چهره‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۷۹

تابلویی از شکست‌های دشمن پیش روی ما است

Taadol-02-3مسوول روابط عمومی سپاه می‌گوید: در ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی، قدرت دشمن چند برابر بود، اما بر خلاف تصور دشمن، امروز تابلویی از شکست‌های پی در پی او پیش روی ما است. به گزارش مهر، سردار رمضان شریف در هفتمین یادواره ۱۳۴ شهید گلگون‌کفن شهرستان عنبرآباد، با اشاره به برگزاری این یادواره، گفت: در ۴۰ سال گذشته از انقلاب اسلامی، کشور و مردم ما همواره در تلاش، مقاومت و مجاهدتی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده از سوی امام امت بوده‌اند و دشمنان در تلاش هستند تا ما را از این راه باز دارند. شریف گفت: بسیجیان امروز در صحنه‌های علم و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی تهدیدات دشمن را به فرصت‌های طلایی تبدیل کردند همان کاری که روزی شهدا در جبهه انجام داده و این نعمت بزرگی به‌شمار می‌آید. وی خاطرنشان کرد: مردم کرمان به فرزند خلفی همچون حاج قاسم سلیمانی می‌بالند، شخصیتی که همان روحیه دفاع را در خود نگه داشته و امروز در عراق و سوریه به دفاع از حرم اهل بیت‌(ع) از جان خود گذشته است.

توضیح یک نماینده  درباره طرح اصلاح قانون انتخابات

Taadol-02-4عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، با اشاره به اینکه لایحه انتخابات دولت همه‌جانبه است، گفت: در صورت ارایه لایحه جامع انتخابات طرح اصلاح قانون از دستور کار کمیسیون خارج می‌شود. قاسم میرزایی نیکو با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، گفت: پیش از اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون قرار گیرد، طرح طبق پیش نویس خام لایحه دولت تدوین شد لذا تمام محورهای لایحه را در آن رعایت کردیم بنابراین تمام پازل‌های طرح قابل همگرایی با لایحه دولت است. نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر پیش از آنکه طرح به صحن ارایه شود، دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس بفرستد، طرح را با لایحه تطبیق و لایحه را در دستور کار قرار می‌دهیم. او افزود: لایحه بهتر از طرح است زیرا مشکلات مالی را رفع و قابلیت اجرایی بهتر دارد ضمن آنکه لایحه دولت مربوط به تمامی انتخابات مجلس، ریاست‌جمهوری و شوراها است و به صورت جامع و همه‌جانبه تدوین شده است.

مثلث مسکو ـ‌ تهران ـ آنکارا بحران سوریه را مدیریت کند

Taadol-02-5یک دیپلمات پیشین کشورمان گفت: خروج امریکا از سوریه به شرطی به نفع مثلث مسکو ـ تهران ـ آنکارا خواهد بود که بتوانند همکاری‌های مشترک را تعمیق بخشیده و هرچه سریع‌تر بحران سوریه را مدیریت کنند. حسین موسویان در گفت‌وگو با ایسنا در مورد خروج امریکا از سوریه با اشاره به اینکه اختلاف‌نظر داخل امریکا جدی است، گفت: پنتاگون و اکثریت کنگره مخالف این تصمیم هستند. تصمیم‌گیری در شورای امنیت ملی امریکا هم به خاطر اختلافات اعضا تاکنون اتخاذ نشده است و ترامپ رأسا تصمیم خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه را به پنتاگون اعلام کرده است. وی ادامه داد: ترامپ در مبارزات انتخاباتی، وعده خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه و افغانستان را داده بود و همین خط را دنبال می‌کند. او معتقد است که کشورهای منطقه اعم از ایران، روسیه، ترکیه، عربستان و روسیه در منطقه هزینه‌ می‌کنند و در این شرایط امریکا هم باید هرچه سریع‌تر خود را از این منجلاب بیرون کشد. موسویان گفت: استعفای ژنرال ماتیس، جان بولتون را شاد کرد زیرا ماتیس هم موافق برجام بود و هم مخالف جنگ.

تحرکات منطقه‌ای در نشست مشترک وزارت خارجه و مجلس

Taadol-02-6نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونین وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با خانه ملت، از حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در وزارت امور خارجه کشورمان خبرداد و گفت: در این نشست، ظریف وزیر امور خارجه و معاونین وی گزارشی از آخرین وضعیت تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت امور خارجه ارایه کردند. اعضای کمیسیون نیز نقطه نظرات خود را ارایه کردند.  او گفت: نقش ایرانیان خارج از کشور، اولویت و اهمیت روابط با همسایگان، اهمیت و ضرورت هماهنگی بیشتر با دستگاه‌ها در روابط خارجی، استفاده از ظرفیت مجلس برای پیشبرد سیاست خارجی، ضرورت حمایت بیشتر از دستگاه دیپلماسی برای مقابله با روندهای مغایر منافع و امنیت ملی، توجه ویژه وزارت امور خارجه به دیپلماسی اقتصادی، اهتمام به اعتماد عمومی به عنوان بزرگ‌ترین پشتوانه مقابله با فشارها و تحریم‌ها از اهم موارد مطروحه در این نشست بوده است.

حذف هزینه‌های غیرضروری با شفافیت بودجه

Taadol-02-7 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: شرایط اجتناب‌ناپذیر تحریم به همراه کسری بودجه بالا، فرصتی برای ارایه بودجه‌ شفاف است؛ شفافیت به دولت فرصت می‌دهد تا هزینه‌های غیرضروری در بودجه 98 را حذف کند و بطور یقین اصلاح بودجه بهترین فرصت برای این کار است،

فاطمه حسینی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: باید به این نکته توجه داشت بطور یقین حذف هزینه‌های غیرضروری از بودجه سال آینده، پیام مثبتی را به جامعه می‌دهد. وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شرایط خاص کشور را در بودجه 98 درک می‌کنند، گفت: لایحه بودجه سنواتی برش یک ساله از برنامه مالی دولت است، شناخت و آگاهی نسبت به مهم‌ترین معضلات بودجه سال آینده از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید نمایندگان مجلس به آن توجه کنند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با توجه به شرایطی که امکان دارد سال آینده با آن مواجه شویم، آگاهی نسبت به آن و پیش‌بینی‌های واقع‌بینانه از درآمدهای آینده می‌تواند نگاه بخشی و منطقه‌ای به بودجه را کاهش دهد و نگاه ملی به بودجه 98 را تقویت کند.

 

 

ارسال نظر