روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۴۲

    یک اخلال‌گر اقتصادی  دستگیر و به کشور بازگردانده شد؛باشگاه خبرنگاران|

وزیر اطلاعات گفت: با اقدامات پیچیده اطلاعاتی یک اخلال‌گر اقتصادی دستگیر و به کشور بازگردانده شد.سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: متهمه «شیرین ن» سال گذشته معادل 800 میلیارد تومان در قالب ارزهای رایج از یکی از بانک‌های کشور اختلاس و به خارج از کشور متواری شده بود.وزیر اطلاعات تصریح کرد: این متهمه با تغییر هویت و اخذ پاسپورت یکی از کشورها بیش از یکسال از چنگ قانون فراری بود.

    خبر‌های خوبی از مرزبانان ربوده شده در راه است؛ صداوسیما|

فرمانده نیروی انتظامی می گوید: با رایزنی‌هایی ستاد کل نیرو‌های مسلح خبر‌های خوبی در خصوص مرزبانان ربوده شده در راه است.فرمانده نیروی انتظامی در خصوص آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده گفت: با رایزنی‌هایی که ستاد کل نیرو‌های مسلح و دستگاه دیپلماسی انجام داده است امیدواریم تا هفته‌های آینده خبرهای خوبی برای مردم داشته باشند.سردار اشتری  در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: اولویت‌های ناجا برخورد با باندها و شبکه‌ها و گروه‌های مافیایی کشور بوده و در این زمینه هم توفیقات خوبی بدست آمده است.

    رد مال هزار و 100 میلیارد تومانی باقری درمنی؛  ایسنا|

دولت آبادی دادستان تهران در نشست «بررسی الزامات مبارزه با فساد» در دانشگاه علوم قضایی مبارزه با فساد و الزامات آن را از جمله مسائل مهم کشور دانست و در تبیین مشکلات و تنگناهای این مبارزه بیان داشت: در یکی دو دهه اخیر با این‌که مقام معظم رهبری بارها بر این امر تاکید کرده‌اند، اما هنوز مبارزه با فساد مطالبه جدی مردم و مسئولان عالی کشور است.

دادستان تهران در مورد اقدامات مجرمانه حمید باقری درمنی  گفت: محکوم‌علیه حمید باقری درمنی پس از رسیدگی‌های قاطع دستگاه قضایی به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده و مبلغ قیرهایی که گرفته و پول آن‌ها را نداده است، به قیمت امروز 900 میلیارد تومان برآورد می‌شود و علاوه بر این به بانک ملی 41 میلیارد تومان، به بانک گردشگری 9 میلیارد تومان، به شرکت سامان مجد 57 میلیارد تومان و به صرافی بانک اقتصاد نوین 70 میلیارد تومان رد مال دارد که در مجموع بالغ بر هزار و 100 میلیارد تومان است.

    پاسخ معاونت حقوقی رئیس جمهوری به یک پرسش؛پاد|

روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس جمهور در نامه‌ای به طرح سوالی توسط مجری یکی از برنامه‌های صدا و سیما واکنش نشان داد.در بخشی از متن این نامه آمده است:در پی پخش برنامه پایش در ساعت ۲۳ مورخ ۱۳۹۷/۹/۲۵  از شبکه اول سیما و طرح این مطلب از سوی مجری برنامه مذکور مبنی بر اینکه «خانم جنیدی مسئولان چقدر حقوق و مزایا می‌گیرند؟» ذکر این مطلب ضروری به نظر می‌رسد: ظاهراً در برنامه مذکور، عنوان «حقوقی» معاونت رئیس جمهور برای سرکار خانم دکتر جنیدی، موجب ترغیب به طرح این پرسش از ایشان شده است و گرنه روشن است چقدر بودن حقوق و مزایای «مسئولان» آن هم بدون معلوم بودن حدود و مصادیق «مسئولان» در چارچوب امور حقوقی قرار نمی‌گیرد که وظیفه تعیین یا اعلام آن به عهده این معاونت باشد.»

    استیضاح حجتی به صحن می‌آید؛ ایسنا|

علی اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی صبح دیروز مجلس گفت: طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی آقای حجتی که طی گزارش شماره ۸۱۹۷۲ مورخ ۲۷/ ۹/ ۹۷ کمیسیون کشاورزی بعد از بررسی لازم مطابق ماده ۲۲۱ آیین‌نامه با ۴۴ امضا تقدیم هیات رییسه شده، اعلام وصول می‌شود. وی اضافه کرد: طبق ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس وزیر طی ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارایه توضیح در جلسه علنی مجلس خواهد بود.

    نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس نگرفته‌اند؛ تسنیم|

 محسن کوهکن نماینده لنجان تصریح کرد: آقای مسعود پزشکیان اعلام کرد نمایندگان اصفهان استعفایشان را پس گرفتند که این خلاف است چراکه ما 19 نفر استعفای خود را پس نگرفته‌ایم و تنها به دلیل اینکه دو نفر از هیات رییسه از ما درخواست کردند برای به حدنصاب رسیدن جلسه حضور پیدا کنیم، وارد صحن شدیم و این اقدام را براساس مسوولیت شرعی که داریم انجام دادیم تا مجلس تعطیل نشود و جلسه ادامه پیدا کند. این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: بنده خدمت آقای پزشکیان یادداشت دادم ضمن اینکه اگر قرار است، نسبت به مردم اصفهان حساس باشم نسبت به خوزستان و چهارمحال بختیاری نیز حساس هستم.

    طرح تعیین مجازات برای توهین به اقوام و مذاهب فوریتی شد؛ مهر|

 نمایندگان مجلس یک فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن، مجازات سه سال حبس برای توهین‌کنندگان به اقوام ایرانی و مذاهب قانونی تعیین خواهد شد. در صورت تصویب نهایی این طرح، هرکس علناً نسبت به ادیان و مذاهب قانونی و مقدسات مسلم آنها، اقوام ایرانی و فرهنگ، زبان، آداب و رسوم مشروع قانونی آنها توهین نماید، حسب مورد به سه ماه تا سه سال حبس محکوم می‌شود. این طرح همچنین مجازات‌هایی را در مورد انتشار تصاویر یا مطالب اهانت‌آمیز به قومیت‌ها و مذاهب در رسانه‌های مکتوب، در سخنرانی‌های عمومی یا رسانه‌های صوتی و تصویری، انتشار عکس کاریکاتور تعیین کرده است.

 

ارسال نظر