روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۳۰

   شلمچه معطر به عطر شهدا؛ سپاه نیوز|

پیکر پاک ۷۲ شهید دفاع مقدس صبح دیروز از مرز بین‌المللی شلمچه وارد خاک میهن شد.مسوول کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکر مطهر این شهدا در مناطق زبیدات، شلمچه، نهر کتیبان و شرق بصره تفحص شده‌اند.سردار باقرزاده افزود: این شهدا مربوط به عملیات محرم، تک دشمن در سال 67، رمضان، کربلای 5 و تک دشمن در سال پایانی دفاع مقدس است.او خاطرنشان کرد: از این تعداد 4 شهید مربوط به سپاه بدر عراق است که پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) و برگزاری مراسم در مشهد مقدس به کربلای معلی و نجف اشرف باز خواهند گشت.

   دیدار سفیر جدید ایران در چین با رییس‌جمهور|

محمد کشاورزاده سفیر جدید ایران در جمهوری خلق چین، در آستانه آغاز ماموریت خود با رییس‌جمهور دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت روابط و مناسبات تهران – پکن ارایه کرد.روحانی در این دیدار بر تحکیم و توسعه روابط همه جانبه میان تهران و پکن را تاکید کرد و اظهارداشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با اراده مقامات عالی‌رتبه دو کشور، در سطح و مسیر بسیار مناسبی است و این روند ادامه خواهد یافت.رییس‌جمهور با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی دو ملت و سابقه دیرینه روابط فیمابین، تلاش برای تعمیق هر چه بیشتر روابط، تسریع در اجرای توافقات دوجانبه و تقویت پیوند میان بخش‌های خصوصی دو کشور را که می‌تواند بیش از پیش منافع مشترک را تامین کند، ضروری دانست.

   معاون پارلمانی هیچ نسبت سببی و نسبی با وزیر کشور ندارد؛ ایلنا|

وزیر کشور به بخشی از حاشیه‌سازی‌های دروغ پیرامون خود اشاره کرد و گفت: آقای سامانی، معاون پارلمانی وزارت کشورهیچ نسبت سببی و نسبی با من ندارد و با توجه به اینکه در مجلس به ایشان نیاز داریم، گزینه هیچ استانداری هم نیست.رحمانی‌فضلی رییس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی در نشست با گروهی از مدیران رسانه‌های سراسری علت انتخاب وزارت کشور از سوی سران قوا برای ورود به حوزه اطلاع‌رسانی اقتصادی، شأن و جایگاه هماهنگ‌کنندگی و گستره وسیع اعمال اختیارات این وزارتخانه و همچنین اشراف و سوابق موثر رسانه‌ای و مرتبط با حوزه افکار عمومی فرد متولی مسوولیت این وزارتخانه بر شمرد.

   برگزاری چهارمین دور گفت‌وگوهای ایران با اتحادیه اروپا در باره یمن؛ برنا|

چهارمین دور گفت‌وگوهای ایران با اتحادیه اروپا در ارتباط با آخرین تحولات یمن در بروکسل برگزار شد. در این دور از گفت‌وگوها حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی، هلگا اشمید معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی و نمایندگان چهار کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا حضور داشتند. حسین جابری‌انصاری در پایان این دور از گفت‌وگوها، به درخواست طرف اروپایی، گزارشی از یازدهمین نشست روند آستانه و تلاش‌های جاری برای تاسیس کمیته قانون اساسی سوریه ارائه کرد.

   ایران، یکی از بزرگ‌ترین کشورهای پناهجوپذیر؛ تعادل|

 سفیر ایران در انگلستان اعلام کرد که ایران با میزبانی ۹۷۹ هزار و ۴۰۰ نفر، یکی از بزرگترین کشورهای پناهجوپذیر در جهان است. حمید بعیدی‌نژاد در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:‌ «به گفته سازمان عفو بین‌الملل، ۵۶درصد از ۲۱ میلیون پناهنده در جهان، تنها در ۱۰ کشور - که تمامی آنها در خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی هستند  -  حضور دارند. کشورهایی که میزبان بیش‌ترین تعداد پناهجویان هستند، عبارتند از: اردن (۲.۷ میلیون)، ترکیه، پاکستان، لبنان، ایران، اتیوپی و کنیا.»

 

ارسال نظر