روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۶۰

 رئیس‌جمهور کشته شدن صد‌ها تن از شهروندان اندونزی را تسلیت گفت؛پاد|

رئیس جمهور طی پیامی وقوع سونامی، کشته و زخمی شدن صد‌ها تن از شهروندان اندونزی را تسلیت گفت.

روحانی طی پیامی متن  وقوع سونامی، کشته و زخمی شدن صدها تن از شهروندان اندونزی را به جوکو ویدودو رئیس جمهور این کشور  تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام  روحانی به جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی به این شرح است:«خبر غم انگیز وقوع سونامی در تنگه سوندای که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن از شهروندان اندونزی شد ، موجب تاسف و تالم عمیق اینجانب گردید. بدینوسیله مراتب تسلیت و همدردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به جناب عالی، دولت و ملت اندونزی ابراز نموده و از خداوند متعال برای جان باختگان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت دارم.»

  تلاش برای توسعه فضاهای فرهنگی ویژه ناشنوایان؛ ایلنا|

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ممکن است فضا‌های فعلی برای افراد ناشنوا کافی نباشد؛ تلاش می‌کنیم تا به سوی توسعه این امکانات پیش برویم.عباس صالحی درباره کمبود  فضاهای فرهنگی هنری برای ناشنوایان گفت: توجه خوبی نسبت به حوزه‌های فرهنگی هنری برای ناشنوایان در حال اتفاق افتادن است، تا ناشنوایان بتوانند از فضاهای فرهنگی هنری  همچون سینما، تئاتر و غیره بهره‌های بیشتری ببرند.  باید به خاطر داشته باشیم که بسیاری از سالن‌های سینمایی در کشور، سالن‌های خصوصی هستند؛ ما باید تلاش کنیم تا روند توسعه فضاهای فرهنگی برای ناشنوایان را با نگاه اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر ترکیب کنیم، تا مشوق‌هایی برای اکران‌های وسیع‌تر و متعدد‌تر باشیم.

   اختصاص ۵۰ درصد از منابع مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها؛پرتال وزارت کشور|

سخنگوی وزارت کشور گفت: براساس لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، درآمد‌ها و هزینه شهرداری‌ها در سامانه الکترونیکی برخط ثبت می‌شود.سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه یکی از اهداف وزارت کشور ساماندهی درآمد و هزینه شهرداری‌ها بوده است اظهار داشت: در راستای ایجاد درآمد پایدار و...لایحه‌ای تحت عنوان لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توسط وزارت کشور تهیه و به تصویب دولت رسید و اکنون در نوبت بررسی در مجلس شورای اسلامی قرار دارد.سخنگوی وزارت کشور ضمن ابراز امیدواری از تصویب هرچه زودتر این لایحه توسط مجلس در جلسات آتی خانه ملت تاکید کرد: تصویب این لایحه ضمن سامان بخشی به نحوه درآمد و هزینه شهرداری‌ها کمک شایانی به تقویت شهرداری‌های کوچک خواهد کرد.

  ۵ درصد از بودجه کل کشور به مدیریت بحران اختصاص دارد؛باشگاه خبرنگاران|

معاون وزیر کشور گفت: ۵ درصد از مجموع کل بودجه کشور در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار دارد.اسماعیل نجار در پاسخ به این پرسش که میزان بودجه ۹۸ اختصاص یافته به سازمان مدیریت بحران چقدر است، گفت: با توجه به اینکه 5 درصد از مجموع کل بودجه کشور در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار دارد، به همین خاطر همان بحث ۵ درصد در قانون دائمی قید شده و تغییری نمی‌کند. البته امیدوارم این ۵ درصد تنها در موضوع پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی هزینه شود. ما متاسفانه نگاه مناسبی هم به موضوع پیشگیری نداریم.

   جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی چهارشنبه برگزار می‌شود؛ ایسنا|

 علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: طبق مذاکراتی که با آقای امیری معاون رییس‌جمهور و آقای مجابی معاون وزیر جهاد کشاورزی داشتم قرار شد آقای روحانی روز سه شنبه چهارم دی ماه با حضور در مجلس لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند. همچنین مقرر شد روز چهارشنبه پنجم دی‌ماه جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس برگزار شود. وی با بیان اینکه هیات رییسه مجلس طبق روال از رییس‌جمهور برای حضور در جلسه استیضاح و دفاع از وزیر دعوت می‌کند، گفت که جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی حدودا ۴ساعت به طول می‌انجامد.

   رایزنی وزیر امور خارجه پاکستان با ظریف؛ تعادل|

 وزیر امور خارجه پاکستان، که صبح دیروز به تهران سفر کرده است، با همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد. «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه طی سفر به تهران با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه و مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

    نوبخت به فراکسیون ولایی می‌رود؛ ایسنا|

 سید حسین نقوی حسینی اظهار کرد: مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی روز سه‌شنبه قبل از آغاز جلسه علنی نشستی را با حضور نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌کند. به گفته وی، موضوع این نشست بررسی لایحه بودجه 98 مولفه‌های تاثیرگذار و واقعیت‌های موجود در جامعه جهانی و داخل کشور است.

 

ارسال نظر