفت: خوشبختانه با سازو کار‌هایی که پیش بینی شده و سرمایه‌گذاری‌های خوبی که کارآفرینان، تجار و صادرکنندگان ما انجام دادند، ما می‌توانیم آرام آرام به سمت صادرات بسته‌های خیلی خرد زعفران حرکت کنیم.

بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره ماموریت موقت قضات

Taadol-02-6بخشنامه رییس قوه قضاییه در خصوص «تفویض اختیار به روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور در راستای اعطای ماموریت موقت به قضات سطح استان‌ها» جهت درج در روزنامه رسمی به پیوست ایفاد می‌گردد.  متن این بخشنامه به شرح زیر است: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مطرح در مراجع قضایی و با توجه به‌نیازمندی‌های فعلی دستگاه قضایی، در مورد اعطای ماموریت کارکنان قضایی، به‌ روسای کل دادگستری استان‌های سراسر کشور تفویض اختیار می‌گردد با رعایت شرایط زیر نسبت به صدور ابلاغ ماموریت برای قضات، در سطح استان مربوطه اقدام نمایند: ۱ـ مدت ماموریت، حداکثر ۶ ماه در سال  و این مدت برای مدت یک دوره شش ماهه دیگر قابل تمدید است. ۲ ـ صدور ابلاغ ماموریت به سمت‌هایی که از لحاظ گروه شغلی با سمت فعلی شخص مامور یکسان یا پایین‌تر هستند، بلامانع است. ۳ـ ماموریت برای سمت‌های ثابت، به دلیل همترازی بلامانع است. ۴ ـ ماموریت به حوزه‌های قضایی استان و همچنین بخش به شهرستان در صورت رعایت همترازی بلامانع است. ۵ ـ چنانچه دادگستری یا حوزه قضایی بخش به هردلیل فاقد رییس باشد، اعطای سرپرستی به قاضی دیگر شاغل در همان حوزه یا سایر حوزه‌های قضایی با حفظ سمت فعلی امکان‌پذیر است.

 

ارسال نظر