روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۷۳

  استقبال وزارت خارجه از توافقات اولیه میان یمنی‌ها؛ ایسنا|

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به نتایج مذاکرات طرف‌های اصلی بحران یمن در استکهلم ضمن استقبال از تفاهمات و توافقات صورت گرفته میان طرفین با نظارت نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد، گام‌های مثبت اعتماد ساز و توافقات اولیه حاصل شده را برای استمرار گفت‌وگوها امیدوار‌کننده خواند. بهرام قاسمی با استقبال از تفاهمات اولیه یمنی‌ها گفت: ایران در چارچوب رویکرد مسوولانه خود در قبال بحران‌های منطقه‌ای نقش سازنده‌ای در ترتیبات اجرایی گفت‌وگوهای یمنی-یمنی در سوئد ایفا کرده و همچنان در راستای طرح چهار ماده‌ای ارایه شده از سوی وزیر خارجه ایران راه‌حل نهایی بحران یمن را توقف جنگ و خونریزی و تداوم گفت‌وگوهای یمنی-یمنی می‌داند.

  احتمال توافق عراق با امریکا برای معاف شدن از تحریم‌های ضدایرانی؛ ایسنا|

علی العلاق، رییس بانک مرکزی عراق در رابطه باتحریم‌های امریکا علیه ایران و موضع بانک مرکزی عراق نسبت به این موضوع گفت که با تحریم‌های ضدایرانی امریکا بانک مرکزی با مشکلاتی مواجه شد و تعاملات دلاری با ایران از سال 2012 متوقف شده است و عملا چنین نقل و انتقالی نمی‌توانیم انجام دهیم. زیرا هرگونه پرداخت با این ارز از سیستم مالی امریکا عبور می‌کرد و متوقف می‌شد. بنابراین کشور عراق مجبور شد تا برای رفع این مشکل از ارزهای دیگری استفاده کند. رییس بانک مرکزی عراق با اشاره به اینکه تلاش‌هایی برای معاف شدن عراق از تحریم‌های امریکا علیه ایران وجود دارد گفت که گفت‌وگو با امریکا در این رابطه به مرحله خوبی رسیده است و به زودی و در چند روز آینده این موضوع منتشر خواهد شد.

  حضور هفت وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس؛ تعادل|

وزیران امور اقتصادی و دارایی، کشور، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، دادگستری و جهادکشاورزی این هفته برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند. اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در نشست مشترکی با معاون حقوقی رییس‌جمهوری، رضا رحمانی وزیر صنعت، رییس سازمان تعزیرات و دیگر دستگاه‌های نظارتی و مسوول، موضوع بدهی‌ها و تعهدات شرکت‌های خودروساز و علت انجام نشدن به موقع تعهدات آنها را بررسی می‌کنند.

  برجام را دوباره با اف‌ای‌تی‌اف تجربه نکنید؛ ایسنا|

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با یادآوری بررسی اف‌ای‌تی‌اف درمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به مجمع تشخیص مصلحت امید داریم و می‌دانیم مانند شورای نگهبان و همه مردم علاقه‌مند به عزت و استقلال فکر می‌کنند.

کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با نقد از تصویب اف‌ای تی اف، تصریح کرد: به مسوولان می‌گویم برجام را دوباره با اف‌ای‌تی‌اف تجربه نکنید. مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. اف‌ای‌تی‌اف مایه خود تحریمی است.

  عبور از تحریم تسلیحاتی با توانمندی جوانان میسر است؛ سپاه نیوز|

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: کشور این تجربه را دارد که با استفاده از توانمندی‌ جوانان می‌توان از تحریم تسلیحاتی عبور کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در دیدار با جمعی از برگزیدگان آزمون سراسری سال 97 و نخبگان دانشگاهی با بیان اینکه تحریم‌های دشمنان هیچگاه برداشته نخواهد شد و باید آنها را بی‌خاصیت کنیم، گفت: همان‌گونه که در حوزه تسلیحاتی به ویژه در عرصه موشکی با وجود تحریم‌های شدید توانستیم با تلاش شبانه روزی تحریم‌ها را به فرصت مبدل و آنان را بی‌خاصیت کنیم در حوزه‌های اقتصادی نیز باید با عمل تکلیف مدارانه و هدفمند به این مهم دست یابیم.

   تجربه سال ۸۴ را تکرار نخواهیم کرد؛ ایلنا|

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: با وجود همه مشکلاتی که در کشور هست؛ کنشگران سیاسی هوشمندانه تجربه سال ۸۴ را تکرار نخواهند کرد که نتیجه‌اش آن گرفتاری بزرگ و هدر رفتن استعدادها و ظرفیت‌های کشور می‌شود. صادق خرازی در چهارمین کنگره حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: مشکلات معیشتی مردم، بی‌تدبیری‌ها در مدیریت و فشار استکبار جهانی از جمله مشکلات امروز ما است. وی ادامه داد: ما انتظارات فراوان زیادی از دولت و مسوولان داریم، اما هرگز حاضر نیستیم، روی دیوار کسانی که هشت سال جمود کشور را ایجاد کردند امضا کنیم.

  پیشنهاد یک نماینده درباره اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان؛ ایسنا|

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: باید یک کارگروه مرکب از سه قوه تشکیل شود تا به عنوان یک مرجع برای تشخیص مدیران بازنشسته‌ای که جایگزین ندارند، عمل کند.

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان بیان کرد: اقدامی که مجلس در زمینه تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان انجام داد واکنشی به عملکرد دولت در خصوص به کار‌گیری چشمگیر بازنشستگان در حلقه تنگ مدیریتی بود.

 

ارسال نظر