چهره‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۵۹

امروز داعش در تمام حوزه ها یک تهدید است

Taadol-02-3فرمانده حفاظت هواپیمایی سپاه پاسداران گفت: بحث چگونگی برخورد با مردم در فرودگاه ها برای ما از برقراری امنیت هم مهم‌تر است و نیروهای امنیت پرواز از مردم برای چگونگی برخوردشان نظرسنجی و نمرات خوبی هم در این زمینه از آنان دریافت کردند.

به گزارش سپاه نیوز، سردار صفرعلی موسوی طی سخنانی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دستاوردهای ما در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، امنیتی است که برای صنعت هوانوردی ایجاد شده است، گفت: سالانه با ٥٠ میلیون مسافر با علایق و سلایق خاص مواجه هستیم و خوشبختانه به‌گونه‌ای عمل کرده ایم که تکریم مسافران و امنیت اخلاق‌مدار در دستور کار باشد.فرمانده حفاظت هواپیمایی با بیان اینکه در برخی کشورها برای بازرسی مسافران از سیستم هایی استفاده می‌کنند که مباحث اخلاقی را زیر سوال می برد، گفت: در کشورهای منطقه هم مانند کویت امنیت فرودگاه ها را به انگلیسی ها و در عربستان هم به رژیم صهیونیستی سپرده اند، اما ما در کشورمان توانسته ایم به ١٥ شرکت هواپیمایی سرویس امنیتی بدهیم و امنیت را برقرار کنیم.موسوی ادامه داد: در کنار حفاظت از هواپیماها و فرودگاه، حفاظت از ارزش های نظام نیز برای ما مهم تر از هواپیماست و در برقراری امنیت هواپیماها با هماهنگی سیستمی با واجا و ناجا توانسته ایم امنیت خوبی را در فرودگاه ها برقرار کنیم.

تلاش برای افزایش دامنه مشارکت های مردمی

Taadol-02-4معاون پیگیری اجرای قانون اساسی ریاست جمهوری می گوید: بنابر دلایل بعضا غیرحقوقی و گاها فراحقوقی موضوع همکاری مردم در امور برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی و... که در این اصل متجلی و متبلور شده است به صرف دموکراسی نمایندگی و امر انتخاب‌کنندگی در انتخابات یا دموکراسی غیرمستقیم تعبیر شده و تقلیل یافته است این در حالی است که غایت این اصل تامین همه جانبه مشارکت مردم در امور محلی بوده است و این موضوعی است که حتی در سطح محلی و بعد کلان‌تر در سطح ملی هم در اصل پنجاه و نهم مورد تاکید قرار گرفته است. علی اکبر گرجی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت تهیه پیش‌نویس لایحه پرسمان محلی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: واقعیت این است که واسپاری این امر به مردم موضوعی است که قانون اساسی به جد بر آن تاکید داشته است اما در بعضی سازوکارهای اجرایی بادهای مخالف همواره تضییقاتی را در این راه ایجاد کرده است.گرجی درخصوص میزان امیدواری به تصویب این لایحه در مجلس نیز گفت:  نکته مهم این است که از زمان طرح اولیه این ایده تاکنون در رایزنی‌هایی که صورت گرفته است همدلی و همراهی بخش‌های گوناگون به عینه دیده شده است در حالی که شاید تصور اولیه این بود که ممکن است بخش‌هایی با آن موافق نباشند.

