روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۰:۳۸:۱۶
کد خبر: ۱۳۵۹۲۰

  معافیت عراق از تحریم‎های ایران ۳ ماه تمدید شد؛ مهر|

منابع آگاه از تمدید معافیت عراق از تحریم‌های ضدایرانی امریکا برای یک بازه ۹۰ روزه خبر می‌دهند. این تصمیم در راستای رفع نیاز عراق به منابع انرژی ازجمله برق و گاز اتخاذ شده است. گفتنی است دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا به دنبال خروج یک جانبه از برجام، تحریم‌های ضدایرانی را از اوایل ماه میلادی نوامبر مجدداً اعمال کرد. امریکا پیش‌تر معافیتی ۴۵ روزه را برای عراق لحاظ کرده بود تا نیاز انرژی خود را از راه معامله با ایران رفع کند.

   ایران، ترکیه و روسیه می‌توانند کمر تحریم‌ها را بشکنند؛ تعادل|

 دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل بر ضرورت ایجاد ترتیبات و بازی جدید در سیاست بین الملل تاکید کرد. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «ایران،ترکیه و روسیه می توانند کمر تحریم ها را بشکنند؛ وقتی شکست، اروپا اعتماد به نفس پیدا می کند و می تواند مرحله جدید حیات سیاسی خود را با اتکای کمتر به امریکا آغاز کند. باید با استفاده از فرصت جدید، ترتیبات و بازی جدید در سیاست بین الملل ایجاد کرد.»

  مجلس پرونده نماینده سراوان را مختومه کرد؛ تسنیم|

 منوچهر جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از مختومه شدن پرونده درازهی، نماینده سراوان خبر داد. او در توضیح بررسی اتفاقات رخ داده در مراجعه درازهی به گمرک در هیات نظارت گفت:  در این جلسه اعضای حاضر، با اکثریت آراء، به این جمع‌بندی رسیدند که بازدید سرزده از دستگاه‌ها و بررسی عملکرد آنها جزو وظایف نظارتی نمایندگان مجلس است و مسئولان باید همکاری‌های لازم را داشته باشند، البته در این جلسه، هیچ کس برخورد و درگیری‌های لفظی بین دو طرف را تأیید نکرد.  او تصریح کرد: مقرر شد که وقتی نمایندگان مجلس، در زمانی که به دستگاهی مراجعه می‌کنند، شخصی برای پیگیری امور و ورود آنها به ساختمان، هماهنگی‌های لازم را پس از رؤیت کارت نمایندگی، انجام دهد تا این مسائل پیش نیاید.

  واکنش کدخدایی به رفتارهای برخی از نمایندگان مجلس؛ تعادل|

 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به رفتارهای برخی از نمایندگان مجلس طی مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: در پی رفتار برخی از نمایندگان این سوال مطرح شد که چرا شورای نگهبان اقدامی انجام نمی دهد یا اینکه چرا در بررسی صلاحیت ها به گونه ای عمل نکرده که این نتایج به بار نیاید. وی می افزاید: باید اذعان نمود نظارت حداقلی شورای نگهبان از عهده این مهم بر نمی آید. مجلس کارآمد، نیازمند ساز و کار ‎شایسته گزینی است.

  اقدام دولت آلبانی غیر قابل قبول و محکوم است؛ ایرنا|

 سخنگوی وزارت امور خارجه با نکوهش اقدام غیر قابل قبول دولت آلبانی در اخراج دو دیپلمات ایرانی اظهار داشت: این اقدام و سناریو تحت فشار دولت امریکا و سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی و با همکاری برخی گروه های تروریستی

ضد ایرانی و با بیان ادعاهای واهی و نادرست تدوین و در جهت تخریب و تحت تاثیر قرار دادن روابط ایران و اروپا اجرا شده است. بهرام قاسمی تاکید کرد: جای تاسف دارد که این بار سناریوسازان ضد ایرانی کشور آلبانی که همواره از روابط خوبی با ایران برخوردار بوده است را قربانی نقشه های شوم خود قرار داده اند‌.

  امریکا از سوریه شکست خورده است؛ایسنا|

امام جمعه موقت تهران شجاعت و ایثارگری شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم را در خروج امریکا از سوریه موثر دانست.آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه گفت: اگر جلوی این اراذل و اوباش (کشورهای استکباری) گرفته نشود دنیا را می‌بلعند. امروز شاهدیم که در کشورهایی ایثارگران و جوانان شجاع فداکاری می‌کنند؛ این به دنبال ایثار جوانان ماست. همین شهامت و شجاعت شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم بود که اینها (امریکا) گفتند ما باید از سوریه بیرون برویم. آنها در واقع از سوریه شکست خوردند و ان‌شاءالله از یمن و فلسطین هم شکست می‌خورند.

  ترامپ همان چیزی را می‌خواهد که صدام می‌خواست؛ایسنا|

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمنان به دنبال این هستند که فقر را به انقلاب تبدیل کنند، می‌خواهند با جنگ روانی وسیع، نارضایتی از حاکمیت را تعمیم دهند. علی شمخانی در مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی در آبادان تصریح کرد: مردم آبادان و خوزستان، ما امروز در جنگی به نام جنگ اقتصادی هستیم، اما خمسه خمسه در آن نیست، آمبولانس در آن آژیر نمی‌کشد، پالایشگاه در آن آژیر نمی‌کشد. فشار اقتصادی برای تسلیم شدن است.  دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در این شرایط وحدت، انسجام، مدارا و ایثار لازم است. وحدت بدون ایثار ممکن نیست. خود تحملی و... بر مدار شعار رهبری و تسلیم ناپذیری را باید اصل قرار دهیم. باید بر جنگ اصلی که جنگ اقتصادی است تمرکز کنیم.

 

ارسال نظر