روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۰۰

      استیضاح وزیر جهاد کشاورزی فعلا به قوت خود باقی است؛ ایسنا|‌

علی‌اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس درباره وضعیت استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ابتدا ۴٧ نماینده متقاضی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بودند که در یک مرحله بعد از اعلام وصول استیضاح، حدود ١٠ نفر امضای خود را پس گرفتند و در مرحله بعد هم تعداد دیگری از نمایندگان از استیضاح منصرف شدند. وی افزود: در حال حاضر حدود ١٠ تا ١۵ نماینده همچنان متقاضی استیضاح هستند و بر همین اساس فعلا جلسه استیضاح یکشنبه به قوت خود باقی است. این عضو هیات رییسه مجلس همچنین گفت که از رییس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برای حضور در جلسه علنی امروز مجلس دعوت شده‌ است.

      واکنش وزارت خارجه به حادثه تروریستی مصر؛ تعادل|

بهرام قاسمی عملیات تروریستی در مصر را که به کشته و مجروح شدن چندین گردشگر خارجی (ویتنامی) انجامید را محکوم کرد. این دیپلمات ارشد کشورمان هدف قرار دادن زنان و مردان بی گناه که به منظور گردشگری وارد دیگر کشورها می‌شوند را اقدامی شنیع و مذموم خواند و با دولت و ملت ویتنام و خانواده بازماندگان این جنایت کور ابراز همدری کرد.

      حمایت از فلسطین یکی از اصول بنیادین سیاست خارجی ایران است؛ ایرنا|

 «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بعد از ظهر شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی کرد. ظریف در این دیدار با یادآوری اینکه حمایت از فلسطین یکی از اصول بنیادین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم فلسطین خواهد بود و از آرمان فلسطین حمایت خواهد کرد. زیاد النخاله نیز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از حامیان واقعی آرمان فلسطین است، گزارشی از برگزاری انتخابات جنبش جهاد اسلامی ارایه کرد.

      به همکاری نزدیک با روسیه و ایران ادامه می‌دهیم؛ فارس|

 «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید که آنکارا به همکاری نزدیک خود با روسیه و ایران در خصوص موضوع سوریه و سایر موضوعات منطقه‌ای ادامه خواهد داد. بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد بین ترکیه، ایران و روسیه عزم مشترکی برای پاک کردن سوریه از همه گروه‌های تروریستی وجود دارد. چاووش‌اوغلو این سخنان را در دیدار مشترک وزرای دفاع و خارجه ترکیه با یکدیگر گفته است.

      امکان کاهش قیمت دلار تا ۷هزار تومان؛ خانه‌ملت|

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، پیش بینی می‌کند که در روزهای آتی نرخ ارز تا ۹ هزار تومان کاهش یابد، البته تاکید می‌کند که شرایط اقتصادی جامعه ظرفیت دارد که نرخ ارز تا سقف ۷ هزار تومان کاهش یابد. تقی کبیری با اشاره به اینکه مسائل داخلی و خارجی سبب شد که نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر مهار شود، ادامه داد: مهار نوسانات ارز در روزهای اخیر پیام خوبی به جامعه منتقل کرد که اگر بانک مرکزی و دولت اراده داشته و به بازار ورود کنند می‌توانند بازار ارز را مدیریت و از افزایش نرخ دلار جلوگیری کنند.

      آخرین وضعیت پرونده حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات ؛ایسنا|

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره آخرین وضعیت حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به مرگ ۱۰ نفر بر اثر این حادثه، اظهار کرد: کار ما در بخش دادسرای جنایی مربوط به تعیین هویت و کالبدشکافی اجساد و تحویل اجساد به خانواده‌ها بود که هر ۱۰ جسد شناسایی و تعیین هویت و به خانواده‌های‌شان تحویل داده شد. قاضی محمد شهریاری همچنین گفت: بخش رسیدگی به این پرونده در دادسرای جنایی نیست و با دادسرای راهور است و در دادسرای راهور پرونده تشکیل شده و به آن رسیدگی می‌شود. شهریاری یادآور شد: همانطور که اعلام شد سکته راننده اتوبوس تایید نشد.

      با پیشرفت تکنولوژی، تهدیدات نیز دانش پایه شده اند؛ایسنا|

معاون اموراستان‌ها پدافند و بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بالغ بر 250 رسانه فارسی زبان طراحی شده‌اند تا در ایران بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کنند.  سردار غلامعلی حیدری در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور قدرت نرم بالای ایران و مردم ایران را از قابلیت‌های این کشور برشمرد و اضافه کرد: این قدرت با داشتن نعمت بزرگ «رهبری» به دست آمده است که بسیاری از کشورها از آن بی بهره هستند.

      6 تن از فرماندهان نیروهای مسلح تقدیر شدند؛فارس|

در مراسمی با حضور سرلشکر غلامعلی رشید، 6 تن از فرماندهان ارشد ارتش و سپاه به دلیل برگزاری موفق رزمایش‌ها تقدیر شدند.  سردار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) طی مراسمی با تقدیر از برگزارکنندگان رزمایش دریایی اقتدار دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز و رزمایش مشترک آسمان ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمایش صد هزار نفری اقتدار و تجمع بسیجیان، با اهدای لوح تقدیر از ۶ تن از فرماندهان نیروهای مسلح تقدیر کرد.

 

ارسال نظر