چهره‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۴۶

لوایح مربوط به «اف‌ای‌تی‌اف»  در مجمع تصویب می‌شود

Taadol-02-2یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتقاد دارد که لوایح مربوط به اف‌ای تی اف در مجمع تصویب می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید انصاری در برنامه تلویزیونی دست خط گفت: ما اصلاح لایحه پولشویی را در دستور مجمع داریم؛ مجمع 4-3 ایراد بر اصلاحاتی که مجلس به عمل آورده بود، داشت و 6-5 ایراد هم شورای نگهبان گرفته بودند. مجموعه ایرادات مجمع که به شورای نگهبان رفته بود در واقع ایرادات شورای نگهبان بر قانون بود. برخی در مجلس حل شده و 4-3 مورد باقی مانده و شنبه باید تصمیم‌گیری شود.به گفته انصاری، لایحه مربوط به پالرمو و سی‌اف‌تی هم برخی از موادش اصراری در مجلس شده، از باب مصلحت به مجمع آمده است.او افزود: من پیش‌بینی می‌کنم در مجمع تصویب شود، ممکن است با یک اصلاح جزئی در یک جایی برای تطبیق یا تامین سیاست‌های کلی، ولی تصویب خواهد شد. ما ناگزیر هستیم تصویب کنیم، باید تصویب کنیم. منافع ملی ما اقتضاء می‌کند تصویب کنیم.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: عرض من این است که یک قدم به عقب برگردیم؛ قضیه برجام. هیچ جای دنیا واقعاً سراغ دارید که یک موضوع تخصصی فنی مربوط به منافع ملی وقتی مطرح می‌شود و جایگاه بلندی همانند رهبری برای آن سیاست‌گذاری می‌کنند و نظارت عالیه دارند و دولت حرکت می‌کند، درست در طول 18 ماه مذاکرات برجامی همه تریبون‌های کشور و همه مجامع و همه جریانات سیاسی درگیر بحث برجام شده بودند و رودرروی هم بودند.

توضیحات کدخدایی درباره ایرادات لوایح مالی

Taadol-02-3سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان ضرورت الحاق یا عدم الحاق به کنوانسیون یا معاهده‌ای نظیر سی اف تی را تعیین نمی‌کند، بلکه فقط درباره انطباق آن با شرع یا قانون اساسی آن نظر می‌دهد. به گزارش تسنیم، عباسعلی کدخدایی که در همایش ایران و لوایح چهارگانه اف‌ای تی اف ‌سخنرانی می‌کرد، گفت: اگر کشور تصمیم می‌گیرد که به یک کنوانسیون یا معاهده بین‌المللی بپیوندد و مصلحت است، مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آن نظر می‌دهد. وی افزود: شورای نگهبان ضرورت الحاق یا عدم الحاق به کنوانسیون یا معاهده‌ای نظیر سی اف تی را تعیین نمی‌کند، بلکه فقط درباره انطباق با شرع و قانون اساسی درباره آن نظر می‌دهد.سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه این شورا در ایراداتی که به لایحه کنوانسیون سی اف تی وارد کرده، سیاسی برخورد کرده است، اظهار داشت: شورای نگهبان 11 ایراد و نه 22 ایراد به این کنوانسیون وارد کرده است. این شورا در بیان ایرادات به این لایحه سیاسی برخورد نکرده است. کدخدایی ادامه داد: شورای نگهبان جای مجلس یا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست اما سر جای خودش است و محکم در این جایگاه قرار گرفته است و طبق وظایفش عمل می‌کند. او گفت: از 4 مصوبه‌ای که ضمن توافق وزیر اقتصاد در سال 95 با مقامات اف‌ای‌تی‌اف صورت گرفت، 41 بند آن را توافق کردند و 4 مصوبه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، اصلاح قانون تأمین مالی تروریست و دو کنوانسیون الحاق به پالرمو و اف‌ای‌تی‌اف بود.

