چهره‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۰۳

جنایت رژیم صهیونیستی باید به گوش تمام جهانیان برسد

Taadol-02-3رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی باید به گوش تمام جهانیان برسد و این آشکارسازی مسائل، موجب حمایت بیشتر از آرمان فلسطین می‌شود. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ظهر شنبه با جمعی از اعضای مجلس قانون‌گذاری فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد. لاریجانی در این دیدار بر حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین تأکید کرد و گفت: حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه هر انسان شرافتمندی است. وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه در نواز غزه، افزود: اقدامات جنایتکارانه این رژیم باید به گوش تمام جهانیان برسد و این آشکارسازی مسائل موجب حمایت بیشتر از آرمان فلسطین می‌شود. رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم همه کشورهای منطقه و جهان حمایت خود از جریان مقاومت فلسطین تقویت کنند تا این جریان روز به روز تقویت و گسترش یابد. در این دیدار محمود الزهار رییس هیات پارلمانی فلسطین با تقدیر از جمهوری اسلامی گفت: بطور حتم مساله قدس تمام آزادیخواهان جهان را گردهم می‌آورد. محمود الزهار در پایان دیدار از لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی برای سفر به نواز غزه دعوت کرد.

کاهش قیمت کالا منوط به کاهش قیمت ارز «نیما» است

Taadol-02-4عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش و افزایش قیمت کالاها ارتباطی با قیمت ارز در بازار آزاد ندارد، گفت که اغلب این کالاها از ارز نیمایی استفاده می‌کنند که قیمت آن هنوز کاهش نیافته است. الیاس حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق آمار بانک مرکزی تورم تا پایان مهرماه سال جاری ۳۶ درصد بوده است. از سویی کارخانجات ارز نیمایی را با قیمت ۷ و نیم تا ۸ هزار تومان دریافت می‌کنند در حالی که قبلا قیمت ارز دریافتی آنها ۳ هزار و ۵۰۰ هزار تومان بوده و بنابراین این رقم برای آنها حدود دو برابر شده است. نماینده تهران با بیان اینکه قیمت ارز نیما هنوز کاهش نیافته، اضافه کرد: بنابراین افزایش و کاهش قیمت کالاها ربطی به قیمت ارز در بازار آزاد ندارد. وقتی کسانی که می‌خواهند کالا  برای کارخانجات‌شان وارد کنند از همین ارز نیما استفاده می‌کنند چه انتظاری داریم که قیمت کالاها ارزان شود. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که ارز نیما کاهش نیافته نباید توقع کاهش قیمت‌ها را داشته باشیم زیرا مواد اولیه با همین قیمت تهیه می‌شود و بنابراین قیمت تمام شده کالاها نیز بالاتر خواهد بود.

رونمایی از دستاوردهای تولید محصولات ارتباطی پیشرفته

Taadol-02-5وزیر دفاع با حضور در شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع (صا ایران) از دستاوردهای نوین الکترونیکی، مخابراتی و سایبری رونمایی و همزمان خطوط تولید محصولات ارتباطی پیشرفته دیجیتال و نرم افزار پایه را افتتاح کرد.به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم، دستاوردهای نوین الکترونیکی و مخابراتی را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و درون‌زا بودن صنعت بومی دفاعی دانست و اظهار کرد: امروز مفتخریم که دستاوردهای پیشرفته ارتباطی و الکترونیکی صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) در تراز منطقه‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با دستیابی به این فناوری‌های نوین خواهیم توانست از یک شبکه ارتباطی امن چند لایه در بین یگان‌های زمینی، هوایی و دریایی برخوردار باشیم. وی افزود: این قابلیت‌های مخابراتی و سایبری جدید، نیروهای مسلح پرتوان ما را در مواجهه با جنگ‌های الکترونیکی دشمن برتری خواهد داد و خواهد توانست تأثیر بسزایی در موازنه درگیری‌های احتمالی در صحنه رزم ایجاد کند. وزیر دفاع گفت: با بهره‌گیری از این سامانه‌های الکترونیکی، مخابراتی و سایبری، امکان شناسایی به موقع تهدید، تحلیل سناریوهای عملیاتی دشمن واقدام متقابل با تهدیدات فراهم شده است.

ساماندهی قدرت نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدها

Taadol-02-6سرلشکر رشید با تاکید بر اینکه قدرت نیروهای مسلح ایران در چارچوب اهداف و منافع ملی کشور، برای مقابله با هرگونه تهدید، سازماندهی شده است، گفت: قدرت دفاعی ایران برای مقابله با هرگونه اقدامات تحریک‌کننده و مداخله‌آمیز در منطقه، در دفاع از اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و منافع ملی، همواره آماده و رو به افزایش است. به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم 12 اظهار کرد: نیروهای مسلح ایران با استفاده از کلیه‌ ابزارهای قدرتی که در اختیار دارند، با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات دشمن، نه تنها تهدیدات را دایماً رصد و ارزیابی می‌کنند، بلکه از آمادگی رزمی لازم برای استفاده از قدرت در مقابله با هر تهدیدی برخوردارند. سرلشکر رشید با تاکید بر اینکه قدرت نیروهای مسلح در چارچوب اهداف و منافع ملی کشور، برای مقابله با هرگونه تهدیدات، سازماندهی شده است، گفت: قدرت دفاعی ایران برای مقابله با هرگونه اقدامات تحریک‌کننده و مداخله آمیز در منطقه در دفاع از اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و منافع ملی، همواره آماده و رو به افزایش است.

مستندی که تاریخ را تحریف شده نشان می‌دهد

Taadol-02-7رییس دفتر رییس دولت سازندگی ضمن انتقاد از مستند «هاشمی زنده است» گفت: سازندگان این مستند قصد دارند بگویند که یک انحراف در نظام در دولت سازندگی به وجود آمده و ادامه دارد. محمدهاشمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مستند «هاشمی زنده است» و واکنش بیت آیت‌الله به این مستند گفت: روز دوشنبه از انجمن اسلامی دانشگاه تهران تماسی گرفته شد و دعوت کردند که به عنوان مهمان ویژه در مراسم رونمایی مستندی به نام «هاشمی زنده است» شرکت و سخنرانی کنم در پاسخ به این دوستان گفتم چون این مستند را ندیده‌ام نمی‌توانم قول شرکت در این برنامه را به شما بدهم او عنوان کرد: سازندگان مستند «هاشمی زنده است» دولت سازندگی را تفسیر و تحلیل کرده‌اند و بحث را به اینجا کشانده بودند که در دولت سازندگی انحرافی در نظام حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و سیاست به وجود آمده است که تا دولت‌های بعد ایشان مانند دولت آقایان خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی ادامه داشته و دارد. هاشمی گفت: متولیان ساخت این مستند چنین چیزی را بیان کرده‌اند و به نوعی گفته معروف امام را که فرمودند «بدخواهان بدانند نهضت زنده است چون هاشمی زنده است» را دستمایه اهداف و تمسخر خودشان قرار داده‌اند.

 

ارسال نظر