روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۸۱

  روحانی با «بودجه» به مجلس می‌رود؛ تسنیم|

روحانی رییس‌جمهور روز سه‌شنبه هفته جاری

 (4 دی) لایحه بودجه سال 1398 کل کشور را به مجلس ارایه می‌دهد. اسدالله عباسی عضو هیات رییسه مجلس در این باره گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روز سه‌شنبه 4 دی قرار است رییس‌جمهور لایحه بودجه سال 98 کل کشور را به پارلمان ارایه کند. محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز روز گذشته از احتمال تقدیم بودجه98 به مجلس در روز سه‌شنبه خبر داده بود.

  گزارش اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار پول و ارز بررسی شد؛پاد|

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست رییس‌جمهور، گزارش اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار پول و ارز بررسی شد. شورای عالی هماهنگی اقتصادی دیروز به ریاست روحانی رییس‌جمهور و با شرکت روسای قوای مقننه و قضاییه تشکیل جلسه داد. رییس کل بانک مرکزی در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت کنترل بازار پول و ارز ارایه داد. در این زمینه، پیشنهادهای بانک مرکزی در راستای انضباط و تقویت موسسات اعتباری کشور و حفظ و ارتقاء اعتماد عمومی به نظام بانکی و نحوه ساماندهی و مدیریت موسساتی که در گذشته با مشکلات منابع روبرو بوده‌اند مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

  تذکر یک نماینده به هیات رییسه درباره نقض آیین‌نامه داخلی مجلس؛ تسنیم|

 عبدالحمید خدری، نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان اصفهان استعفای خود را تقدیم هیات رییسه کردند؛ لذا انتظار می‌رود که آیین‌نامه در مورد آنها رعایت شود. وی با بیان اینکه بنده برای حل بحران آب در استان اصفهان راه‌حل دارم، افزود: ذوب آهنی که مطالعات آن برای استان بوشهر انجام شده بود الان در اصفهان است؛ چرا صنایعی که آب‌بر هستند باید در استانی باشند که با مشکل بی‌آبی مواجه است؟ چرا استان‌های خوزستان، بندرعباس، بوشهر باید جور این مشکلات را بکشند؟

  وزیر خارجه پاکستان به ایران سفر می‌کند؛ ایرنا|

 «مخدوم شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان از امروز دوشنبه سفر منطقه‌ای خود، به ایران، افغانستان، چین و روسیه را آغاز خواهد کرد. رادیو پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد: قریشی وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه  در سفر منطقه‌ای خود در راستای توسعه سیاست خارجی و گسترش روابط با همسایگان به افغانستان، ایران، چین و روسیه سفر می‌کند. بر اساس این گزارش، قریشی در این دیدارها با مسوولان عالیرتبه سیاسی این کشورها در خصوص روابط دوجانبه و زمینه‌های گسترش همکاری‌های منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کند.

  سازمان ملل به محاصره انسانی یمن پایان دهد؛ تعادل|

 حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‌هنوز تحریم‌های انسانی همه‌جانبه علیه زنان و کودکان یمنی با شدت اعمال می‌شود. امریکا، عربستان و امارات مسوول کشتار، گرسنگی و سوءتغذیه زنان و کودکان یمنی و ویرانی این کشور تاریخی و تمدنی‌اند. سازمان ملل باید به موازات آتش‌بس، محاصره انسانی یمن را به فوریت پایان دهد.»

 

ارسال نظر