چهره‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۰:۳۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۹۱۹

بررسی پرونده درازهی در کمیته مشترک

Taadol-02-6رییس دفتر رییس‌جمهور تاکید کرد: ما دولتی هستیم که به قانون احترام می‌گذاریم و نمی‌خواهیم مانند دیگران به هر بهانه‌ای قانون اساسی را زیر پا بگذاریم.

سید محمود واعظی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره استیضاح وزیر اقتصاد در خصوص درگیری نماینده مردم سراوان و اینکه گفته می‌شود شأن نماینده زیر سوال رفته است، گفت: استیضاح یا سوال از وزیر در قانون اساسی آمده و ما به آن احترام می‌گذاریم . ما دولتی قانون مدار هستیم و اعتقادمان بر این است که باید تحت هر شرایطی به قانون و قانون اساسی حتی اگر دیگران احترام نمی‌گذارند، احترام بگذاریم. رییس دفتر رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: تصمیم ما در این دولت این است که نمی‌خواهیم قانون اساسی را به بهانه‌های مختلفی که دیگران به آن احترام نمی‌گذارند زیر سوال ببریم.وی با اشاره به ویدیوی پخش شده درخصوص درگیری نماینده سراوان با کارمند اداره گمرک عنوان کرد: هنگامی که چنین اتفاق می‌افتد از رییس مجلس و اعضای مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که با دولت یک کمیته مشترک تشکیل دهند تا اتفاقات رخ داده را بررسی کنیم. او ادامه داد: هنگامی که دیالوگ منفی بین کارمند و نماینده برقرار شد، فیلم شاید دارای مقدمه و موخره بوده اما درنهایت این ارباب رجوع‌ها بودند که به حمایت از کارمند برآمدند.

دانشجویان ظرفیت محیط‌های مختلط را دارند

Taadol-02-5وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در محیط‌های دانشگاهی باید به موضوعات اعتقادی و مذهبی توجه بیشتری شود، اظهار کرد: محیط‌های دانشگاهی محیط‌هایی مختلط هستند و ما هیچ مشکلی از این باب نداریم؛ همچنین دانشجویان نیز نشان داده‌اند که ظرفیت این فضا را دارند.

منصور غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی حواشی ایجاد شده در برگزاری مراسم‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و لغو تعدادی از برنامه‌های فرهنگی به دلیل برگزاری مختلط این برنامه‌ها اظهار کرد: کلیات مطلب این است که در محیط‌های دانشگاهی باید به موضوعات اعتقادی و مذهبی توجه بیشتری شود؛ محیط‌های دانشگاهی محیط‌هایی مختلط هستند و ما هیچ مشکلی از این باب نداریم؛ همچنین دانشجویان نشان داده‌اند که ظرفیت این فضا را دارند.

وزیر علوم گفت: در مناسبت‌های مختلف گاهی بنا به شرایطی که پیش می‌آید فضای محیطی باعث می‌شود تا مقداری دقت دانشجویان نسبت به برخی مسائل کمتر شود. در این زمینه از یک طرف توصیه من به دانشجویان که الحمدلله همه معتقد و متدین هستند این است که رعایت بیشتری نسبت به برخی مسائل داشته باشند.

تحقیقات موشکی سپاه ادامه دارد

Taadol-02-2معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تحقیقات و آزمایش‌های موشکی سپاه به بهترین و فعال‌ترین شکل ممکن ادامه دارد.

سردار پاسدار «علی فدوی» در گفت‌وگو با ایرنا، اظهارداشت: تحقیقات در زمینه تسلیحات نظامی و موشکی یک موضوع دایمی برای این نیرو است. این موضوع برای ما همچون نفس کشیدن امری ضروری و ادامه‌دار محسوب می‌شود، مگر می‌توان نفس کشیدن را متوقف کرد؟

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تحقیقات و آزمایش‌های تسلیحاتی و موشکی خود را به بهترین و فعال‌ترین شکل ممکن ادامه می‌دهیم.دریادار فدوی خاطرنشان کرد: ما تنها قسمت کمی از دستاوردها و اقدامات دفاعی خود را بازگو می‌کنیم و بخش بزرگی از دستاوردهای خود را نمایش نمی‌دهیم؛ طبیعی است که هیچ کشوری تمامی دستاوردهای دفاعی خود را اعلام نمی‌کند.وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تحریم‌های امریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها همواره برای ما فرصت هستند زیرا شرایطی ایجاد می‌کنند که متکی بر توان خود باشیم؛ هرچقدر تحریم‌ها بیشتر شوند دستاوردهای دفاعی کشور نیز بیشتر می‌شود.

استانی شدن انتخابات به زودی در صحن مجلس مطرح می‌شود

Taadol-02-3نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری طرح استانی شدن انتخابات مجلس با استقبال نمایندگان قرار گرفت و به زودی در صحن علنی مطرح می‌شود و پیش بینی می‌شود، طرح یادشده به تصویب نمایندگان برسد.

به گزارش ایرنا، کمال دهقانی فیروزآبادی افزود: این طرح در گذشته نیز در دستور کار مجلس قرار داشت و باردیگر پس از اصلاحاتی مطرح و با استقبال نمایندگان همراه شد. او ادامه داد: هدف از استانی شدن انتخابات، درگیر نشدن مجلس با مسائل قومی، منطقه‌ای و قبیله‌ای است تا نمایندگان به دنبال قانون‌گذاری و حسن اجرای قانون در سطح کلان باشند.

نماینده شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس خاطرنشان کرد: طبق نظر گروه مربوطه، نمایندگان مجلس با کسب 10 درصد رای حوزه فرعی و بیشترین رای در سطح استان انتخاب می‌شوند .دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: حتی اگر در دوره بعدی انتخابات رای نیاورد باز هم تلاش خواهد کرد، طرح به تصویب برسد، چون منافع ملی و استان در سطح کلان در آن مطرح است.نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را بسیار مطلوب خواند و گفت: جوان‌ها با تصویب این قانون بسیار خوشحال شدند.

تاکید عراقچی بر لزوم حمایت‌ عملی اروپایی‌ از برجام

Taadol-02-4معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با تشکر از مواضع مثبت و سازنده سوئد برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات با ایران و در حمایت فعالانه از برجام، بر لزوم حمایت‌های بیشتر و عملی کشورهای اروپایی از برجام تاکید کرد.

عباس عراقچی که برای برگزاری دور چهارم رایزنی‌های سیاسی ایران و سوئد در استکهلم به سر می‌برد در دیدار با وزیر خارجه این کشور، با اشاره به نتایج مذاکرات یمنی - یمنی، اظهار داشت: سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تعامل در راستای استقرار ثبات، امنیت، توسعه و فرآیندهای سیاسی است و ایران به ایفای نقش سازنده خود برای موفقیت مذاکرات یمنی - یمنی ادامه خواهد داد.عراقچی و آنیکا سودر همتای سوئدی خود با برگزاری دور چهارم رایزنی‌های سیاسی دو کشور به مدت پنج ساعت، آخرین تحولات روابط دو جانبه، برجامی و منطقه‌ای را مورد بررسی و بر لزوم تعامل و گفت‌وگو در راستای دستیابی به تفاهم و درک مشترک بیشتر تاکید کردند. معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این سفر با هانس والمارک رییس کمیته سیاست خارجی پارلمان سوئد نیز دیدار کرد. طرفین در این دیدار لزوم گسترش همکاریهای دو کشور در ابعاد مختلف از جمله پارلمانی را بررسی کردند.

 

ارسال نظر