اجازه نزدیکی «استنیس» به آب‌های ایران را نمی‌دهیم

Taadol-02-5معاون هماهنگ کننده ارتش ایران گفت:‌ به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم ناو هواپیمابر استنیس به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شود. به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه دافوس در پاسخ به سوال ایسنا در مورد واکنش ارتش به ورود ناو هواپیمابر امریکایی به خلیج فارس اظهار کرد: پاسخ نیروهای مسلح به این است که ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم. این ناو ده ماه در خلیج فارس نبوده و اکنون به این منطقه آمده است اما مشابه این ناو در منطقه بوده است. وی در ادامه افزود: ما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم این ناو به آب‌های سرزمینی ما در خلیج فارس نزدیک شود. ما در خلیج فارس بر اساس قوانین دریایی، آب‌های سرزمینی داریم و خارج از آب‌های سرزمینی ما، دریای آزاد محسوب می‌شود و هر کس می‌تواند آنجا دریانوردی کند، همانطور که ما می‌توانیم در آب‌های آزاد دریانوردی کنیم. وقتی ما گفتیم به اقیانوس اطلس رفته و نزدیک مرزهای استکبار جهانی ناوهای ما دریانوردی می‌کنند بر اساس همین قانون دریانوردی در آب‌های آزاد بود.معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه ورود ناو امریکایی خیلی برای ما مهم نیست، افزود: آنها نمی‌توانند اقدامی علیه ما انجام دهند. ما آنقدر پیش‌بینی و امکانات داریم و تمرین کرده‌ایم که بتوانیم مقابل تبلیغات آنها بایستیم. مطمئن باشید که آنها جرأت هیچ اقدامی علیه ما را ندارند.

منتظر اروپایی‌ها در انجام تعهدات‌شان نمی‌مانیم

Taadol-02-7وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه گزینه های زیادی بعد از خروج امریکا از برجام داریم گفت: اروپایی ها در انجام تعهداتشان به برجام کُند عمل می کنند، ما منتظرشان نمی مانیم مگر اینکه گام عملی اتخاذ کنند. به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: حضور امریکا در سوریه از همان ابتدا غیرقانونی بود، امریکا به‌طور مطلق با داعش نجنگید و حضور آن به نفع ملت سوریه یا با موافقت دولت آن کشور نبود. وی افزود: ما اطلاعات کافی در رابطه با برنامه های امریکا در سوریه نداریم به همین دلیل موضع مشخصی اتخاذ نمی‌کنیم. وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: نگرانی ترکیه از عملیات تروریستی را درک می‌کنیم و هرگونه اقدام نظامی لازم است با هماهنگی دولت سوریه اتخاذ شود. ما همیشه به دوستانمان در ترکیه گفتیم که عملیات نظامی بدون موافقت دمشق نمی تواند به حل بحران کمک کند.ظریف با اشاره به اینکه ایران آماده است تا امنیت منطقه مشترک باشد و هیچ یک از کشورها علیه کشور دیگری نباشند افزود: سعودی ها ده ها میلیارد دلار در جنگ یمن هزینه کردند اما چه چیزی را محقق کردند؟ وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با خروج امریکا از برجام گفت: گزینه های زیادی بعد از خروج امریکا از برجام داریم و هرگاه مصلحت ملی اقتضا کند این گزینه ها را به کار می گیریم.

همکاری سمن‌ها با مجلس در مبارزه با فساد تقویت شود

Taadol-02-6 رییس فراکسیون شفاف‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس گفت به منظور ارتقای نقش نهادهای مدنی و عمومی در پیشگیری و مبارزه با فساد بر تقویت نقش سمن‌ها و افزایش تعامل آنها با مجلس برای مبارزه با فساد همواره تاکید می‌شود.به گزارش ایرنا، محمود صادقی دیروز در نشست هم اندیشی فراکسیون شفاف سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس با سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه شفاف سازی و مبارزه با فساد، گفت: راهبردهای 9 گانه در زمینه شفافیت و مبارزه با فساد، چهار دسته از اقدامات تقنینی، نظارتی، عملیاتی - اجرایی و ترویجی را شامل می‌شود؛ راهبرد ششم با عنوان ارتقای  نقش نهادهای مدنی و عمومی در پیشگیری و مبارزه با فساد بر تقویت نقش سمن‌ها و افزایش تعامل آنها با مجلس در راستای مبارزه با فساد تاکید دارد. وی در این نشست که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و برخی از اعضا و فعالان مدنی عضو سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مبارزه با فساد در مجلس برگزار شد، با گرامیداشت روز جهانی مبارزه با فساد، گفت: هدف این است که نقش سازمان‌های مردم نهاد که دغدغه شفافیت و مبارزه با فساد را دارند در این جلسه بررسی و تجارب آنها در این زمینه ارایه شود؛ همچنین در این نشست در زمینه همکاری و تعامل مجلس و فراکسیون شفاف سازی با سازمان‌های مدنی فعال در مبارزه با فساد مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

 

ارسال نظر