 در حق دولت روحانی نامردی نکنیم

Taadol-02-4دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: با دولت روحانی در یک جناح نیستم اما معتقدم نباید در حق او نامردی کنیم چرا که او کار کرده و در جاهایی موفق بوده و برخی موارد هم نبوده است. به گزارش روابط عمومی حزب بیداری اسلامی، «محمدرضا باهنر» در دیدار اعضای شورای مرکزی این تشکل اصولگرا افزود: افراط و تفریط داریم یکی دولتش دولت پیرمردهاست و دیگری می خواهد همه اعضای دولت را جوان کند.نماینده ادوار مجلس ادامه داد: در نیروهای مسلح رتبه‌های نظامی پله پله داده می شود، اما در وزارتخانه‌ها این رده بندی را قبول ندارند و یک سرباز را مدیر می‌کنند و اجازه ندادیم به ترتیب پله ها و رده ها را طی کند. مقصر بودیم که ستوان های وزارتخانه ای را ستوان نگه داشتیم و اجازه ندادیم که سرگرد بشوند و به درجه بالا بروند. باهنر یادآور شد: از آن سو احمدی نژاد آمد و گفت که من دولت ژنرال ها را نمی خواهم. به او گفتیم چهارتا آدم متفکر و مجرب را به کابینه ببر اما او گفت من فقط سرباز می خواهم.وی با بیان این که 68 درصد جمعیت کشور پس از انقلاب به دنیا آمده اند، گفت: بیش از 60 درصد جمعیت کشور امام و دفاع مقدس را درک نکرده اند و آنها امروز حق دارند که سوال کنند، شما برای ما چه کرده اید؟، اگر انقلاب نمی کردید چه اتفاقی می‌افتاد که تاکنون نیفتاده است؟ او تصریح کرد: باید کارنامه عالمانه و عادلانه از عملکرد نظام در 40 سال گذشته داشته باشیم، در این چهار دهه دولت های مختلفی بر سرکار آمدند و همه در هر آنچه رقم خورده شریک بوده اند.

 

هوانیروز چهارگوشه کشور را تحت پوشش خود دارد

Taadol-02-5امیر یوسف قربانی معتقد است: هوانیروز چهارگوشه کشور را تحت پوشش خود دارد.

به گزارش فارس، امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش دیروز در اولین همایش هم اندیشی تخصصی نخبگان هوانیروز آجا و شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: هوانیروز نامی آشنا برای همه کشور و همه کسانی است که در صنعت بالگردی دستی بر آتش دارند. هوانیروز یگانی است که در قبل از دفاع مقدس منحصر به فرد بود که ارتباط مستمر با حضرت امام و روحانیت داشت. با این همایش می خواهیم یک هم اندیشی با صنعت هوانوردی داشته باشیم چراکه این صنعت پیشرفته است. امروز ناوگان بالگردی ما عظیم و یکی از قدرتمند ترین ناوگان بالگردی خاور میانه است.امیر قربانی با بیان اینکه شرایط سخت تحریمی را داریم و باید تلاش کنیم نهضت قطعه سازی راه اندازی شود چراکه ناوگان بالگردی نیازمند پشتیبانی قطعه سازی است، ادامه داد: تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای جزو

چالش‌هاست که باید آمادگی خود را در برابر این تهدیدات حفظ کنیم.فرمانده هوانیروز ارتش مشکلات ارزی و سرمایه گذاری، طولانی شدن پروژه ها و از دست دادن فرصت ها را از جمله چالش های این حوزه برشمرد و عنوان کرد: پروژه های ما باید زودبازده باشد. برخی صنایع رویکرد انتفاعی دارند و در برخی شرکت ها رویکردی نسبت به بحث امنیت کشور وجود ندارد.

 

تحلیل آشنا از دوگانه محدودیت و مصونیت در رسانه های رسمی

Taadol-02-6آشنا به عنوان مشاور رسانه‌ای رییس جمهوری در  نشست  با دبیران و مدیران ایرنا ضمن طرح راهکارهایی عملی برای بهبود عملکرد رسانه ها از خبرنگاران خواست، مطالبه گری از مسوولان را به عنوان اصل اساسی پیشرفت در حوزه خبررسانی، تمرین کنند.

حسام الدین آشنا با اشاره به سبک خبررسانی در قرآن، گفت: این که قران کریم، از پیامبر به عنوان نبی یاد می‌کند، یعنی پیامبر هم یک خبررسان است. نبا، فقط خبر نیست. نبا، خبری است که برای شما مهم است. بسیاری از اخبار قران، آینده‌نگر است، مربوط به زمانی است که نیامده است.

آشنا همچنین گفت: مایل هستم تناظری بین دو مفهوم حاکمیتی در صدا و سیما و در خبرگزاری برقرار کنم و ببینم آیا اینها با هم مشابه هستند یا نیستند. اکنون صدا و سیما به صورت مستقیم و علنی به دولت حمله می‌کند. به نظرم صدا و سیما در تخریب دولت، بسیار با قدرت و خوب از نظر حرفه‌ای عمل کرده است.وی ادامه داد: وقتی وارد چالش با صدا و سیما می‌شوید، چه چیزی به شما می‌گوید؟ می‌گوید اولا رسانه حاکمیت هستم، یعنی رسانه دولت نیستم. دوم این که من صدای مردم هستم و حرف مردم را می‌زنم. سوم این که می‌گوید اگر خواستید، شما را هم دعوت می‌کنیم تا پاسخ دهید. چهارم می‌گوید سه برابر این به شما تریبون دادیم. می‌خواستید جواب دهید. نوع سخنی که بسته بندی شده برای این فضای خبری، ممکن است آن را دوست نداشته باشید، اما یک منطق توجیهی نسبتا مناسبی دارد.

 

 

ارسال نظر