چهره‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۴۱

مهم‌ترین موضوع کنونی کشور جنگ اقتصادی است

Taadol-02-2 دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: مهم‌ترین موضوع کنونی ایران جنگ اقتصادی است که در آن قرار داریم.

به گزارش ایرنا امیر دریابان علی شمخانی دیروز در دهمین یادواره شهید تندگویان و یک هزار و 55 شهید صنعت نفت بیان کرد: امروز در هنگامه جنگ تمام عیار اقتصادی و روانی دشمن علیه توسعه و پیشرفت ایران همچون دوران دفاع مقدس باید با هوشیاری، هوشمندی، فداکاری، صبر، مقاومت و پایداری از کیان دین و میهن و ملت دفاع کنیم.

شمخانی گفت: امریکا با تشدید تحریم‌ها و فشار، دنبال ایجاد شکاف در درون حاکمیت و جدایی مردم از نظام است اما در عمل پس از این تحریم‌ها به وضوح روشن است که انسجام میان قوای کشور، نیروهای مسلح و دولت بیشتر شده و همبستگی ملی در برابر زورگویی امریکا فزونی یافته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: این موضوع آنها را عصبانی کرده و لذا رفتارهای خارج از منطق و عرف انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: در مقابل، ایران با راهبرد اقتصاد مقاومتی هدفمند مبتنی بر تولید و اشتغال مولد، با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های بومی در مسیر توسعه ملی گام بر می‌دارد و با اتکا به توانمندی داخلی، همچون زمان ریاست‌جمهوری اوباما، بینی ترامپ را به خاک می‌مالد.

نسخه بازنگری شده لایحه قانون انتخابات در اختیار دولت است

Taadol-02-3سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه نسخه بازنگری شده لایحه جامع انتخابات برای هیات دولت ارسال و در دستور کار قرار گرفته است گفت: تلاش وزارت کشور بر این است تا این لایحه هرچه سریعتر در دولت بررسی و تصویب شده و برای سیر مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.به گزارش ایسنا، سیدسلمان سامانی درباره سرانجام لایحه قانون جامع انتخابات افزود: وزارت کشور با تشکیل شورای راهبردی و کارگروه تخصصی اصلاح قوانین انتخابات لایحه قانون جامع انتخابات را تدوین و در مورخ ۳ شهریور ماه ۹۵ به معاون اول محترم رییس‌جمهور ارسال کرد که بلافاصله با فوریت در دستور کار کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت قرار گرفت.وی ادامه داد: همزمان با ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری، وزیر کشور ضمن تشکیل جلسه با حضور برخی از وزرا و معاونین رییس‌جمهور و کارشناسان خبره مجدد لایحه قانون جامع انتخابات را از حیث تطابق با سیاست‌های کلی انتخابات با حساسیت ویژه مورد بازنگری و اصلاح قرار دادند.سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: لایحه تدوین شده حاصل تجربیات بیش از ۳۰ دوره برگزاری انتخابات و نقطه نظرات صاحبنظران و نیز منطبق با سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری است، همچنین از نکات متمایز این لایحه می‌توان به جامعیت، فراگیری، شفافیت هزینه‌های انتخاباتی، و.... اشاره داشت.

ظریف هدفی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ندارد

Taadol-02-4سخنگوی وزارت امور خارجه، با تاکید بر اینکه «وزیر امور خارجه فردی فراجناحی و ملی است»، گفت: آقای ظریف گرایش حزبی و جناحی ندارد و به دنبال اهداف خاصی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نیست.

 بهرام قاسمی، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به دنبال حضور وزیر امور خارجه در نشست حزب ندای ایرانیان برخی از رسانه‌ها و منتقدان این اقدام وزیر امور خارجه را حزبی و جناحی قلمداد کرده‌اند و بعضا مدعی شده‌اند که ظریف به دنبال اهدافی خاصی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ است، تصریح کرد: آقای ظریف یک شخصیت برجسته در عرصه سیاست خارجی و بین‌الملل است و چون وزیر امور خارجه هستند با دعوت‌های زیادی در داخل و خارج کشور مواجه هستند که ایشان نیز براساس موقعیت و فرصتی که در اختیار دارند در برخی از این نشست‌ها شرکت می‌کنند. وی با بیان اینکه «آقای ظریف گرایش حزبی و جناحی ندارد»، ادامه داد: چندی پیش دبیرکل حزب ندای ایرانیان از ایشان دعوت کرده بودند که در جمع اعضای این حزب در مورد سیاست خارجی ایران و مهم‌ترین اولویت‌ها و چالش‌های پیش روی آن، سخنرانی کنند و ایشان نیز به همین دلیل در این نشست حضور پیدا کردند، چنان که در سال ۹۴ نیز در مراسم گرامیداشت یاد شهدای حزب موتلفه حضور پیدا کردند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

بارگذاری مذاکرات شورای نگهبان در سامانه پژوهشکده

Taadol-02-5عضو حقوقدان شورای نگهبان، با بیان اینکه روزانه متوسط 12000 نفراز سامانه پژوهشکده شورای نگهبان بازدید می‌کنند، گفت: ان‌شاءالله از چهارنشبه مشروح مذاکرات شورای نگهبان در سامانه پژوهشکده شورای نگهبان بارگذاری می‌شود.به گزارش برنا، سیامک ره‌پیک گفت: روشی که شورای نگهبان در بررسی مصوبات دارد روش متن خوانی است. این تصور که شورای نگهبان کلی اظهارنظر می‌کند صحیح نیست. کلمه به کلمه مصوبات در نسبت سنجی رعایت می‌شود و مهم است. 3 بار مصوبات از ابتدا تا انتها مطالعه می‌شود. این به معنای عدم نقص در کار نیست. پژوهشکده شورای نگهبان نقش پیشینی در مصوبات دارد و تاکنون حدود 1200 گزارش در این نوع بررسی پیشینی ارایه شده است و در مجموع 5000 مصوبه در سامانه پژوهشکده قرار دارد. بخشی از کارهای پژوهشکده در تنظیم مذاکرات، بخشی در استدلالات شورای نگهبان و بخشی هم مربوط به مباحث تحلیلی است.

وی، افزود: بر اساس آمار این سامانه به صورت متوسط 12000 بازدید‌کننده دارد. ان شاءالله از امروز مشروح مذاکرات شورای نگهبان در سامانه پژوهشکده شورای نگهبان بارگذاری می‌شود. نکته دیگر این است که اصول قانون اساسی در چند طرح مورد تحلیل دقیق در پژوهشکده قرار می‌گیرد تا منجر به فربه‌سازی اصول قانون اساسی شود و جنبه‌های تجویزی اصول قانون اساسی در برخی موارد مطرح می‌شود.

تحریم، سیاستی شکست خورده است

Taadol-02-6معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار دوجانبه در فنلاند به سر می‌برد، گفت: تحریم، سیاستی شکست خورده است؛ ایران سال‌ها با تحریم زندگی کرده و حتی در شرایط تحریم به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است؛ زبان احترام باید جانشین زبان تحریم و تهدید شود. سیدعباس عراقچی با اشاره به اهمیت برجام در رهگذر گسترش همکاری‌ها و مبادلات با کشورها از جمله فنلاند، اظهار کرد: سرنوشت برجام که یک دستاورد بزرگ دیپلماسی و امنیتی است، در نتیجه خروج دولت امریکا با چالش و خطر جدی روبرو شده است. دولت امریکا با این اقدام نه تنها برجام، بلکه استقلال و حاکمیت کشورها و تلاش‌های جهانی ناظر بر عدم اشاعه را تضعیف می‌کند.

وی ضمن قابل تقدیر خواندن حمایت‌های سیاسی اتحادیه اروپا، ابراز کرد: حمایت سیاسی اروپا ارزشمند است اما کافی نیست؛ کشورهای اروپایی باید برای صیانت از برجام، گامهای عملیاتی بردارند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از اراده سیاسی دولت فنلاند برای تداوم و توسعه همکاریهای همه‌جانبه با کشورمان، اظهار امیدواری کرد؛ در راستای دستیابی به ساز وکارها و راه‌حل‌های مناسب برای حضور و فعالیت شرکتهای فنلاندی، خصوصاً شرکتهای متوسط و کوچک در ایران تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

 

ارسال نظر